Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak "pozbyć" się starego oleju?


Exotic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna mam scenica II i chcę wymienić olej na własną rękę. Nie wiem jak mam stary olej wyssać lub wypompować bo tam jest wszystko zabudowane. Wcześniej nie miałem styczności z takim silnikiem. Jeszcze dodam że jest to 1,9 dCi - nie wiem jaki był olej poprzednio więc co najlepiej zalać?

 

W tematach motoryzacji jestem laikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręcasz plastikową dolną osłone, i na samym dole misy olejowej masz korek, trzeba mieć odpowiedni klucz np. klamkę (kwadrat 8x8 "chyba") i odkręcasz... olej sie leje a w tym czasie możesz wymienić filtr oleju... pewnie masz wlany 5w40 i taki wlej chyba ze masz przebieg powyżej 200-250tyś to mozesz się zastanowić nad 10w40 chociaż nie popieram tego... jednak wiele osób tak robi...

 

pozatym używaj opcji szukaj....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed odkręceniem spustu, rozgrzej porządnie silnik. Olej będzie rzadszy i więcej go wycieknie.

Klamka jako klucz do korka średnio nieraz się sprawdza. Ja jedną ukręciłem i od tego czasu juz dałem sobie spokój z własnoręcznymi wymianami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g mnie szkoda zachodu z własnoręczną wymianą, szczególnie jeśli tego nigdy nie robiłeś. Możesz mieć problemy z odkręceniem filtra oleju. W tym aucie jest wyjątkowo kiepski dostęp pod maską. Ja to robię u mechanika za 20zł, ma podnośnik, wszystkie narzędzia. Zastanów się nad wymianą uszczelki pod korkiem spustowyn oleju. Na ciepłym silniku olej lepiej zlatuje ale trzeba uważać żeby się nie poparzyć :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach