Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Musisz coś więcej napisać bo na tak postawioną sprawę to bym napisał (Brać mniej osób (dozwolone tylko 5) i zamykać szyby w czasie jazdy ;-) )

Zacząłbym od filtra, kiedy wymieniałeś - może dawno temu i zapchany.

Wyjmij filtr i wtedy zobacz jak działa nawiew.

Poczytaj też na forum już była też mowa o słbym wiaterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz coś więcej napisać bo na tak postawioną sprawę to bym napisał (Brać mniej osób (dozwolone tylko 5) i zamykać szyby w czasie jazdy ;-) )

Zacząłbym od filtra, kiedy wymieniałeś - może dawno temu i zapchany.

Wyjmij filtr i wtedy zobacz jak działa nawiew.

Poczytaj też na forum już była też mowa o słbym wiaterku.

 

Filtr byl wymieniany niedawno, jednym slowem idzie sie wkur.ic :evil: Zapale silnik, odrazu parują, klima i dmuchawa czy dziala na zamknietym czy otwartym obiegu jest caly czas tak samo - do dupy, wieje wogole bardzo slabiutko - na 4 wieje jak np w innym aucie na 2 .... Ogolnie albo to tak ma byc :mrgreen: Albo cos jest zapchane, zasyfione ? Tylko co ? :-/ Help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciagnij filtr kabinowy (radze miec zdjety schowek do tej operacji), zalacz elektryke zeby miec dmuchawe, daj obieg otwarty, i od razu walnij 4bieg dmuchawy. powinno wyleciec troche syfu, pozbieraj, odkurz, wyciagnij lub wyssaj odkuraczem reszte syfu z obudowy filtra (za kol. centralna) moze akurat sie przedmucha. potem mozesz jeszcze przelaczyc na wewnetrzny i tez przedmuchac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto podobne, rok podobny i podobny problem... przed wymianą filtra nawiewu była tragedia, po wymianie jest odrobine lepiej, ale Twoja uwaga dot. siły nawiewu jest trafna ( w megance 4ka to jak w innych 2). Inną sprawa jest to że gdy ustawiam nawiew na szybe to i tak spora częśc strumienia powietrza kierwana jest na kierowcę/pasażera. Nie wiem czy to awaria czy może seryjna niedoskonałośc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierwana jest na kierowcę/pasażera. Nie wiem czy to awaria czy może seryjna niedoskonałośc...

 

Nie tak jest normalnie - po to masz zamknięcie w kratkach (no chyba że nie masz - uszkodzone ) aby nie leciało na ciebie. Normalnie można te cztery kratki zamknąć.

Dajesz pokrętło środkowe max. do dołu - czyli ustawiony nawiew na szybę i zamykasz kratki i nie leci na ciebie tylko na szybę i małymi bocznymi na szyby boczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładnie. U mnie jest tak samo. Co do siły nawiewu to bardzo dziwne. Ale może taka jest a jeśli chodzi o to parowanie nawet z włączoną klimaatyzacją to może być już większy problem. U mojego szwagra pękła delikatnie centralka i cały czas wylewał się płyn. Szyby cały czas parowały i były tłuste. Może to trzeba sprawdzić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do siły nawiewu to bardzo dziwne. Ale może taka jest

Nie nie jest taka. Jak robię start rano to daję na full i "głowę urywa" a potem już wystarczy w trasie na pierwszym biegi i nic nie mam na szybach. NIgdy nie wycieram szyb szmatkami bo potem są właśnie cyrki z parowaniem. Tylko oczyszczanie - osuszanie nawiewem i co jakiś czas po powrocie do domku czyszczę szybę czystą szmatką bo się niestety osadza wrstewka kurzu. Ale to robię po powrocie z trasy jak w autku jest ciepło a szyba suchutka :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też nie mam z tym problemu. Ja mam regulację do 6 a nie do 4. I jak wezmę na max to też głowę urywa. A w trasie to nawet nie włączam nadmuchu bo sam pęd samochodu wystarcza. Skoro "wojtasnokia" ma taką słabą siłę nadmuchu to może silniczek jest coś uszkodzony albo te rurki którymi płynie powietrze się gdzieś rozłączyły. I powietrze ucieka. Dziwna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesteś pewien że sterowanie obiegiem powietrza tj zamknięty-otwarty działa ci poprawnie? bo sprawa może wyglądać następująco przykrywka do tejże zmiany obiegu zablokowała się a zębatka silniczka nie jest w stanie jej poruszyć i dlatego parują ci szyby, dodatkowo duża ilość kurzu w aucie wpływa korzystnie na powstawanie pary wodnej gdyż kurz jet znakomitym inhibitorem wilgoci ale to już w skrajnych przypadkach... sprawdź połączenia rur doprowadzających powietrze do nadmuchów i ten zespół odcinania dopływu z zewnątrz.

wklejam ci schematy poszczególnych układów:

post-263-1171213526_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie wiedzialem gdzie zamiescic ten temat dlatego pisze w ogolnym <czerwona>

 

chodzi mi o to jak wiadomo teraz wieczorami lub z rana jest zimno a raczej nie kazdy lubi jezdzic w aucie w ktorym jest zimno (no chyba ze latem)

czesto wlanczam sobie ogrzewanie i zaczynaja mi parowac szyby,w tedy musze wlaczyc ogrzewanie na maksymalnie zimne powietrze z klimatyzacja,ale w tedy w aucie jest strasznie zimno:(

co zrobic zeby w aucie bylo cieplo i zeby nie parowaly mi szyby?

 

Temat przeniosłem do istniejącego. Przed założeniem nowego należy skorzystać z opcji ;) i upewnić się czy już taki sam nie istnieje. Na forum piszemy polską czcionką i korzystamy z słownika. Zapoznaj się z postami wyżej.

dodatkowo polecam: http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=328&a...hlight=paruj%B1 i opcję ;) -lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!