Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CLIP - Kalkulator regulacji xenów i reflektorów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem, który miałem może jest już niektórym znany, gdyż wypowiadałem się i prosiłem o porady w kilku tematach odnośnie tych kwestii, mianowicie miałem jeden reflektor xenon anglika, oraz brakowało mi jednego cięgna łączącego przedni czujnik poziomowania świateł z wahaczem. Efekt był taki, że światła pracują w trybie awaryjnym, świecą najniżej jak się da, nie regulują się na pochyłach.

Wymieniłem w poprzedni weekend reflektor na prawidłowy, przełożyłem osprzęty, dorobiłem i zamontowałem brakujące cięgno, wszystkie wtyczki co było podłączone podłączyłem na nowo (dwie do reflektora, dwie do tego "komputera xenonów" co jest pod lewym reflektorem, złożyłem auto, wszystko świeci i śmiga, ale niestety nadal w trybie awaryjnym. W książce serwisowej do MII z downloadu przeczytałem, że po każdej ingerencji w reflektory czy czujniki należy dokonać "Ustawienie parametrów początkowych i regulacja reflektorów" (Osprzęt elektryczny.pdf strona 80C-11). Zatem pomyślałem ok, pewnie to pomoże wyjść autku z trybu awaryjnego świateł.

 

Zgodnie z PDFem ustawiłem samochód na płaskim podłożu, zapaliłem silnik, włączyłem światła mijania, podłączyłem samochód pod CLIPa (pierwszy raz w życiu, więc może coś źle robię po prostu. Na początku poleciał test sieci multipleksowej, potrwał z minutę, w między czasie choinka różnych kontrolek na desce rozdzielczej, czyli tak jak powinno być, i ku mojemu zdziwieniu CLIP nie wykrył prawie żadnych kalkulatorów ( jedyne co wykrył to chyba poduszkę pow. i coś tam z kabiną ). Zatem mówię coś jest nie tak, ABS nie wykryty, czujniki parkowania nie wykryte, wtryski nie wykryte, hello! przecież to wszystko mam, jest podłączone i działa, to jak może nie być komunikacji. Doinformowałem się w samouczku, jak działa ta cała sieć, że są dwa czujniki które zawierają konfigurację (obecność kalkulatorów w samochodzie) i łopatologicznie mówiąc wiedzą jak się z nimi skomunikować. Niby jest napisane że w MII są to: kalkulator wtrysku i kalkulator skrzynki połączeń. Włączyłem zatem konfigurację kalkulatorów i zobaczyłem dwie tabelki do konfiguracji tego co jest a czego nie ma w dwóch czujnikach: właśnie poduszki i czegoś tam z kabiną. Skonfigurowałem na obu identycznie co jest a czego nie ma i wszystko pięknie, po ponownym teście wykrył wszystko poza:

  • regulacja lewego refl.
  • regulacja prawego refl.
  • Reflektory Xenonowe
  • Sterowanie dachem (mam panoramę - to też dziwne bo działa, otwiera, zamyka, nawet w trybie auto z HandsFree)

Stwierdził, że powyższe jest nieobecne. I teraz pytanie do Was Drodzy Koledzy, co może być przyczyną, bo nie chce mi się wierzyć że wszystko elektroniczne co związane z Xenonami padło naraz - raczej bym obstawiał że gdzieś nie ma połączenia. Zresztą nawet nie wykrywa reflektorów xenonowych mimo iż mają podłączone wtyczki i mają się dobrze (świecą).

Oba silniki regulacji też na 100% działają bo widzę to jak uruchamiam światła że na chwile się podnoszą, a potem znów zjeżdzają w dół.

Proszę o jakieś sugestie i porady, bo już szału dostanę z tymi reflektorami, ciągle coś, a na regulacji mi zależy, gdyż po prostu świecą trochę za nisko i w nocy to jest męczące.

Mam jakby co znajomego elektryka (co prawda nie samochodowego), który na pewno posiada wszelkie potrzebne mierniki, tylko od czego zacząć szukanie? Jeśli będzie trzeba to podłącze się jeszcze raz i zrobię jakieś screeny, bo nie wpadłem na to, proszę tylko o info.

 

Dodano: 02 lut 2015 - 01:18

Witam, problem rozwiązany. Okazuje się, że MII ph II nie ma kalkulatora a) Regulacji lewego reflektora B) regulacji prawego reflektora c) Świateł Xenonowych (mimo iż w manualu serwisowym występuję taka nazwa kalkulatora jak "Światła Ksenonowe". Wszystkie funkcje trzech powyższych kalkulatorów są w Kalkulatorze "Oświetlenie" - wcześniej nie udało mi się wejść tak głęboko w ten kalkulator, aby to odnaleźć - poza tym szukałem zaaferowany manualem. Widać możliwość ustawienia szukania tych 3 powyższych kalkulatorów w CLIPie jest może do innych wersji MII (może w ph1 tak było). Także jakby ktoś miał problem - szukajcie w "Oświetlenie". Temat można zamknąć, jeśli moderator uzna za stosowne :-)

Edytowane przez cookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!