Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania przy przyspieszaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Czy spotkał się ktoś może z drganiami kierownicy i ogólnie samochodu przy dynamiczniejszym przyspieszaniu na 2 biegu? Drganie, a właściwie takie "dududududu" dobywające się gdzieś z podwozia, występuje pomiędzy 2000 a 2300 obrotów, potem znika. Na jedynce nie ma tego objawu, na wyższych biegach (powyżej trójki) czasem czuć to drganie/dudnienie, ale przy maksymalnie wciśniętym gazie i to ledwie wyczuwalne. Tylko na dwójce jest to wyraźne.

Mechanik u którego byłem nie stwierdził jakiś większych nieprawidłowości w układzie przeniesienia napędu, sugerując, że to może od zawieszenia (mam do wymiany tuleje w sankach). Niemniej jednak spokoju mi to nie daje, a poczytawszy trochę forum, mam podejrzenia co do uszkodzonej półosi/przegubów. A może skrzynia biegów prosi się o naprawę?

 

Dodano: 28 wrz 2014 - 15:59

Wczoraj wymieniłem prawy drążek kierowniczy i jego końcówkę. Poprzedni miał nieziemski luz choć ja żadnych efektów ubocznych nie widziałem (a wykryto luz podczas wymiany tarcz hamulcowych, gdy chciałem jeszcze zbieżność zrobić; nie mogłem bo luz). Zmieniło się o tyle, że teraz wibracje czuję na każdym biegu i to od najniższych obrotów. Znikają po 2300. Co ciekawe dodaję gazu skręcając w lewo, to drgań nie ma w ogóle.

Mechanik sprawdził na moje życzenie przeguby i podobno zewnętrzne są ok (a jeden nawet w miarę nowy) a wewnętrzne mają bardzo małe luzy, ale jeszcze nie kwalifikujące do wymiany. Żadnych wycieków, manszety całe. Tym razem zasugerował, że to opony. Kupiłem już nowe zimówki, ale na razie szkoda mi ich zakładać. A może jednak prawa półoś do wymiany? Albo podpora?

 

Dodano: 29 wrz 2014 - 12:22

Przyczyna drgań prawdopodobnie znaleziona. Niemal na 100% winne jest słynne koło dwumasowe. Zresztą to by również wyjaśniało tajemnicze puknięcia przy puszczaniu i dodawaniu gazu, o którym pisałem w innym wątku.

 

Dziś samochód trafił na warsztat bo od pewnego czasu co kilkanaście razy przy odpalaniu słychac było takie chrobotanie rozrusznika a samochód nie zapalał. Po kilku razach w końcu "zaskakiwał".

Po demontażu rozrusznika, Pan przez telefon poinformował, że to nie rozrusznik leży a koło zamachowe. Podobno strasznie się wytarły zębatki w bendiksie. Jakoś na razie mi to złoży do kupy, ale gwarancji na to, że samochód będzie odpalał za każdym razem nie da (co zrozumiałe zresztą).

 

I teraz pytanie: ponieważ w auto władowałem już od zakupu niemałe pieniądze (podchodzę powoli pod połowę wartości za ile kupiłem), to lepiej duwmase zeregenerować i nie wymieniać sprzęgła (opcja budżet), czy iść na całość i wymienić koło, sprzęgło i wysprzęglik na nowe.Założenie takie, że samochodem chcę jeszcze pojeździć tak ze dwa lata, głównie miasto i dwa razy wakacje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tryby na kole się wytarły do połowy podobno. Tylko od czego one mogły się z drugiej strony wytrzeć? I czy rzeczywiście trzeba całe koło wymieniać?

Zastanawia mnie jeszcze jedno: czy da radę wymontować rozrusznik z samochodu nie resetując komputera? Bo i licznik dzienny niezresetowany, szyby wyuczone itd. A przecież przy odłączeniu plusa wszystko powinno się wyzerować. Pytam się, bo ostatnio przez mechaników w paranoję popadam, czy aby mnie nie naciągają:-)

Te trzęsienia to też mnie zastanawia czy to jednak dwumasa. Bo czemu trzęsłoby bardziej jak skręcam w lewo? Zgłupiałem już i nie wiem czy wymieniać sprzęgło czy lepiej sanki naprawiać.

 

Dodano: 03 lis 2014 - 20:41

Dla potomności:-)

 

Przyczyna drgań była prozaiczna i tania w eliminacji - źle wyważone koło. Po wymianie na zimówki jak ręką odjął (choć odjął za drugim wyważeniem, bo pierwsze wulkanizator tak spartolił, że mną trzęsło niemal non-stop). Co ciekawe, jak wymieniałem drążek kierownicy, to mechanior sugerował właśnie źle wyważone koło, ale jakoś nie wierzyłem, że to taka błaha sprawa;-)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!