Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzaski z okolic schowka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Mam od kilku miesięcy Megane III po lifcie z 2014 i prawie od samego początku z okolic schowka/prawy nawiew dobiega dziwny dżwięk (takie regularne strzelanie/pykanie).

Wkurza mnie to coraz bardziej, tym bardziej, że dzieje się tak nawet na idealnych nawierzchniach ( ale oczywiście z mniejszą częstotliwoscią niż na driurach).

Na wybojach to już lekką prezsadą zalatuje a radio na max to nie jest rozwiązanie.

Mam pytanko czy ktoś zaoobserwował coś takiego u siebie i czy ASO mają na to ewetulanie jakieś pomysły poza "ten typ tak ma".

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to jest pykanie bo coś luźne czy np silniczek jakiś ?

Coś jakby było luźne.

Wnerwia mnie to ale poczekam na przegląd i wtedy to zgłoszę.

Nie chce mi się samemu gdzieś tam grzebać pod kokpitem.

Inny objaw jaki obserwuję to jak dam klimę na off całkowicie to powyżej 120 km/h słychać świst w kabinie.

Jak klima albo nawiew jest właczony to jest ok.

 

Trochę to dziwne a jak dodam że serwis już mi dokręcał nakrętke w szybie bo się w fabryce zapomniało to odnoszę wrażenie że moj egzemplarz to chyba kończyli w piątek po 15..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja to się już nie przejmuję ,że coś tam skrzypi.Przestałem zwracać na to uwagę.Dodam ,że poprzednia Renia Laguna nic nie skrzypiała.Widać taki urok Meganki 3.Mimo wszystko lubię to autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Trochę samowolki z mojej strony......... w temacie przesunięcia wątku na początek strony.

 

Opisywany przeze mnie dźwięk pojawił się ponownie po zimowej przerwie wraz ze wzrostem temperatury.

<><><><><><><><><><><><><><>

Jeżdżąc z kimś za kółkiem "ustaliłem", że źródłem dźwięku jest lekko odstająca kratka nawiewu przy drzwiach (docisk sprawiał że przestawało).

<><><><><><><><><><><><><><>

Podjechałem do ASO i w ramach gwarancji fachowo zamontowano mi ją na sztywno dodatkowo obklejając jakąś taśmą aby jeszcze dodatkowo wygłuszyć.

<><><><><><><><><><><><><><>

2 dni było ok ............ i znowu wróciło. :bash:

<><><><><><><><><><><><><><>

Poza jazdą po idealnie gładkim asfalcie puka niemal cały czas ........ W jakiś sposób przenoszą sie gdzieś tam wszystkie drgania z auta, jakiś taki słaby punkt całej konstrukcji. Oglądałem kokpit w okolicy drgań i nic nie odstaje, nie ma żadnych śrub/zaczepów które były by niedokręcone czy tym podobne.

<><><><><><><><><><><><><><>

Czy ktoś miał/mam może coś podobnego czy to tylko uroda mojego egzemplarza. Mówiąc szczerze jak radio nie jest odpowiednio głośno to jakoś urok z jazdy momentalnie znika......... <dobani>

<><><><><><><><><><><><><><>

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W słupku przednim od strony drzwi przy zawiasach wystaje taka śruba od mocowania belki kokpitu. Ta śruba wchodzi w zaslepiony plastikiem otwór w drzwiach przy zamykaniu drzwi. Sprawdź, czy wystająca śruba nie ociera o ten plastik w drzwiac, przesmaruj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Dzięki, za podpowiedź.

Śrubę zabezpieczyłem, trzaska się jakby mniej, zobaczymy co dalej........ :?:

Oby to było to aczkolwiek mam podejrzenie, że to chyba ta zaślepka się trzaska sama z siebie.... ale póki co nasłuchuję.

 

Pożyjemy zobaczymy

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam od kilku miesięcy Megane III po lifcie z 2014 i prawie od samego początku z okolic schowka/prawy nawiew dobiega dziwny dżwięk (takie regularne strzelanie/pykanie).

(...)

Mam pytanko czy ktoś zaoobserwował coś takiego u siebie i czy ASO mają na to ewetulanie jakieś pomysły poza "ten typ tak ma".

Witaj w klubie. U mnie przyczyna również nie namierzona jeszcze. ASO poradziło podjechać, jak będzie odtwarzalny efekt, żeby mogli demontować po kolei elementy, testować i słuchać bez którego jest w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie namierzona i kilka miesięcy temu i naprawiona a ASO.

Auto stało tam 2 dni.

Rozebrali cały przód w środku i zdiagnozowali w końcu....... :applause: za co serdeczne brawa.

W desce przy przyspieszaniu też coś pykało/trzeszczało a powodem była jakaś niedokręcona część w parowniku (?) czy coś takiego.

Ale to co wkurzało najbardziej to były jakieś źle zaizolowane przewody w przednim prawym słupku.

Po naprawie jest cisza........ :notacrook:

Od razu inaczej się jeździ i oby tak dalej.

Nie wiem skąd jesteś ale mnie robili to w ASO w Będzinie (ponoć jest na to jakaś procedura naprawcza ale nie jestem pewien).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ale to co wkurzało najbardziej to były jakieś źle zaizolowane przewody w przednim prawym słupku.

Dzięki za info! Sprawdzę ten trop, jak problem wróci. U mnie na chwilę obecną przestało trzaskać. Ale też sporo plastików w tamtych okolicach "ostukałem" solidnie, usiłując wywołać i namierzyć dźwięk. Może coś w ten sposób "przestawiłem/nastawiłem". Nie wiem. Niemniej wcześniej najpoważniejszym kandydatem do rozbiórki był nawiew (dostęp po demontażu schowka i listwy ozdobnej). Z tego co udało mi się wypatrzyć zaglądając przez kratkę, to puszka nawiemu leży zaraz obok innych elementów wnętrza deski, otoczona jakąś pianką. Może tam się coś poprzesuwało i tłucze plastik w plastik? Się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info! Sprawdzę ten trop, jak problem wróci. U mnie na chwilę obecną przestało trzaskać.

Powiem tak...

Zima u mnie też u mnie była okresem ciszy... Problem pojawiał się tylko jak było cieplej na dworze (kwiecień-październik). Ale kto wie może u Ciebie zadziałała metoda na stuk, która w moim przypadku, pomimo wielokrotnego zastosowania zawiodła

Zobaczysz wiosną.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale to co wkurzało najbardziej to były jakieś źle zaizolowane przewody w przednim prawym słupku.

Może kwestia wersji, ale u mnie ponoć w prawym przednim słupku pusto...

 

W każdym razie, stan na dzień dzisiejszy:

 

1)

Przy okazji oglądu okolic drzwi zauważyłem, że obluzowana była plastikowo-gumowa osłona ogranicznika drzwi przednich. Nie wiem kiedy i w jakich okolicznościach wyłamany został jeden z zatrzasków utrzymujących ją na miejscu. W efekcie element ten wisiał w otworze dość luźno. Trzymał się, ale pewnie zmieniał położenie za każdym otwarciem drzwi lub ruchem nadwozia. Doraźnie pomogło oklejenie blachy drzwi w jego okolicy taśmą materiałową. Po wymianie na nowy element, solidnie umocowany - ogromna poprawa.

 

2)

Nie wiem, czy też to były złączone problemy, ale przy okazji mrozów częściej zaczęła rezonować tapicerka prawych drzwi przednich. Przy silnym docisku w okolicy schowka/nawiewu/listwy ozdobnej dźwięk zanikał. Po wizycie w ASO i poprawce jakichś luźnych spinek - ciiisza :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!