Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbosprężarka


Fisker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ma ktoś pojęcie jak założyć i gdzie kupić głośny zawór upustowy turbo-sprężarki żeby było ją słychać przy zmianie biegów? Chodzi o silnik 2.0T 163km.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zawory to mega wiocha i festyniarstwo niegodne naszych Renat.

Fisker odpuść sobie by zachować fason w zalewie tandetnej motoryzacyjnej mody.

Masz fajny motor, zainwestuj w wydech jak chcesz być indywidualistą. Taka modyfikacja u dobrego tłumikarza będzie kosztować z 8 stów ale efekt gwarantowany.

Te "prukanie" zaworem upustowym zalatuje wiochą - nie rób tego naszej marce :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DO megany musisz mieć zestaw: zawór, trójnik silikonowy do zaworu i zaślepka "trójkątna" w miejsce oryginalnego zaworu DV który jest przy turbinie.

 

Musisz zdjąć zawór DV (powodzenia bez wyjmowania turbo z silnika jest to prawie nierealne)

Potem zdjąć gumową rurę łączącą przepustnicę z orurowaniem IC (przy akumulatorze). W jej miejsce założyć trójnik.

w trójnik zamontować zawór upustowy plus połaczyć go wezykiem z wężykiem poidciśnienia.

 

Dostępne są "gotowe" zestawy. Polecam FORGE z UK (dostępne w sklepie www.re5pect.pl) lub polskie properfekt (tu niestety różnym użytkownikom dzieją się różne "kwiatki" typu zabieranie mocy itp.)

 

FORGE: http://www.re5pect.pl/zestaw-do-montazu-zaworu-upustowego-do-renault-megane-225.html

PROPERFEKT: http://allegro.pl/blow-off-bov-zawor-upustowy-renault-megane-rs2-i4652895736.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, ogolnie dzięki za podpowiedzi. Apropo wypowiedzi "Krzychos" to może i masz troche racji, ale jednak głośny tłumik w połaczeniu z tym dźwiękiem turbo to naprawde fajny efekt ktory jest idealnie spasowany w 2.0T 225km, taki akcent podkreśla sportowe zacięcie tego samochodu, to napewno coś lepszego niż turbinki w dolocie powietrza,filtry stożkowe lub gwizdki w tłumiku - a właśnie to bardziej uważał bym za przysłowiową wioche, tak więc będe musiał się jeszcze zastanowić. Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie dźwięk turbo tylko zaworu upustowego! Fabrycznej turbiny w megane nie słychać - chyba że jest juz mocno zużyta :P

Pssssst robi zawór upustowy - upuszcza w atmosferę nie wykorzystany nadmiar powietrza z turbiny. Fabryczny zawór DV zwraca ten nadmiar na łopatki wirnika w turbinie :)

Ma to swoje wady i zalety. W fabrycznym meganie czy to 165KM czy 225KM BOV jako zawór upustowy nie jest wskazany - najczęściej zabiera moc.

 

nie wiem czemu "pyrkanie" zaworkiem to jest wiocha? no czemu? u mnie jest bo być musi - jest duża turbina, wyższe doładowanie (fabrycznie max 0,9BAR - u mnie 2BARy...) którego fabrycznym zaworkiem na łopatki nie zwrócę bo by mi turbinę rozsadziło <czerwona>

Edytowane przez Shymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czemu "pyrkanie" zaworkiem to jest wiocha? no czemu? u mnie jest bo być musi - jest duża turbina, wyższe doładowanie (fabrycznie max 0,9BAR - u mnie 2BARy...)

u Ciebie jest to uzasadnione i ma sens. Krzychowi kojarzy się to tak samo jak mi niestety, przecież jak widzę coś takiego u chłopaczka w ortalionie z golfa CZY w tedei na hidach co jeździ wieczorami po parkingach i syczy to :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten DV nic nie zmienia w seryjnym silniku, ani funkcjonalności ani dźwięku ;)

Od seryjnego rożni się tym że można w nim wymieniać sprężyny na twardsze (jak się podnosi doładowanie), a także regenerować jak się membrana uszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczraj myślami byłem w chmurach :D Myślałem o DV pisałem o aktuatorze ;) (ta gruszka co steruje klapką WG w turbo)

Faktycznie DV ma tłoczek ale nie wychwalałbym tak tego trzymania ciśnienia. Przerabiałem to już i z czasem też jest gorzej jak w seryjnym DV.

W Megane nie ma czegoś takiego jak lag ;) Masz tu turbo twinscroll na krótkim kolektorze wydechowym które bardzo szybko wstaje za to ma słabą górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!