Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wysokie spalanie,kultura pracy silnka- rozwiązanie


ttomek71

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Posiadam Renault Megane II 1,9 dci 120 KM. Silnik powoli tracił moc, spalanie w mieście grubo powyżej 10l/100km, trasa powyżej 6l/100 km. Po podłączeniu clipa, okazało się, że występuje spora różnica wartości na poszczególnych wtryskiwaczach od -0,7 do +2,7. Postanowiłem zakupić produkt do czyszczenia wtryskiwaczy LIQUI MOLY DIESEL SYSTEM-REINIGER LM 5154. Z uwagi na dużą różnicę zdecydowałem się na działanie naprawcze, a nie profilaktyczne. Z tego powodu produkt podałem bez żadnego rozcieńczenia bezpośrednio do filtra paliwa. Po odkręceniu prawego koła, zdjęciu plastikowego nadkola, filtr mamy na wierzchu. Następnie zdjąłem przewody paliwowe z filtra, odkręciłem dekiel filtra, zlałem będącą w nim ropę i nalałem środek. Skręciłem filtr i podłączyłem przewody. Po niezbędnym odpowietrzeniu (gumowa pompka po lewej stronie w komorze silnika), uruchomiłem silnik. Silnik na przemian wolne i wysokie obroty ok 10 minut. Pozostałą część środka wlałem do baku. Po przeprowadzeniu czyszczenia silnik na wolnych obrotach pracował równo i bardziej delikatnie. W czasie czyszczenia nie dochodziło do nadmiernego kopcenia z wydechu. Efekt po przejechaniu kilku kilometrów-auto zbiera się zdecydowanie lepiej w pełnym zakresie obrotów. Spalenie zdecydowanie spadło ok. 8l/100km miasto, 5l/100km trasa prędkość 110-130 km/h. Uważam, że to najlepiej wydane 40 zł. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jesli bys mogl to dobrze by bylo sprawdzic aktualne korekty wtryskiwaczy. To jednoznacznie potwierdzi skutecznosc liqui moly.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.powodowany ciekawością, podjechałem dziś do znajomego elektromechanika celem weryfikacji korekcji wtryskiwaczy.Podaję kolejno 1-0,11 2+0,3 3-0,06 4 +0.31.Clipa uruchomiono po wcześniejszym "przegonieniu"auta,normalna temp.pracy silnika.Celowo zakupiłem środek z serii proline stosowany w formie skoncentrowanej bezpośrednio do filtra paliwa.Na You tube jest filmik jak to zrobić https://www.youtube.com/watch?v=QIZmIzrjjFk.Skuteczniejszy byłby prawdopodobnie 3-ci sposób z filmiku.W moim przypadku pomógł 2-gi.Myślę,że przed każdą próbą należało by przeprowadzić sprawdzenie korekcji wtrysków.W ekstremalnych przypadkach gdy wtryskiwacze są uszkodzone środek napewno nie pomoże,pozostaje regeneracja.Według elektromechanika korekcje powinny być jak najbliższe 0.Poprzedni pomiar wykonywałem również u Niego.Był zaskoczony tak jak ja ponownym pomiarem.Stwierdził że "wtryski jak nowe".Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!