Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na gazie


droopy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

Mam problem, tak mi się przynajmniej wydaje, z mocą silnika w czasie zasilania go gazem. Mam sekwencję Stag 200 i w sumie od bardzo dawna podczas jazdy na gazie, gdy silnik osiąga obroty ok. 3 tysięcy pojawia się spadek mocy, nazwałbym to turbodziurą... Wygląda to tak, że do 3 tysięcy ładnie przyspiesza, a jak przekracza tę wartość, tak mniej więcej oczywiście, to jest wyraźny spadek "chęci do jazdy". Następuje to nagle, siedząc w aucie rzuci aż człowiekiem do przodu i wtedy można wcisnać gaz do podłogi, ale nie ma reakcji i auto bardzo powolnie przyspiesza. Od ok. 3.6-3.7 tysięcy wszystko wraca do normy, znów idzie do przodu choć jednak szału nie ma, ale jest wyraźnie lepiej. Ciekawostką jest to, że jak rozpędze auto na autostradzie, 5 bieg i 150 km/h to wtedy ładnie reaguje na gaz. Jak potrzebuję i mu depnę to przyspiesza dość żwawo dalej.

Moje pytanie jest teraz takie, czy to może być wina kończących się już membran w parowniku? Gaz założony w 2009 roku przez poprzedniego właściciela, ja kupiłem auto w 2011 roku. Nie wiem co właściciel robił w tym czasie przy instalacji. Ja na pewno do parownika nigdy nie zaglądałem, a trochę tych kilometrów się nastukało, około 90 tysięcy od dnia zakupu. Wymieniam regularnie filtry samodzielnie, zarówno ten fazy lotnej jak i ciekłej. Co roku na wiosnę to robię. Tak to ze dwa razy byłem na regulacji gazu i koniec mojej obsługi. Dodam, że jak się jedzie na benzynie to od 3 tysięcy dopiero czuć, że to autko żyje. Bardzo fajnie przyspiesza w tamtym zakresie, problem nie leży więc chyba w świecach, przewodach WN czy cekwach.

To chyba nie jest normalne prawda? Auto może być słabsze na gazie, ale chyba nie do tego stopnia? Jak nie parownik to gdzie można szukać jeszcze przyczyny takiego stanu rzeczy? Normalnie jeżdżę dość grzecznie, ekonomicznie, do 3 tysięcy góra i kolejny bieg, ale przy wyprzedzaniu czasem skóra na dupie się zmarszczy. Nauczyłem się już tak wyprzedzać, żeby w momencie wyprzedzania omijać ten zakres obrotów, no ale nauka często jest weryfikowana przez życie i nie zawsze tak się da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Specem nie jestem ale mialem podobny problem w mojej megance przyczyną było ślizgające się sprzęgło bo była juz końcowka po wymiane autko wróciło do formy :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6, 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!