Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SWAP z 1.6 8v na 2.0 (hatchback)


zonker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat przekładania silnika był już poruszany, ale w wątkach które czytam chodzi o opłacalność.

Ja proszę o podanie wszystkich częsci jakie należy przełożyć.

 

Posiadam megane 1.6 8v 75KM w hatchbacku już stuningowanym optycznie (zderzaki lampy) pozostał mi montaż lotki, wydechu i progów (przełożyłem tę operację na wiosnę).

Teraz jestem w trakcie poszukiwania jakiego coupe 2.0 (16v)z którego mogę przełożyć silnik z osprzętem, komputer...

i tu stawiam pytanie co jest jeszcze do przełożenia.

Połosie, sanki ?

Czy silnik silnik 2.0 16v (f7r) był bardzo awaryjny?

Czy lepiej zamontować 2.0 8v ?

W sumie wystarczy mi ze 110KM.

Najlepiej byłoby upolować coupe po lekkiej kolizji... może ktoś z Was takie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy wymiana skrzyni jest konieczna ? w 2.0 16v jest skrzynia jc5 a ja mam jb1 ? Słyszałem że mogą pasować, ale będą różne przełożenia.

Może wygodniej jest przełożyć całość skrzynię z silnikiem ? jest wtedy mniej roboty przy składaniu tych obu części ?

Na tylnej osi mam bębny czyli muszę zmienić tylko czop i założyć tarcze, czy jednak zmienić całą belkę ?

Nie będzie problemu z wyregulowaniem siły hamowania ?

Czy muszę wymienić pompę hamulcową ?

Czy zegary też są do wymiany ?

 

Dodano: 01 gru 2014 - 04:03

Z góry dzięki za pomoc, odnośnie swapu robię przekładkę z 1.6 8v (bez klimy) na 2.0 16v (z klima)

dawcą jest megane coupe 1996r, a silnik będzie w hatchbacku 1997r.

Odnośnie pytań to czy wiązki elektryczne w kokpicie są te same ?

Bo niestety niektóre bezpieczniki na rozpisce zaślepki w kabinie są w innych pozycjach.

Czy w wiązce przewodów (kostce) od panelu regulacji wentylatora jest już przewód odpowiedzialny za klimatyzacje ?

W aucie nie miałem klimy ale myślę że wystarczy w kabinie podpiąć nowy panel i będzie ok, a w podszybiu wymienić tunel i kable. Z tego co zauważyłem jest tam jakiś przekaźnik.

Poza tym oczywiście reszta chodnica, skraplacz itd są razem z silnikiem wyjęte.

Wszystko razem z amortyzatorami i sankami,skrzynia, komputerem wyciągnąłem do dołu.

Wiem ze trzeba przełożyć zegary, ale czy muszę przekładać stacyjkę?

A i jeszcze ostatni problem: tylne zawieszenie, czy muszę przekładać cala belkę? czy wystarczy zdemontować czop i założyć zamiast bębnów tarcze? będzie jakiś konflikt z ręcznym ?

Przewody od paliwa i pompa tez wymaga wymiany?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dokładnie rok temu robiłem podobnego swapa, tylko ja do cabrio 1.6 90KM wrzucałem f7r z qupety :) Klimy nie miałem. Ale na 90% wiązkę od tego z klimą musisz przerzucić. Skrzynia półosie i piasty a najlepiej całe zawieszenie przednie wraz z hamulcami i przekładnią bym przerzucił (zmiana przekładni nie jest konieczna ale różnią się) . Do tego czeka cię wymiana modułu komfortu ( to jest to ustrojstwo z bezpiecznikami w kabinie) i tej płytki koło lusterka wstecznego od centralnego i immo. No i piloty od centralnego podmienić do grotów kluczyków byś nie musiał zmieniać stacyjki i zamków. Licznik może zostać stary, chociaż w F7R masz z białymi tarczami i z ciśnieniem oleju. Jeżeli nie podmienisz wiązki to nie będziesz miał wskazania ciśnienia oleju ( ja tak miałem bo u siebie wiązki nie zamieniałem bo klimy niestety nie miałem więc nie było sensu). Belkę zmienić musisz całą bo samych czopów z tego co kojarzę wymienić się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!