Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

SWAP z 1.6 8v na 2.0 (hatchback)


zonker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, temat przekładania silnika był już poruszany, ale w wątkach które czytam chodzi o opłacalność.

Ja proszę o podanie wszystkich częsci jakie należy przełożyć.

 

Posiadam megane 1.6 8v 75KM w hatchbacku już stuningowanym optycznie (zderzaki lampy) pozostał mi montaż lotki, wydechu i progów (przełożyłem tę operację na wiosnę).

Teraz jestem w trakcie poszukiwania jakiego coupe 2.0 (16v)z którego mogę przełożyć silnik z osprzętem, komputer...

i tu stawiam pytanie co jest jeszcze do przełożenia.

Połosie, sanki ?

Czy silnik silnik 2.0 16v (f7r) był bardzo awaryjny?

Czy lepiej zamontować 2.0 8v ?

W sumie wystarczy mi ze 110KM.

Najlepiej byłoby upolować coupe po lekkiej kolizji... może ktoś z Was takie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy wymiana skrzyni jest konieczna ? w 2.0 16v jest skrzynia jc5 a ja mam jb1 ? Słyszałem że mogą pasować, ale będą różne przełożenia.

Może wygodniej jest przełożyć całość skrzynię z silnikiem ? jest wtedy mniej roboty przy składaniu tych obu części ?

Na tylnej osi mam bębny czyli muszę zmienić tylko czop i założyć tarcze, czy jednak zmienić całą belkę ?

Nie będzie problemu z wyregulowaniem siły hamowania ?

Czy muszę wymienić pompę hamulcową ?

Czy zegary też są do wymiany ?

 

Dodano: 01 gru 2014 - 04:03

Z góry dzięki za pomoc, odnośnie swapu robię przekładkę z 1.6 8v (bez klimy) na 2.0 16v (z klima)

dawcą jest megane coupe 1996r, a silnik będzie w hatchbacku 1997r.

Odnośnie pytań to czy wiązki elektryczne w kokpicie są te same ?

Bo niestety niektóre bezpieczniki na rozpisce zaślepki w kabinie są w innych pozycjach.

Czy w wiązce przewodów (kostce) od panelu regulacji wentylatora jest już przewód odpowiedzialny za klimatyzacje ?

W aucie nie miałem klimy ale myślę że wystarczy w kabinie podpiąć nowy panel i będzie ok, a w podszybiu wymienić tunel i kable. Z tego co zauważyłem jest tam jakiś przekaźnik.

Poza tym oczywiście reszta chodnica, skraplacz itd są razem z silnikiem wyjęte.

Wszystko razem z amortyzatorami i sankami,skrzynia, komputerem wyciągnąłem do dołu.

Wiem ze trzeba przełożyć zegary, ale czy muszę przekładać stacyjkę?

A i jeszcze ostatni problem: tylne zawieszenie, czy muszę przekładać cala belkę? czy wystarczy zdemontować czop i założyć zamiast bębnów tarcze? będzie jakiś konflikt z ręcznym ?

Przewody od paliwa i pompa tez wymaga wymiany?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dokładnie rok temu robiłem podobnego swapa, tylko ja do cabrio 1.6 90KM wrzucałem f7r z qupety :) Klimy nie miałem. Ale na 90% wiązkę od tego z klimą musisz przerzucić. Skrzynia półosie i piasty a najlepiej całe zawieszenie przednie wraz z hamulcami i przekładnią bym przerzucił (zmiana przekładni nie jest konieczna ale różnią się) . Do tego czeka cię wymiana modułu komfortu ( to jest to ustrojstwo z bezpiecznikami w kabinie) i tej płytki koło lusterka wstecznego od centralnego i immo. No i piloty od centralnego podmienić do grotów kluczyków byś nie musiał zmieniać stacyjki i zamków. Licznik może zostać stary, chociaż w F7R masz z białymi tarczami i z ciśnieniem oleju. Jeżeli nie podmienisz wiązki to nie będziesz miał wskazania ciśnienia oleju ( ja tak miałem bo u siebie wiązki nie zamieniałem bo klimy niestety nie miałem więc nie było sensu). Belkę zmienić musisz całą bo samych czopów z tego co kojarzę wymienić się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!