Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie

Jestem świeżo po zakupie Meganki III z 2011 roku. Ponieważ zakup kosztował mnie niesamowicie wiele nerwów, dalej zwracam uwagę na najmniejsze dźwięki, szpary, buczenia wydobywające się z karoserii i silnika. Mimo to, że sprawdziłem auto u zaufanego mechanika, który stwierdził, że nie ma się do czego przyczepić.. A teraz do sedna. Po zakupie i przeczytaniu kilku porad z netu wziąłem się sam za oględziny auta. Włos mi się zjeżył na głowie, ponieważ po sprawdzeniu roczników szyb okazało się, że boczne od strony kierowcy są odpowiednio firmy Armourplate (nie wiem jaki rocznik) i owszem Renault ale z 3 pod numeracją. Mechanik daje głowę, że auto na pewno nie jest po dzwonie a ja znowu spać nie mogę.. I tu pytanie czy mam się czym martwić? Jechać do kolejnego mechanika?

 

Dodano: 17 lis 2014 - 08:22

Zapomniałem napisać, reszta szyb włącznie z przednią jest z rocznika 2011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się martwić, bo auta nie widziałem.

Ale wszystkie szyby muszą mieć logo Renault, być zbliżonej daty. Zdarzają się wyjątki, sam oglądałem w salonie i auto miało szyby różniące się datą produkcji. Szyby dostarcza Saint Gobain.

Sprawdziłeś w ASO co mogło się dziać z autem? Pewności nigdy i tak nie ma, ale warto to zrobić.

Jedna boczna to może być włamanie ale dwie dają do myślenia. A mechanik nie zwrócił uwagi na to?

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO nie sprawdzałem ale teraz mam mocne postanowienie podjechać. Auto było badane pod kątem blacharki również i żaden element nie był malowany. Oglądałem śruby, mocowania, progi itd i też się nie ma do czego przyczepić. Znalazłem, że Armourplate to marka firmy Pillkington

 

Dodano: 17 lis 2014 - 08:45

Mechanik nie zwrócił mi uwagi na szyby, ponieważ mechanicznie auto jest bez zarzutu więc myślę, że przez to pominął ten fakt. Blacharz, który oglądał blacharkę (nie robił tego mechanik) również nie stwierdził żadnych ale.. Już normalnie zacząłem myśleć, że jakąś zmowę może mają ze sprzedawcą... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne rzeczy się dzieją z autami. Może to nic poważnego.

W moim aucie, nie w Renault, ale szybę wybili podczas przeglądu w ASO.

Kiedyś, kiedyś kupując nowe auto wybili szybę podczas znakowania. Wnerw był, bo nawet nie prosiłem o znakowanie a auto miałem już zarejestrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Teraz to już w ogóle mam problem. Otóż na tej nieoryginalnej bocznej szybie Armourplate jest oznaczenie homologacji E11 a taka homologacja wyszła dla Wielkiej Brytanii... Idę posprawdzać oznaczenia na kloszach lamp, bo się zaraz okaże, że kupiłem anglika po przekładce z podrobionymi papierami

 

Dodano: 17 lis 2014 - 09:56

Reszta szyb ma oznaczenia E1, E6 i E9 czyli homologacja odpowiednio na Niemcy,Belgię i Hiszpanię. Pomieszanie z poplątaniem. Ale sprawdzałem dla przykładu u kolego w skodzie kupione w polskim salonie i ma homologację szyb na Belgię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, jednak o ASO Renault we Wrocławiu panują bardzo niefajne opinie. Dość powiedzieć, że uprzednio oglądany samochód chciał mi dosłownie wcisnąć gość, który pracował we Wrocławiu w Renault 10 lat. A co pan będzie i tu sprawdzał, mówię że jest dobrze itd. Mechanik u którego byłem jest sprawdzony pod kątem rzetelności i obiektywności, generalnie warsztat prowadzą byli rajdowcy i mają opinie bardzo wyczulonych na wszelkiego typu krętaczy

 

Dodano: 17 lis 2014 - 10:42

Sam sobie zaprzeczam w tej chwili bo przecież sam piszę, że goście są ok i na pewno nie kręcili przy sprawdzaniu auta ale... No właśnie, jestem już tak wyczulony, że chyba nawet zakup w salonie by mnie nie uspokoił do końca. W końcu ogląda się TVN Turbo..:)

 

Dodano: 17 lis 2014 - 10:51

A tak na poważnie moja ostrożność bierze się stąd, że kilka lat temu kupowałem Opla Vectre GTS w automacie, byłem w ASO, zapłaciłem 700 zł za pełny przegląd i wszystko niby było ok.. Tyle, że po pół roku padła automatyczna skrzynia biegów, naprawa kosztowała mnie majątek a usterka powstała przez nieuwagę panów w ASO, ponieważ nie zauważyli nieszczelności w chłodnicy, nie zwrócili uwagi nawet wtedy, gdy podjeżdżałem jeszcze później kilkukrotnie (przed usterką), że non stop pali mi się kontrolka płynu chłodniczego. Wszystko ok mówili, widocznie ten typ tak ma. Niestety ten akurat model ma tak, że chłodnica główna jest połączona bezpośrednio z układem chłodzącym skrzyni biegów. Ponieważ na styku obu układów powstała nieszczelność woda z chłodnicy głównej mieszała się z chłodziwem układu skrzyni biegów i tak sobie cyrkulowała w tę i z powrotem aż popaliła układy w środku.. Dodam jeszcze, że naprawa skrzyni kosztowała mnie w sumie prawie 7 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!