Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bulgotanie i dziwne zachowanie płynu chłodnic


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nazywam się Paweł i to jest mój pierwszy post na tym forum.

Od tygodnia jestem właścicielem renault Scenic z 1997r. RT 1.6 - 90km.

Po zakupie mechanik wymienił mi rozrząd, i filtry.

Wczoraj bardzo zaniepokoiło mnie bulgotanie pod deską rozdzielczą. Bulgotanie pojawia się gdy dodaje gazu, na małych obrotach nic nie słychać.

Zauwazyłem też że poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym spadł do minimum. Po dolaniu płynu chłodniczego - i przejechaniu się poziom znowu spada do minimum albo niżej. Pod autem nie widać żadnych wycieków itp.

Dodam jeszcze że jak kupowałem samochód to poziom płynu był ok bo zwróciłem na to uwagę - myslę że zaczeło się to dziać po wymianie rozrządu ale nie wiem czy to możliwe i czy może mieć na to wpływ.

Co może byc przyczyną tego stanu i jak rozwiązać to dziwne zachowanie sie płynu - dolewać cały czas? A jak dolewać to wodę czy jakiś płyn?

Proszę o pomoc. To mój pierwszy samochód i nie zabardzo znam się na motoryzacji.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

 

ps. Przeszukałem forum ale nie znalałem wyczerpującej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócę do domu to sprawdzę - teraz jestem w pracy.

Wczoraj ogladałem ale tak na szybkiego i nic nie widziałem - przyjżę się jeszce raz dokładniej.

Myślałem o zapowietrzeniu (bulotanie) ale to chyba nie normalne żeby zrobiło się same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelli, może być zapowietrzenie, w czasie jazdy pompa przepycha powietrze zastępując go płynem, którego ubywa w zbiorniku. W to miejsce po czasie wędruje wypchnięte powietrze. To właśnie może być przyczyna bulgotania. (skoro pod deską to w nagrzewnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-opala, ja ci dalej ubywa to chyba nie zapowietrzenie. instalacja jest tak zrobiona ze po jakimś czasie powinna pompa wywalić bąbelki. Sprawdź czy nie cieknie z pompy, albo z ja kogoś węża, chyba że powietrze dostaje się z uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Byłem ze swoim problemem u dwóch mechaników i oboje wykluczyli uszczelkę pod głowicą - nie ma wody w oleju ani oleju w wodzie, samochód się nie grzeje ani nie dymi, nie widać tez aby woda leciała z wydechu. Sprawdzali pompę wody i ta jest nowa. Żaden z nich nie mógł zlokalizować wycieku. Jeden stwierdził że może układ był zapowietrzony i trzeba było dolać tego płynu.

Mam obserwować poziom płynu i jak będzie dalej ubywać to zgłosić się do warsztatu.

Wpadł mi jeszcze jeden pomysł do głowy - może to wyciek z nagrzewnicy, ale jak to sprawdzić?

Jeżeli wyciek byłby z nagrzewnicy to wyciek byłby tylko przy włączonym ogrzewaniu czy przy wyłączonym też? - Powiedzcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-opala, O wymianę pompy pytałem już w pierwszym moim poście w tym temacie. :-P Tak należy to robić, że wraz z rozrządem wymienia się pompę. Właśnie na tej podstawie nadal twierdzę, że układ chłodzenia został źle odpowietrzony i należy to poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

WITAM !!!

 

Panowie to na 100% uszczelka pod głowicą, też miałem taki problem jak kolega pisze, kiedz dodawałem gazu to bulgotało i ubywało płynu a do tego ogrzewanie miałem tylko kilka minut bo właśnie powietrze dostawało się do nagrzewnicy. Płynu też ubywało. Poprawa była chwilowa jak się odpowietrzyem ukalad a potem bylo już tylko bulgotanie. Po zdjęciu głowicy okazało się że przepust był tak mały że płyn od razu parował i ulatniał się ze spalinami, także nie było wody w oleju. Po wymianie jak ręką odjął.

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

U mnie jest podobny problem jak dodaje gazu to cos mi bulgocze tak jakby pod licznikiem ale bardziej w rogu.Płynu chłodniczego mi nie ubywa ani nie przybywa to samo z olejem temperatura cały czas taka sama.Co to moze byc??Czy to ta nieszczesna uszczelka pod głowica??Jeździc az zacznie sie dziac cos poważniejszego czy co zrobic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Witam ja miałem ten sam problem dwa razy najpierw bulgotanie ,potem płyn robił się brunatny,woda zaczeła niknąć .Jeszcze pojawią się problemy z zapalaniem po dłuższym postoju (przestaje palić na jednym tłoku).i w końcu wymiana uszczelki i planowanie głowicy.NIe wiem tylko czemu płyn robi się brunatny .

 

[ Dodano: 2008-04-12, 20:28 ]

Jeszczem do jonjak wykręć świece i sprawdź czy któraś nie jest innego koloru (przykopcona).jeżeli tak to prawdopodobnie uszczelka między tym cylindrem kanałem wodnym.

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. Zapoznaj się z nim, bo widzę, że nie zrobiłeś tego przy rejestracji. :P - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!