Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bulgotanie i dziwne zachowanie płynu chłodnic


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nazywam się Paweł i to jest mój pierwszy post na tym forum.

Od tygodnia jestem właścicielem renault Scenic z 1997r. RT 1.6 - 90km.

Po zakupie mechanik wymienił mi rozrząd, i filtry.

Wczoraj bardzo zaniepokoiło mnie bulgotanie pod deską rozdzielczą. Bulgotanie pojawia się gdy dodaje gazu, na małych obrotach nic nie słychać.

Zauwazyłem też że poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym spadł do minimum. Po dolaniu płynu chłodniczego - i przejechaniu się poziom znowu spada do minimum albo niżej. Pod autem nie widać żadnych wycieków itp.

Dodam jeszcze że jak kupowałem samochód to poziom płynu był ok bo zwróciłem na to uwagę - myslę że zaczeło się to dziać po wymianie rozrządu ale nie wiem czy to możliwe i czy może mieć na to wpływ.

Co może byc przyczyną tego stanu i jak rozwiązać to dziwne zachowanie sie płynu - dolewać cały czas? A jak dolewać to wodę czy jakiś płyn?

Proszę o pomoc. To mój pierwszy samochód i nie zabardzo znam się na motoryzacji.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

 

ps. Przeszukałem forum ale nie znalałem wyczerpującej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócę do domu to sprawdzę - teraz jestem w pracy.

Wczoraj ogladałem ale tak na szybkiego i nic nie widziałem - przyjżę się jeszce raz dokładniej.

Myślałem o zapowietrzeniu (bulotanie) ale to chyba nie normalne żeby zrobiło się same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelli, może być zapowietrzenie, w czasie jazdy pompa przepycha powietrze zastępując go płynem, którego ubywa w zbiorniku. W to miejsce po czasie wędruje wypchnięte powietrze. To właśnie może być przyczyna bulgotania. (skoro pod deską to w nagrzewnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-opala, ja ci dalej ubywa to chyba nie zapowietrzenie. instalacja jest tak zrobiona ze po jakimś czasie powinna pompa wywalić bąbelki. Sprawdź czy nie cieknie z pompy, albo z ja kogoś węża, chyba że powietrze dostaje się z uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Byłem ze swoim problemem u dwóch mechaników i oboje wykluczyli uszczelkę pod głowicą - nie ma wody w oleju ani oleju w wodzie, samochód się nie grzeje ani nie dymi, nie widać tez aby woda leciała z wydechu. Sprawdzali pompę wody i ta jest nowa. Żaden z nich nie mógł zlokalizować wycieku. Jeden stwierdził że może układ był zapowietrzony i trzeba było dolać tego płynu.

Mam obserwować poziom płynu i jak będzie dalej ubywać to zgłosić się do warsztatu.

Wpadł mi jeszcze jeden pomysł do głowy - może to wyciek z nagrzewnicy, ale jak to sprawdzić?

Jeżeli wyciek byłby z nagrzewnicy to wyciek byłby tylko przy włączonym ogrzewaniu czy przy wyłączonym też? - Powiedzcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p-opala, O wymianę pompy pytałem już w pierwszym moim poście w tym temacie. :-P Tak należy to robić, że wraz z rozrządem wymienia się pompę. Właśnie na tej podstawie nadal twierdzę, że układ chłodzenia został źle odpowietrzony i należy to poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

WITAM !!!

 

Panowie to na 100% uszczelka pod głowicą, też miałem taki problem jak kolega pisze, kiedz dodawałem gazu to bulgotało i ubywało płynu a do tego ogrzewanie miałem tylko kilka minut bo właśnie powietrze dostawało się do nagrzewnicy. Płynu też ubywało. Poprawa była chwilowa jak się odpowietrzyem ukalad a potem bylo już tylko bulgotanie. Po zdjęciu głowicy okazało się że przepust był tak mały że płyn od razu parował i ulatniał się ze spalinami, także nie było wody w oleju. Po wymianie jak ręką odjął.

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

U mnie jest podobny problem jak dodaje gazu to cos mi bulgocze tak jakby pod licznikiem ale bardziej w rogu.Płynu chłodniczego mi nie ubywa ani nie przybywa to samo z olejem temperatura cały czas taka sama.Co to moze byc??Czy to ta nieszczesna uszczelka pod głowica??Jeździc az zacznie sie dziac cos poważniejszego czy co zrobic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Witam ja miałem ten sam problem dwa razy najpierw bulgotanie ,potem płyn robił się brunatny,woda zaczeła niknąć .Jeszcze pojawią się problemy z zapalaniem po dłuższym postoju (przestaje palić na jednym tłoku).i w końcu wymiana uszczelki i planowanie głowicy.NIe wiem tylko czemu płyn robi się brunatny .

 

[ Dodano: 2008-04-12, 20:28 ]

Jeszczem do jonjak wykręć świece i sprawdź czy któraś nie jest innego koloru (przykopcona).jeżeli tak to prawdopodobnie uszczelka między tym cylindrem kanałem wodnym.

 

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. Zapoznaj się z nim, bo widzę, że nie zrobiłeś tego przy rejestracji. :P - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!