Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bez trybu awaryjnego nie chce dobrze chodzić


Rekomendowane odpowiedzi

WItam

Mam problem z moją megi 1.6 8v 97rok, polega on na tym że chodzi ona teraz cały czas na Trybie awaryjnym "ZYGZAK", lecz jak on zgaśnie to samochód zaczyna gasnąc , strzela i jak wcisnę pedał gazu to się dławi. Jak odpalę ponownie to chodzi normalnie na trybie awaryjnym. I teraz pytanie co może być nie tak , coś z komputerem czy jakiś czujnik?

Dodatkowo powiem że na gazie chodzi normalnie dobrze , ale też pali się chceck.

-Map sensor wymieniony

-Przepustnica wymieniona

-Świece wymienione

 

Nie wiem co jest nie tak ponieważ niedawno ją kupiłem.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego lewego powietrza nie dostaje? Jak wymieniałeś sam przepustnice to upewnij się, że nie ma tam nigdzie żadnej nieszczelności. Warto zobaczyć też stan tego wężyka dochodzącego do map sensora. Jak popuszcza powietrze to tez bedziesz miał kontrolke EKG i dławienie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ten zygzak to wskazanie awarii w układzie elektronicznym silnika. Jak się zapala to znaczy, że masz awarię w układzie wtrysku paliwa/automatycznego sprzęgła/automatycznej skrzyni.

Chyba już wiesz gdzie szukać przyczyny. ;)

Edytowane przez lukasfenix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awarię w układzie wtrysku paliwa/automatycznego sprzęgła/automatycznej skrzyni.

Tak faktycznie jest w instrukcji, ale nie zgodzę się, że to się zapala tylko wtedy. To ogólne info o przełączeniu sterownika właśnie w tryb awaryjny. Przykład? Wiele miesięcy jeździłem z uszkodzonym czujnikiem prędkości samochodu. Po przejechaniu tak kilku kilometrów zapalała się ta lampka, a to żadna z awarii wymienionych w manualu. Z czujnika szło mu, że auto jedzie 0, a obroty ciągle wysokie, więc dostawał świra.

Przykład numer 2 :)

Uszkodzony wężyk dochodzący do map sensora, efekt ten sam, kontrolka i podwyższone obroty na jałowym.

Generalnie chyba instalacja LPG nie korzysta z sondy lambda, ma wgrany emulator jej działania (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale tak mi się wydaje). Skoro na gazie jest OK to w takim wypadku może być też sonda, bo przy niej również może zapalić się ta kontrolka, a dławienie przy awarii sondy jest dość typowe.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dodam że gaśnie check jeżeli. Jadę z górki bieg włączony i nie naciskam na pedał gazu wtedy się wyłączy. lecz tylko nacisnę zaraz się zapala. Gaz nie korzysta z sondy ponieważ jest to pierwsza generacja

 

Dodano: 26 gru 2014 - 16:00

na dodatek jak będę przeciągał do 4-4.5 tyś. To po jakimś czasie check zgaśnie i samochód gaśnie i nie reaguje na gaz. Po ponownym oddaleniu jedzie dalej lecz jak będę przeciągał to będzie gasł.

 

Może ktoś naprowadzi co jest nie tak.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę z górki bieg włączony i nie naciskam na pedał gazu wtedy się wyłączy. lecz tylko nacisnę zaraz się zapala.

To byłoby wg mnie normalne gdyby nie to, że instalacja gazowa jest I generacji, czyli podczas hamowania silnikiem gaz jest nadal podawany do dolotu i to widać w ilości jaką akceptuje sonda lambda (wynik spalania), ale już po naciśnięciu pedału coś się psuje i zapala sie check. I tu tak sobie myślę, że albo coś jest z emulacją pracy wtryskiwaczy (podejmują pracę i mieszanka jest niestrawna) lub jest coś z nie tak z emulacją pracy sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnie tylko na Benzynie na gazie chodzi wszystko dobrze. Tyle że świeci check.

Czyli jak bym odpiął wtyczkę od sondy i zobaczył czy gaśnie czy się świeci cały czas i wtedy zrobił test to by ją wyeliminowało?? :)

 

Dodano: 02 sty 2015 - 22:26

Dzisiaj założyłem emulator sondy i wtrysk Stag 150 i wszystko igła.

Więc wtryski były zwarte do kupy i przez to włączał się tryb awaryjny, dodatkowo przebierał na obrotach i często gasł zaraz po oddaleniu.

Może komuś się to przyda.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!