Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bez trybu awaryjnego nie chce dobrze chodzić


Rekomendowane odpowiedzi

WItam

Mam problem z moją megi 1.6 8v 97rok, polega on na tym że chodzi ona teraz cały czas na Trybie awaryjnym "ZYGZAK", lecz jak on zgaśnie to samochód zaczyna gasnąc , strzela i jak wcisnę pedał gazu to się dławi. Jak odpalę ponownie to chodzi normalnie na trybie awaryjnym. I teraz pytanie co może być nie tak , coś z komputerem czy jakiś czujnik?

Dodatkowo powiem że na gazie chodzi normalnie dobrze , ale też pali się chceck.

-Map sensor wymieniony

-Przepustnica wymieniona

-Świece wymienione

 

Nie wiem co jest nie tak ponieważ niedawno ją kupiłem.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnego lewego powietrza nie dostaje? Jak wymieniałeś sam przepustnice to upewnij się, że nie ma tam nigdzie żadnej nieszczelności. Warto zobaczyć też stan tego wężyka dochodzącego do map sensora. Jak popuszcza powietrze to tez bedziesz miał kontrolke EKG i dławienie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ten zygzak to wskazanie awarii w układzie elektronicznym silnika. Jak się zapala to znaczy, że masz awarię w układzie wtrysku paliwa/automatycznego sprzęgła/automatycznej skrzyni.

Chyba już wiesz gdzie szukać przyczyny. ;)

Edytowane przez lukasfenix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awarię w układzie wtrysku paliwa/automatycznego sprzęgła/automatycznej skrzyni.

Tak faktycznie jest w instrukcji, ale nie zgodzę się, że to się zapala tylko wtedy. To ogólne info o przełączeniu sterownika właśnie w tryb awaryjny. Przykład? Wiele miesięcy jeździłem z uszkodzonym czujnikiem prędkości samochodu. Po przejechaniu tak kilku kilometrów zapalała się ta lampka, a to żadna z awarii wymienionych w manualu. Z czujnika szło mu, że auto jedzie 0, a obroty ciągle wysokie, więc dostawał świra.

Przykład numer 2 :)

Uszkodzony wężyk dochodzący do map sensora, efekt ten sam, kontrolka i podwyższone obroty na jałowym.

Generalnie chyba instalacja LPG nie korzysta z sondy lambda, ma wgrany emulator jej działania (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, ale tak mi się wydaje). Skoro na gazie jest OK to w takim wypadku może być też sonda, bo przy niej również może zapalić się ta kontrolka, a dławienie przy awarii sondy jest dość typowe.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dodam że gaśnie check jeżeli. Jadę z górki bieg włączony i nie naciskam na pedał gazu wtedy się wyłączy. lecz tylko nacisnę zaraz się zapala. Gaz nie korzysta z sondy ponieważ jest to pierwsza generacja

 

Dodano: 26 gru 2014 - 16:00

na dodatek jak będę przeciągał do 4-4.5 tyś. To po jakimś czasie check zgaśnie i samochód gaśnie i nie reaguje na gaz. Po ponownym oddaleniu jedzie dalej lecz jak będę przeciągał to będzie gasł.

 

Może ktoś naprowadzi co jest nie tak.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę z górki bieg włączony i nie naciskam na pedał gazu wtedy się wyłączy. lecz tylko nacisnę zaraz się zapala.

To byłoby wg mnie normalne gdyby nie to, że instalacja gazowa jest I generacji, czyli podczas hamowania silnikiem gaz jest nadal podawany do dolotu i to widać w ilości jaką akceptuje sonda lambda (wynik spalania), ale już po naciśnięciu pedału coś się psuje i zapala sie check. I tu tak sobie myślę, że albo coś jest z emulacją pracy wtryskiwaczy (podejmują pracę i mieszanka jest niestrawna) lub jest coś z nie tak z emulacją pracy sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaśnie tylko na Benzynie na gazie chodzi wszystko dobrze. Tyle że świeci check.

Czyli jak bym odpiął wtyczkę od sondy i zobaczył czy gaśnie czy się świeci cały czas i wtedy zrobił test to by ją wyeliminowało?? :)

 

Dodano: 02 sty 2015 - 22:26

Dzisiaj założyłem emulator sondy i wtrysk Stag 150 i wszystko igła.

Więc wtryski były zwarte do kupy i przez to włączał się tryb awaryjny, dodatkowo przebierał na obrotach i często gasł zaraz po oddaleniu.

Może komuś się to przyda.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!