Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żarówki tylnej podsufitki nie działają.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Renault Megane I, niestety od początku nie działały tylne światła podsufitki, nie przeszkadzało mi to do momentu, aż jedna z żarówek zaczęła wydawać z siebie odgłosy zbliżone do zamkniętej w aucie muchy więc postanowiłem przy okazji wymienić obie żaróweczki, coby było ładnie. Oryginalnie miałem żarówki W7W [12V 7W] niestety nie mogłem takich nigdzie dostać. Dostałem za to nieco słabsze, 5W żarówki i spróbowałem je zamontować, niestety, żarówki nie świecą. Próbowałem zmieniać ich ułożenie, lecz nic z tego, w którymś momencie zwarłem jedne z blaszek znajdujących się w obudowie lampki i żarówka przez chwile zaświeciła, stąd moja pewność, że na pewno do jednego i drugiego światła dochodzi prąd. Jakieś porady co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz poprawnie klosze poustawiane??

Są one również przełącznikami. Mają 3 pozycje i w jednej lampki są wyłączone, w drugiej świecą stale, a w trzeciej działają automatycznie jak są otwarte drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciskasz na jeden z dłuższych boków i albo klosz jest skierowany lekko do dołu, albo idealnie równo z ramka albo jest skierowany w górę, nie pamiętam już w której pozycji jak ma działać. Zaraz wkleję fotkę z instrukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thumb_hosting_zdjec_1419793925__316.jpg

Fotki ze sceniola I przed liftem (rocznik 1997) Lampki są takie same a przełączniki są w samych lampkach. Przełączasz ustawieniem klosza.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok... Ale nadal to mi nie tłumaczy, jak mam przełączyć w 'odpowiednie ustawienie klosza', bo tam nie ma żadnego włącznika, ani regulacji, to powinno się włączać jedynie przy uchyleniu drzwi... nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idź i pomacaj sobie lampki....

Naciśnij na jeden albo drugi dłuższy bok klosza, ten który bardziej poza ramkę wystaje i napisz co zauważyłeś.

Klosz jest przyciskiem przełącznika, tak jak masz w domu. tez naciskasz z tej strony gdzie odstaje od korpusu. Tu jednak są 3 pozycje.

Skrajna 1 świeci stale, środkowa pracuje w automacie, skrajna 2 stale wyłączone.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrazu Ci mogę powiedzieć, że nie zauważyłem nic, tam nie ma żadnego włącznika, bo rozbierałem całą konstrukcję. Są 2 blaszki odpowiedzialne za trzymanie żarówki i tyle, nie ma nic co mogłoby się 'przełączać'...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skoro wiesz lepiej i jesteś tego pewny, nie pozostaje mi nic innego jak uwierzyć na słowo i nadal szukać dziury w całym......

W sceniolu jaki miałem w megankach z tego okresu i nawet w poliftowych jedynkach działa to tak jak opisałem i jak to opisuje instrukcja na wklejonej fotce. Nie mam w takim razie pojęcia kto Ci to podmienił z jakiej przyczyny i z jakiego auta jest ten zlepek zrobiony skoro masz to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro i ty jesteś tego aż tak pewien, to i ja posprawdzam to jeszcze jutro, przy dziennym świetle, ale nie widziałem, żeby było tam cokolwiek do przełączania i żeby jakkolwiek się to wciskało, bo kombinowałem z tym dobrą godzinę i to nie jeden raz i nie zauważyłem ani tego, że żarówka zaczyna mi świecić, ani tego, żeby sama oprawa w którymś położeniu się 'zapadała' tak, jak robi to np. włącznik od strony kierowcy, aczkolwiek jutro to jeszcze obejrzę dokładnie pod tym kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej aukcji na fotce masz swoje lampki i przynajmniej jedna z nich (ta prawa) jest w jednej ze skrajnych pozycji.

http://allegro.pl/lampka-oswietlenie-podsufitki-megane-i-lift-i4876919589.html

Z tego tez powodu do każdej biegną 3 przewody

PLUS, MASA i MASA po otwarciu drzwi.

 

Dodano: 28 gru 2014 - 21:12

Poniżej jeszcze "na kolanie" naszkicowane jak ustawienie klosza wygląda z boku, (od strony krótszego boku) w jego 3 pozycjach

post-2372-0-51385600-1419797557_thumb.png

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz sprawdzał to jeszcze zwróć uwagę, czy te przezroczyste klosze masz poprawnie zamontowane. (ewentualnie odwrócić o 180 stopni)

Nie pamiętam już teraz czy miało to znaczenie przy zamykaniu lampki.

Miałem tego sceniola już kilka tat temu, a i lampki chyba tylko raz rozbierałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa wiem o co chodzi, ale w drugą stronę się ich [chyba] nie da założyć, bo po prostu ten klosz nie wejdzie, ale spoko, sprawdzę.

 

Dodano: 29 gru 2014 - 22:28

Dobra, faktycznie, są przełączniki... W bardzo skrajnych ustawieniach i bardzo tępo chodzą, ale są. Światła działają, wielkie dzięki za łopatologiczne wyjaśnienie, bo bym w życiu na to nie wpadł... Temat do zamknięcia;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!