Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w temacie naprawy zamka w klapie od megane 2. Słychać jak mechanizm centralnego zamka pracuje ale nie jest w stanie otworzyć klapy. Pytałem w serwisie i powiedzieli mi że należy wymienić cały mechanizm zamka / koszt ok 260 zł/ ale czy to p;prawda? Proszę o poradę

Mirek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
U mnie objaw był ten sam - bagażnik otwierał się tylko od środka - w ASO zdiagnozowali przekaźnik (50zł) i wymienili go za niecałe 90zł. Z tego, co wiem, samego zamka nie trzeba było ruszać.

 

A możesz podpowiedzieć jak otworzyć od środka??

W serwisie mi powiedzieli o jakiejś folii, ale nic tam takiego nie widze.Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem, jak otwiera się bagażnik od środka. Wiem tylko, że się da, bo widziałem, jak ktoś to robił - niestety jak zapytałem kolesia z ASO, jak to zrobił, odpowiedź brzmiała: "taka magiczna sztuczka". :mrgreen:

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadna magiczna w osłonie zamka jest otwór na górze zamka po lewej stronie [jak jesteś w środku samochodu] trzeba drutem gwoździem przesunąć biały plasticzek zamek powinien odskoczyć. Osobiście radze wyjąć mikrowyłącznik otwierający klapę i na krótko zewrzeć przewody [sa dwa]. Mikrowyłącznik strasznie koroduje bo ma nieszczelną obudowę. Rozbierałem to wczoraj z tego samego powody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Próbował ktoś podpasować silniczek zamka od czegoś innego? Cały mechanizm u mnie wygląda bez zarzutu, styki czujnika otwarcia w porządku, jedynie silniczek nie ma mocy - po wciśnięciu przycisku klapy, tylko buczy przez moment i kończy się na tym, że muszę otwierać od środka.

 

20121221203422.th.jpg

20121221203437.th.jpg

 

Problem pojawił się nagle - wcześniej ani razu się tak nie stało.

 

EDIT: To jednak nie problem zamka - po podmianie na inny dzieje się to samo. Wie ktoś o którym przekaźniku pisał sartek kilka postów wyżej? Wiązkę klapy sprawdziłem i raczej wygląda na całą - z resztą elektryki w klapie wszystko w porządku: wycieraczka działa, światło STOP działa, podświetlenie rejestracji działa, czujnik otwarcia klapy w zamku też działa.

 

EDIT2: Przycisk otwierania klapy wprawdzie w środku suchy i czysty, ale styki troszkę zużyte - wystarczył mały kawałek papieru ściernego i parę minut pracy, żeby doprowadzić go do porządku :mrgreen: Na razie działa.

Edytowane przez Jaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam.

Niestety ale nie udało mi się znaleźć tematu z podobnym problemem do mojego, więc piszę tutaj. U mnie występuje inny problem z zamkiem tylnej klapy. Zamek generalnie działa ale jeżeli jest włączony silnik to czasami (niestety coraz częściej :unsure: ) nie można otworzyć tylnej klapy - zamek nie reaguje na naciśnięcie. Trzeba wyłączyć silnik i czasami wyciągnąć kartę ze slotu i dopiero można otworzyć tylną klapę. Jest to strasznie denerwujące. Ptzy wyłączonym silniku klapa zawsze daje się otworzyć. Czym spowodowane jest takie zachowanie zamka? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

A u mnie jest jeszcze inny objaw. Wszystko działa okeij tylko jak samochód ma zły dzień to muszę kilka razy trzepnąć klapą zanim się zamknie. Druga kwestia to otwieranie, za każdym razem łapie dopiero za drugim razem. Zamek był sprawdzany i niby wszystko jest dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Niby" to nie "na pewno" - najlepiej rozebrać zamek, wyczyścić i przesmarować ślimaka i zębatki oraz sprawdzić, czy coś się nie ułamało i nie blokuje.

 

Opis, jak rozebrać zamek jest choćby TUTAJ

 

Do smarowania najlepiej użyć tzw. białego smaru, który zachowuje swoje właściwości w szerokiej rozpiętości temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!