Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak reakcji pompy paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Piszę ponieważ od kilku dni mam Renault Megane I 98 rok w sedanie..autko jezdzi cały czas na benzynie.

Otóż mam następujący problem.

W drodze ze sklepu nagle samochód zgasł,próby odpalenia na nic się nie zdały.

Autko zostało odstawione pod blok i na spokojnie "sprawdzone" co się dzieje.

Otóż...rozrusznik kręci,swiece suche,pod maską "tykający" przekaznik i "tykająca" pompa paliwa..

Po kilku stuknięciach w "pokrywe" pompy i właczeniu zapłonu pompa "zadziałała" i natychmiast zaczęła równomiernie i regularnie "tykac"

Pomóżcie i podpowiedzcie co moze byc przyczyną awari... "Blokowi" mechanicy wymieniali uszkodzona pompa...uszkodzony przekaznik lub zasyfiały filtr paliwa..ale jak wiadomo ilu ludzi tyle znawców i rożnych opini o awari.

Dlatego zwracam sie z prośba do kogoś kto naprawde wie i kąkretnie napisze co do wymiany..

Dodaje ze żadna kontrolka informująca o awari nie zapala się na desce rozdzielczej..

Samochod caly czas odpalal od "kopa" i poprostu w trakcie jazdy " padł".

Dziekuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez rafal3082
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż..wiec pozostaje kolejność, przekaźnik, pompa, a na końcu filtr (filtr ostatni z uwagi, że aby się do niego dostać muszę samochodzik "dowlec" na holu na kanał :()

 

A mam pytanko

Czy mogę na przykład zamienić miejscami przekaźnik paliwa z przekaźnikiem od prędkości wentylatora ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie..

Sprawdziłem przekaźnik, tzn zamieniłem miejscami przekaźnik wentylatora i pompy, wentylator działa bez problemu więc przekaźnik sprawny. Filtr paliwa może nie jest pierwszej młodości jednak jest "przepływowy"

Co do samej pompy, wymontowałem wszystko ze zbiornika i pierwsze zaskoczenie, wskaźnik pokazuje mi, że mam połowę baku "kontrolka" a paliwo w zbiorniku aż po "rant". I teraz moje pytanie, podobno można sprawdzić czy pompa działa podłączając ją na "sucho" i sprawdzić czy "zakręci" w jedną i drugą stronę.

Jednak nie bardzo wiem gdzie i które przewody podłączyć "+" i "-" są tam przewody kolorów: czarny i niebieski dochodzi do pompy oraz czarny i czerwony dochodzący do wskaźnika poziomu paliwa.

Czy mogę podłączać prostownik "przemiennie" do czarnego i niebieskiego w celu sprawdzenia czy pompka zakręci ?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

 

Pompa kręci w lewo i prawo.Po zamontowaniu przez chwile podała paliwo,autko odpaliło i od razu zgasło..pompa zaczęła "tykać" czyli tak sobie myślę że bez nowej się nie obejdzie

 

Połączono z istniejącym tematem.

Witam ponownie

Otóż wcześniej pisałem o nie działającej pompie paliwa. Pompa została wymieniona na nową, wymieniony filtr paliwa, wymieniony silniczek krokowy, wymienione świece oraz przewody wysokiego napięcia i tutaj zaczyna się problem. Podczas jazdy samochód potrafi szarpać nie miłosiernie "zazwyczaj przy 2 tys obrotów" oraz sam od siebie zgasnąć, po przekręceniu kluczyka od razu odpali jednak po chwili przy np zmniejszeniu prędkości przed skrzyżowaniem silnik gaśnie.

Byłem już u kilku mechaników i znawców "podwórkowych" i nikt nie potrafi wskazać przyczyny.

Dodam że przed wymiana pompy auto "chodziło" bez problemu, pompa padła, wstawiona nowa i już są opisane wyżej problemy. Czy jest ktoś kto miał taki problem lub podpowie co jeszcze może być przyczyną opisanych "cudów" :(

Dziękuje bardzo za każdą podpowiedz i pomoc

Pozdrawiam serdecznie

 

Dodano: 22 sty 2015 - 16:57

Problem rozwiązany...przypadkowo znalezione rozwiązanie.

Winnym okazał się "zerwany" przewód masy znajdujący sie po lewej stronie na bloku,a który jest dokręcony nakrętka nr "13"..

Edytowane przez rafal3082
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!