Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężkie poranne odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że to mój pierwszy post chciałem wszystkich powitać.

Chciałem też powiedzieć, że przeszukałem forum pod kątem podobnych problemów, ale wszystkie wątki na jakie się natknąłem to problem całkowitego nie odpalania, bądź też odpalania za X razem, mi odpala za pierwszym, ale z kłopotami.

Jestem posiadaczem Meganki od wczoraj, podczas sprawdzania i jazdy próbnej wszystko ładnie hulało..

Problem nastąpił dziś rano, mianowicie, gdy chciałem ją odpalić, przekręcając kluczyk wydała dźwięk jak gdyby nie był doładowany akumulator, ale dosłownie po 2-3 sekundach (ciągle na pierwszej próbie odpalenia) załapała i odpaliła normalnie. Podjechałem pod zakład pracy i postanowiłem sprawdzić, czy ponownie będzie miała problem z odpaleniem, ale sytuacja ustała - dźwięk normalny, odpalił po 1 sek.

Co prawda właściciel wspominał coś na temat rannego odpalania i mówił, że on tak miał, ale się tym nie przejmował, bo zawsze mu odpaliło za 1 razem (z problemami, które opisałem wyżej, ale za pierwszym). Jednak postanowiłem się tym trochę bardziej zainteresować, aby nie doprowadzić do poważniejszej usterki. Macie jakieś sugestię co mógłbym spróbować wymienić/przeczyścić?

 

Znalazłem informację że może to być:

-czujnik położenia wału,

-styki ECU

-świece

-błędy w komputerze

 

Niestety nie jestem biegły w dziedzinie mechaniki, aczkolwiek jestem chętny na zdobywanie nowej wiedzy i podejmowania wyzwania naprawy. Także gdybyście byli tak uprzejmi i doradzili mi od czego mogę zacząć (najbardziej prawdopodobna przyczyna) i ewentualnie jakie świece są najlepsze.

Dane meganki:

Megane I Classic,

Silnik: 1.6, 75KM

Rok: 1998

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także gdybyście byli tak uprzejmi i doradzili mi od czego mogę zacząć (najbardziej prawdopodobna przyczyna)

Podładuj akumulator. Jak na naładowanym akumulatorze i zimnym silniku odpali bez problemu to wiesz co zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś biorę od znajomego prostownik i od tego zacznę.

Zapytam tylko, czy po odpięciu akumulatora nie rozprogramuje czegoś? Czytałem gdzieś kiedyś, że po odpięciu AKU może się rozprogramować kluczyk i radio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie wina akumulatora. Został podładowany na maxa (13h ładowania - kreska na prostowniku u góry). Dziś rano ten sam problem, powiem więcej, dzisiejszej nocy były cieplejsze temperatury niż wczorajszej, a samochód odpalił dopiero za drugim razem.

 

Dzisiejszy dźwięk jak i wczorajszy dał mi też do myślenia, czy to nie rozrusznik? Pojawił się też dźwięk właśnie jakby "wolnego startu" rozrusznika a gdy dźwięk ten zamienił się na "normalny" auto momentalnie odpaliło. Poprzedni właściciel wspominał też, że oddawał do regeneracji rozrusznik z alternatorem. Myślicie, że może tutaj być pies pogrzebany, czy szukać raczej gdzieś indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe. Trzeba wyjąć rozrusznik i sprawdzić czy automat się nie zacina.

Druga sprawa, sprawdź sobie kabelki dochodzące do rozrusznika oraz tasiemki masowe silnika. Jak są zabrudzone styki to też tak się dzieje.

Rób to na rozłączonym akumulatorze, można bardzo łatwo doprowadzić do zwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh.. Z rozrusznikiem może być kłopot, bo garażu nie ma, a na dworze temperatury na minusie..

Zacznę od przeczyszczenia wszystkich czujników, które zaproponowały osoby o podobnych wątkach na tym forum:

-Czujnik położenia wału korbowego - znalazłem zdjęcie z jego lokalizacją, mam nadzieję, że go znajdą pod maską,

-Styki ECU - te przy czarnej skrzyni po lewej stronie patrząc od strony przodu maski,

-Silniczek krokowy,

-Czujnik temperatury silnika - tutaj mam pytanie, gdzie tego szukać? I czy gdy go odkręcę nie wyleje się płyn chłodniczy?

Jeżeli to nie pomoże, będę musiał poświecić trochę czasu na demontaż i sprawdzenie rozrusznika.

 

@EDIT

 

P_r_z_e_m_o, być może głupie pytanie, ale tak jak mówię nie jestem po szkole mechanicznej, ani też nie pracuje na warsztacie: gdzie znajdę te tasiemki masowe silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie znajdę te tasiemki masowe silnika?

http://megane.com.pl/topic/35850-punkty-masowe/page__view__findpost__p__276323

Na resztę pytań znajdziesz używając <szukaj> są zdjęcia wyjaśnienia itp.

Naprawdę nie chce mi się kolejny raz przepisywać tego samego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po długiej ciszy, wracam z problemem.

Po ostatnim wpisie i przeczyszczeniu wszystkich czujników, które wymieniłem (problem dalej występował), postanowiłem podjechać na warsztat. Na warsztacie, powiedzieli mi, że akumulator nie daje takiej mocy rozruchowej jaką powinien dawać i dlatego jest problem z odpaleniem po dłuższym postoju. Stwierdziłem, że "zajadę" aktualny akumulator, aż całkiem padnie i dopiero wtedy go wymienię. Tak też zrobiłem, w dniu wczorajszym samochód już całkiem nie chciał odpalić, przy czym zaświeciła się kontrolka akumulatora. Od razu zakupiłem akumulator o podobnych parametrach (wcześniejszy Centra 55/460, aktualny Varta 56/480), zamontowałem i.... niestety, problem dalej występował i nie mogłem odpalić silnika, dopiero za jakimś 15-20 razem, na nowym akumulatorze odpalił lecz podczas jazdy czułem dławienie samochodu i momentami utratę mocy.

 

Przeczesałem całe forum z podobnymi tematami, ludzie piszą, że może to być:

 

1) Cewka

2) Pompa paliwa

3) Czujnika położenia wału - nie czyścić (tak jak w moim przypadku), tylko wymienić.

 

Pytanie dla Was, w jaki sposób mogę sprawdzić cewkę, wiem, że jej oporność powinna wynosić 200-270 Ohm jednak z tego co również wyczytałem sprawdzenie oporności nie zawsze pokazuje, że cewka jest walnięta, a nie chciałbym wydawać niepotrzebnych pieniędzy, jeżeli okaże się, że to nie cewka. Czy jedynym sposobem jest podmiana?

Co myślicie również o pompie paliwa? Bo w wątku, który czytałem, zdania były podzielone co do tej przyczyny?

No i ostatnie pytanie, czy czujnik położenia wału może właśnie powodować dławienie się samochodu oraz utratę mocy?

 

Dodano: 16 lip 2015 - 14:42

Wracam na forum z rozwiązaniem problemu dla osób, które miałyby podobne problemy w przyszłości. Dodam jeszcze, że do problemów z odpalaniem doszła wada szarpania i falowania obrotów.

 

W moim przypadku okazało się, że były to świece i kable zapłanowe (tutaj dodam, że przy wyciąganiu za pierwszym razem oryginalnych kabli, połowa silikonu, która chroni obudowe świecy została w gnieździe śilnika).. Po wymianie samych kabli samochód jakby zaczął lepiej odpalać, ale to jeszcze nie było to, a auto dalej szarpało i obroty falowały. Dopiero wymiana świec rozwiązała problem.

Edytowane przez pajdziku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych ....

 

Ja u Siebie kolejno powymieniałem (szarpanie silnika) ... wymiana cewek (modułów) pewna poprawa, przewodów zapłonowych (także zmiana na lepsze), świece (profilaktycznie).

Następnie ciężkie zapalanie rano ... walka ...

Po kilka razy trzeba było zapalać - ale po przejściu na LPG ok, po rozgrzaniu silnika także ok, )zniknęło po testowym odłączeniu czujnika temperatury (biała końcówka).

Na razie jadę bez podpiętego czujnika i jest ok.

Wkrótce pewnie go zmienię na nowy, choć spalanie nie wzrosło i jest lepiej, można odnieść wrażenie że czujnik jest zbędny ;-)

Edytowane przez cyb0rg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!