Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

KZFR - wymieniać ?


Mati20ck

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam pytanko dotyczące kzfr, będę wymieniał za tydzień rozrząd w moim szczeniaku razem z pompa wody i tu moje pytanie, będzie to moja pierwsza wymiana w tym aucie, czy wymieniać także kzfr, jest to trochę kosztowne 400 zł i nie mam pojęcia co robić.doradzicie coś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zmieniłem w mojej Megane (87000km) bo było ciche i było mi szkoda pieniędzy. Jak zacznie hałasować to zmienię po kilku tysiącach. W Lagunie przejechałem 20tysi z dźwiękiem diesla ;)

Jednak to Twoje auto i twój portfel... Decyduj ;)

Edytowane przez msek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem, a dodatkowe 400,- zł raz na 5 lat przy ogólnej cenie jest do przełknięcia ;) Może się okazać, że za 5k km będziesz wymieniał - podwójna robota + stracony czas i kasa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniać bez dwóch zdań. W czerwcu 2013 kupiłem Scenica I i sprzedawca stwierdził, że wymienił wariator bo klekotał. Skończyło się na tym że 05.01 br. wracając z wyjazdu w góry walnął mi wariator 150km od domu. Oczywiście koniec jazdy, laweta i inne atrakcje. Odholowałem auto od razu do mechanika. Rozebrał rozrząd i okazało się że to wariator. Z ciekawości (bo to bardzo ciekawski typ) rozkręcił wariator i to co tam się działo to masakra. Zmieliło 3 czy 4 komory, zapadki powypadały w konsekwencji czego rozrząd przestawił się o ponad 40 stopni. Majster powiedział, że nie wie jakim cudem nie pogięło zaworów, bo nie ma śladów na tłokach. Po przestawieniu rozrządu tak, żeby wszystkie zawory były zamknięte, silnik ma kompresję, więc decyzja że wymieniamy tylko wariator i próbujemy odpalić. Motor działa, ma kopa i to chyba lepszego niż miał, ale wariator, zaślepki plus robota to prawie 1000 zeta. Teraz najlepsze, w lipcu robiłem kompletny rozrząd. Gdybym nie chciał wtedy przyoszczędzić, to byłbym 250 zeta do przodu. Aha i wariator to najlepiej kupić w ASO. Drożej, ale jest normalna gwarancja. Na alle wszystkie wariatory poniżej 550 zeta, mają tylko 14 (albo i mniej) dni gwarancji. W ASO wariator 690 zeta. Przy okazji jak pytałem o cenę w ASO to zapytałem się o interwały wymiany. Odpowiedzieli, że oni to wymieniają przy każdym rozrządzie. Dlaczego? Bo tak, dla świętego spokoju. Wymieniajcie te cholerne koła, bo awaria silnika w trasie (jeszcze z dzieciakami na pokładzie) to żadna przyjemność. Droga z 6h wydłużyła się do 12h plus koszta. Święty spokój jest bezcenny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz w ASO, dostajesz paragon i nie ma siły, w razie draki muszą przyjąć reklamację. Jak nie zrobią tego dobrowolnie, to są sposoby prawne na to żeby sprzedawcę zmusić. ASO nie zwinie się z dnia na dzień - w przeciwieństwie do pana z alledrogo. Poza tym ASO ma części raczej od producenta, a nie po taniości niewiadomo skąd (aczkolwiek tego ostatniego nie jestem pewien). W każdym razie mój majster powiedział, że jak montuje części z ASO to daje mi gwarancję i w razie jakiejś rumby to jest na jego głowie. Mnie te 100 czy 150PLN nie zbawi, a śpię jakoś spokojniej. Oczywiście nie mam zamiaru wciskać swoich racji, każdy zrobi jak jego wola.

 

Swoją drogą nasłuchałem się o tym, jak to w pudełka z logo Genuine Renault Parts pakowane są różne nieciekawe rzeczy, które są sprzedawane na aukcjach. Nie wiem ile w tym prawdy, ale jak znam swoje szczęście (a raczej pecha) to bym trafił na jakiś badziew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

W katalogach mogą być i pomyłki... mi sprzedawca dobrał filtry wedle katalogu zamiast do mojego SCII to z SCI PHII ale w katalogu było wyraźnie napisane SCII. Dopiero w pozycji SCIII były te prawidłowe dla SCII.

W Scenicu II F4R jest silnik z oznaczeniem 776 (instrukcja serwisowa pozycja: JM0W)

Co do F4R 767 to nie wiem, może i tam jest.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!