Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie krokowego i przepustnicy [2.0 8V F3R]


trilux

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam wszystkich gdyż od paru dni jestem tu nowy.

Zakupiłem Scenic I 97r w gazie i mam problem z wolnymi obrotami zarówno na gazie jak i na benzynie. Na razie chcę ogarnąć problem na benzynie, gdyż rano przy wysprzęglaniu -np. dojazd do krzyżówki - silnik gaśnie. Parę razy na tyle zgasł, że zegar się zresetował.

Poczytałem o masach, silniczkach krokowych, przepustnicach, czujnikach położenia wału itd...Będę sprawdzał wszystko w miarę możliwości.

Na początek chciałbym zapytać, czy krokowy mogę wyczyścić płynem do usuwaniu sadzy w kominkach? Na zdjęciu widać jak rurka i cały wlot jest osmolony. Benzyna ekstrakcyjną nie daje rady.

przykładowe zdjęcie:

thumb_hosting_zdjec_1424519638__krokowy_20_8v.jpg

czy należy wyszyścić te wloty i rurkę w środku? Po odkręceniu prawej plastikowej części-jest tam tylko tuleja (więc tu chyba nie ma nic do czyszczenia?

Czy jest sens czyścić kawałek dolotu, który widzę po wyciągnięciu przepustnicy? Na razie nie wykręcam całego dolotu.

Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam mam w Lagunie.

Ostatnio miałem problem, że zaraz po odpaleniu falowały obroty. Wyjałem go i umyłem płynem do szyb. Jak na razie jest ok. Tak w środku w zasadzie nie ma nic. Aczkolwiek byłbym daleki od agresywnej chemii.

Odkręć cewkę od niego i dopiero umyj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

....i tak się skończyło. Dopiero nitro rozpuściło wszystko, a potem dopiero benzyna ekstrakcyjna.

Wyczyściłem, też przepustnicę, czujnik położenia wału, gniazda bezpieczników i przekaźników, wtyczki różnych czujników dostępnych przy silniku, masy i jest znacznie lepiej, ale jeszcze obroty trochę falują.

Zapytam gdzie są główne masy:

1. klema przy akumulatorze,

2. plecionka przy podszybiu pasażera do silnika

i gdzie jeszcze?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie bo nie wiem gdzie i jakie wartości powinny być - szukam na razie informacji i poznaję ten silnik.

Dziś niestety zgasł na wysprzęglaniu przed krzyżówką - gdy był zimny, na benzynie. Tak więc problem jednak nie usunięty. Czytałem na forum, że kable od aku idą gdzieś nad plecionką kolektora i czasem się ocierają i przecierają, dodatkowo jakaś masa jest przy skrzyni, którym niektórym użytkownikm robiła psikusy z gaśnięciem silnika - tylko ja u mnie nie widzę takiego prowadzenia kabli, plecionek.

 

Przepraszam za cytowanie - to nowość dla mnie, jeżeli chodzi o fora - obiecuje poprawę ;)

Przeprosiny przyjęte.

Nowość, nie nowość. Znajomość regulaminu potwierdziłeś przy rejestracji ;) - Prezes

 

Dodano: 27 lut 2015 - 22:59

Wczoraj silnik zgasł na redukcji z 5 na 4 i to na gazie gdy był rozgrzany po 35km jazdy. Czy to zmienia jakoś nakierowanie na usterkę?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj silnik zgasł na redukcji z 5 na 4 i to na gazie

Masz LPG? Być może za uboga mieszanka. Dodatkowo pęd wiatru wtłoczył więcej powietrza i gaz się rozrzedził i zgasł.

 

Sprawdziłeś podciśnienia tak jak Ci mówiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety nie sprawdziłem, bo nie wiem do końca na co zwrócić uwagę i czy gdzieś mogę sprawdzić podciśnienie vacumetrem? Na oko nic nie widzę, tylko obawiam się, że na oko to nic tam nie zdziałam.

bałwanekbuli - jeśli możesz mnie nakierować co i jak sprawdzić na początek, będę wdzięczny.

Mam LPG ale jak pisałem najpierw chciałem opanować grzanie na benzynie, by potem sprawdzać i robić przy gazie

 

Na forum jest pełno postów, z takim samym problemem i użytkownicy z reguły wymieniali, kable WN, cewki, świece (to mam wymienione), krokowe, przepustnice, czujniki temp powietrza, wody, termostat, sprawdzali dolot i często nie ma rozwiązania w tematach.

Czasem winne było złe połączenie lambdy - gdzie w moim silniku znajdę lambdę, ewentualnie jak wygląda wtyczka?

 

Dodano: 11 mar 2015 - 23:46

węże od podciśnienia sprawdziłem - wszystko szczelne, kilka kiepskich końcówek-obcięte do momentu, gdzie nie są rozciagnięte.

Niestety auto ciagle gaśnie mi na wysprzęgalniu ale tylko jak jest zimny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

i jak rozwiązałeś problem ??? ja mam okolo tygodnia scenica z takim silnikiemm jak ty i rowniez mam falowanie obrotów, potrafi również zgasnąć bez wzgl. czy jest zimny czy ciepły, na początek wyczysciłen krokowy ale nic to nie dało, zastanawiam sie nad przepustnica czy jest sens czysci, bo mój mechanik powiedzial ze krokowy powinno sie wymienic poniewaz czyszczenie nic nie daje i teraz mam klina co dalej robic ... nie mam zamiaru wymieniac część po części, bo to jest droga do nikąd, podłaczenie komputera cos da ??? mam do wymiany rowniez czujnik predkosci czy to moze miec jakos wpływ na falowanie obrotów ? zaznaczam ze auto jezdzi normalnie nic nie przerywa moc ma normalną

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Jeszcze mam pytanie bo zauważyłem że w silniku jak idzie linka to ta guma przy lince jest pęknięta poniżej zdjęcie o co mi chodzi może być z tym te falowanie powiązane ???

 

Cięcie

 

dodam że obroty wahają się pomiędzy 1000 a 500 i niżej

 

Cięcie

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!