Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty-Renault Megane Coupe 1.6 16V


Dahoo

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich, moja dziewczyna jezdzi coupe'jka jak w temacie i ma 1 powazny problem ktorego nie moze naprawic zaden z tutejszych (Belfast) mechanikow, mimo najnowszych bezprzewodowych komputerow diagnostycznych i najlepszych urzadzen pomiarowych...(pominmy jednak ich umiejetnosci)

Mianowicie za kazdym razem kiedy silnik jest zimny, po odpaleniu auto ma 2500obr/min.Po delikatnym nacisnieciu gazu obroty podnosza sie az do 4500obr/min.W czasie nagrzewania sie silnika obroty faluja pomiedzy 4500 a 2500obr/min. Po pewnym czasie gdy silnik dobrze sie juz zagrzeje wszystko wraca do normy i auto zachowuje sie wspaniale. Wystarczy ze postoi 3 godziny, troche ostygnie i znowu to samo. Komputer diagnostyczny nie pokazuje zadnych bledow ani na rozgrzanym ani na zimnym silniku... Przepustnica (gaz na linke) dziala sprawnie, jej obudowa (plastikowa) byla rozebrana i cala uszczelniona,silniczek krokowy wymieniony na nowy, bez rezultatu. Troche czytalem na formum i mysle ze ma to cos wspolnego z czujnikiem temperatury, ale jezeli juz to z ktorym, tym na 3 bolce(przy termostacie) odpowiedzialnym za wlaczanie wiatraka i wskaznik temperatury na zegarach czy tam pod kolektorem dolotowym na 2 bolce (w bloku silnika,nie wiem za co ten jest odpowiedzialny). Bardzo prosze o pomoc bo mecze sie juz z tym od 3 miesiecy i nie moge sobie z tym poradzic.

Pozdrawiam

post-7632-1204993386_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to jak na usterkę czujnika temp. to te obroty są za wysokie. Tymbardziej, że reaguje na wciśnięcie gazu stałym zwiększeniem obrotów. Warto je sprawdzić, ale chyba nie tedy droga.

Z jakiegoś powodu silniczek krokowy otwieda sie za bardzo, i niejest to jego wina. Dostaje takie polecenie. Tylko dlaczego?

Moze trop jest niewłaściwy, ale może na zimno wtryskiwacze sie zacinają i leją benzynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja miałem identyczny problem. Auto po odpaleniu miało kosmiczne obroty, czasami za niskie a czasami obroty skakały od 2000 do nawet 5000! Walczyłem z tym długo, też podejrzenia na krokowego były, na czujnik temp, na przepustnice itp. Okazało się że wina tkwi właśnie w silnikczu krokowym. Kupiłem jakiś szit niby nowy i auto też świrowało. Rozebrałem stary silnik krokowy nasamrowałem go i problem zniknął. Spróbuj tak, w momencie kiedy silnik się zagrzeje i obroty wrócą do normy poprostu odłącz krokowca od przewodów i poczekaj aż auto ostygnie. Potem spróbuj ponownie (ciągle na odłączonym krokowym). Mozesz też odkręcić krokowy i przekręcać zapłon (bez odpalania) wtedy będzie widać czy krokowy pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!