Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kierownica - wymiana na skórzaną


tokon4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów,

Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany kierownicy w mojej Megance III. Posiadam zwykłą kierownicę z tworzywa z regulatorem tempomatu. Chcę wymienić na skórzaną z trzema srebrnymi elementami ozdobnymi (jak na załączonym zdjęciu). Czy ktoś z Was przerabiał już podobny temat, jak się do tego zabrać? Czy wymiana obręczy to coś skomplikowanego, jak z podpięciem poduszki pow. i reszty przewodów? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.Pozdrawiam

post-56557-0-47562900-1426519426_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc!

 

Dodano: 20 mar 2015 - 11:50

Kierownica wymieniona, czas operacyjny 5 minut! Czynność banalnie prosta.

 

Poniżej podaję krok po kroku jak to zrobić:

1. Na włączonym silniku przekręcamy koło kierownicy do pozycji "do góry nogami"

2. Wyłączamy silnik, wyciągamy kartę i zamykamy się w środku samochodu

3. W takim ułożeniu kierownicy namierzamy mały otwór u góry, w który wkładamy cienki, płaski śrubokręt.

4. Dociskamy dosyć mocno śrubokręt i jednocześnie uderzamy z góry w dół w poduszkę powietrzną do momentu jej zejścia.

5. Tym samym śrubokrętem delikatnie podważamy czerwone zapadki w obu kostkach poduszki (po lewej i prawej stronie) i wyciągamy kostki z gniazd.

6. Następnie wypinamy centralną kostkę klaksonu.

7. Odkręcamy śrubę mocującą koło kierownicy - potrzebny TORX 50

8. Ściągamy kierownicę i zakładamy docelową (przykręcamy).

9. Wpinamy kostkę centralną, a następnie wtyczki boczne (nie ma możliwości pomyłki: niebieska kostka do niebieskiego gniazda, zielona do zielonego), dociskamy czerwone zapadki.

10. Wsuwamy na swoje miejsce (poprzez energiczne uderzenie z dołu do góry) poduszkę powietrzną.

11. Otwieramy samochód, wkładamy kartę, odpalamy silnik, przekręcamy kierownicą do pozycji normalnej, sprawdzamy oba klaksony!

12. Jeżeli wszystko działa to możemy jechać i cieszyć się nową kierownicą:-)

 

Z ciekawości zadzwoniłem do ASO zapytać o koszt i czas takiej usługi. Cena ok.100 PLN, czas 40 min. z zaznaczeniem, że wszystko zależy od tego czy nie trzeba będzie dostosowywać na nowo ustawień komputera w celu wyeliminowania ewentualnych błędów. Jeżeli tak to cena może wzrosnąć o kolejne 100-150 zł. Pozostawiam to bez komentarza...U mnie wszystko działa OK, nic się nie dzieje i można jeździć. Pozdrawiam!

Edytowane przez tokon4
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nic nie zaznaczałem na wieloklinie. Starą kierownicę ściągnąłem w pozycji "do góry nogami" i w takiej samej założyłem skórzaną. Obręcz ładnie weszła, dolegając idealnie z każdej strony. Potem tylko TX50 i dosyć mocne dokręcenie. Wszystko póki co jest OK, luzów brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Potwierdzam, wymiana kierownicy bardzo prosta. Niestety mi się nie udało, gdyż po zdjęciu kierownicy w Fluence, okazało się że kierowca od Megane III nie psuje, mimo iż z zewnątrz wygląda tak samo... Może ma ktoś jakiś pomysł jak przełożyć kierownicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za ten post, bo już miałem kupować kierownicę od Megane III do mojego Fluenca. Bo wydawało się,że są takie same.

A co tam nie pasuje inny jest wieloklin?

Edytowane przez Tomek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu bo może koledzy wiedzą.. chciałbym wymienić kierownicę w moim scenicu III na taką z megane GT ( ładna jest..), na zdjęciach wyglądają podobnie moją wątpliwość wzbudza jednak mocowanie poduszki powietrznej. Czy któryś z kolegów sprawdził może czy poduszka ze scenica będzie pasować do kierownicy z megane GT ? pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety musiałem się przekonać o tym na własnej skórze... poduszka od scenica nie pasuje do kierownicy od megane GT, da się ją od biedy zapiąć ale siedzi zbyt ciasno i w związku z tym nie pracuje klakson, a właściwie to pracuje cały czas... ;-) tak więc dla potomnych informacja: kierownicy od megane GT nie da się pożenić z poduszką od zwykłej wersji.. pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie odzywałem się bo postanowiłem temat rozpoznać dogłębnie i wykluczyć ewentualnie jakieś moje błędy. No i okazało się, że błąd tkwił trochę po mojej stronie, trochę po stronie sprzedawcy od którego nabyłem kierownicę. Jestem nowym użytkownikiem marki Renault więc wiele tematów jest dla mnie jeszcze nieznanych.. Przez swoją niewiedzę zawierzyłem aukcjom internetowym i zakupiłem kierownicę od Laguny GT będąc przekonanym, że kupuję taką od megane GT.. większość sprzedających tak właśnie opisuje je na aukcjach, a ponieważ taka podcięta od dołu kierownica spodobała mi się i dodatkowo znalazłem taką w idealnym stanie i dobrej cenie to decyzja o zakupie zapadła w jednej chwili. Dopiero po tym jak nie udało się jej poprawnie zamontować zacząłem szukać czegoś na ten temat i wtedy sprawa się wyjaśniła. Dzięki koledze qweluke z tego forum, który zamontował taką kierownicę w swojej megane bez wymiany poduchy ( http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=12607 ) dowiedziałem się, że taka operacja jest możliwa, kolega poradził że trzeba lekko spiłować dwa jakby ucha na których opiera się poduszka i będzie pasować. Niestety, mimo ponawianych próśb więcej się nie odezwał i nie podpowiedział ani które ucha ani po którym wymiarze należy spiłować. Po wnikliwej obserwacji ;-) i drogą wzmożonej dedukcji wykminiłem ,że chodzi o dwa dolne zaczepy i że należy je spiłować "po grubości". Operację przeprowadziłem przy pomocy małego kamienia szlifierskiego na giętkim wałku i po usunięciu około 1mm aluminiowego zaczepu poducha pasuje niemal idealnie ( niewielka różnica w szczelinach między poduszką a kierownicą na górze i dole sprawia, że trzeba dodać to niemal do "idealnie"). Zapewne kierownica od megane GT pasowałaby bez takich kombinacji i na pewno koledzy którzy odpisali mi, że poduchy do megane i scenica są takie same mają rację. A ci, którzy jak ja za bardzo się napalą lub zawierzą sprzedawcy też mają jakieś wyjście, a nawet dwa: drogie czyli zakup poduszki od laguny albo zdecydowanie tańsze ale nieco pracochłonne.. pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Chciałem sobie obszyć moją kierownicę skórą.. ale widzę, że nie ma sensu. Wolę kupić oryginalną.

Chcę zaraz zamówić jednak chcę mieć pewność, że do mojej Meganki z 2011 będzie pasowała ta, którą zakupię.

Spójrzcie czy te z poniższych linków są dobre i mogę je kupować.

Dzięki wielkie za info.

 

Kierownica nr 1

 

Kierownica 2

 

Kierownica 3

 

Kierownica 4

 

Kierownica 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!