Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

Jestem nowym użytkownikiem forum i na wstępie chciałem wszystkich serdecznie przywitać.

Mam pytanie odnośnie koloru korka zbiorniczka wyrównawczego w Renault Megane Classic 1,6 rok 1998, 55kW. Książka serwisowa podaje, że dla silnika K7M powinien być korek koloru niebieskiego dla którego ciśnienie otwarcia zaworu w korku wynosi 160kPa. W moim aucie jest zamontowany korek koloru brązowego dla którego ciśnienie otwarcia zaworu zgodnie z opisem książki wynosi 120kPa. No i w sumie nie wiem jaki powinien być ten kolor korka. Jeżeli ktoś z Państwa mógłby podpowiedzieć to byłbym wdzięczny. Problem polega na tym, że ubywa mi około 2mm płynu w zbiorniczku wyrównawczym na 200km i podejrzenie padło na ten właśnie korek.

Z góry dziękuje za odpowiedź

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba jest istotne jaki kolor korka jest zastosowany do danego silnika ponieważ zawór upstowy w korku koloru brazowego będzie się otwierał przy ciśnieniu 1,2 bara, a przy korku niebieskim przy ciśnieniu 1,6 bara ( tak przynajmniej podaje książka - chyba, że w książce jest błąd). No i właśnie moje pytanie czy dla silnika 8 zaworowego 1,6 powinien być korek brązowy czy niebieski. Może ktoś z użytkowników mógłby podejrzeć w swoim samochodzie.

Edytowane przez grzegorz753
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba jest istotne jaki kolor korka jest zastosowany do danego silnika

Niby tak, istotne jest wtedy jak coś z układem chłodzenia jest nie tak, bo z reguły wtedy wzrasta ciśnienie w układzie i chodzi o to aby nie dopuścić do wrzenia płynu przez wzrost ciśnienia w układzie, ale również nie dopuścić do rozerwania jakiegoś elementu układu spowodowanego przez wzrost ciśnienia.

O tym jak to jest istotne świadczy to, że ja od około ośmiu lat jeżdżę praktycznie bez korka i nic się nie dzieje jak układ jest sprawny.

na wężach nie widać wycieków. Dlatego przyczepiłem się tego korka.

Jak masz wycieki, a nie umiesz ich zlokalizować (czasem to jest trudne), to zastosuj moją metode. Zamiast oryginalnego korka zastosuj inny - szczelny, z wyprowadzonym króćcem na cienki wężyk. Tym wężykiem podłącz do układu sprężone powietrze pod ciśnieniem do 2 barów (np. z koła zapasowego) i obserwuj gdzie zacznie się pocić lub cieknąć. Możesz to zrobić na zimnym lub ciepłym silniku.

Ja w ten sposób znalazłem miejsca wycieków, których w sposobami tradycyjnymi nie umiałem znaleźć, bo ujawniały się w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Informacyjnie wymiana korka od zbiorniczka wyrównawczego załatwiła sprawę ubywającego płynu chłodniczego. Korek kupiłem w serwisie Renault. Koszt 42 zł. Sprzedawca powiedział, że nie mają korków brązowych ani niebieskich i teraz Renault dedykuje korek koloru czarnego. Parametrów nowego korka nie znam. Dla ciekawości sprawdziłem stary korek i otwierał się przy ciśnieniu 90 kPa. Temat zamykam i dziękuje za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!