Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dywagacje nt. spalania, szerokości opon, felg i takie tam :)


adrach

Rekomendowane odpowiedzi

marek_c - koledzy twierdzą inaczej niż Ty, że to odcięcie nie trwa ułamków sekund, tylko nawet minutę, kilka minut, w zależności od tego ile tak jedziesz (hamując silnikiem) i ja się z nimi zgadzam. Więc jak widać, dalsza dyskusja jest bezcelowa, bo mimo iż dużo osób próbuje Ci wytłumaczyć jak jest, Ty się upierasz dalej przy swoim. My nie przekonamy Ciebie, Ty nas, więc dalsza dyskusja jest kompletnie bezcelowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c - koledzy twierdzą inaczej niż Ty, że to odcięcie nie trwa ułamków sekund, tylko nawet minutę, kilka minut, w zależności od tego ile tak jedziesz (hamując silnikiem) i ja się z nimi zgadzam.

 

tak jak napisał Optima jak będzie taka droga ( ale na razie niema ) i pozwoli na to elektronika, no chyba że Ty potrafisz hamować silnikiem kilka minut - gratuluję, a z kim się zgadzasz to Twoja sprawa i ja to szanuję.

 

Więc jak widać, dalsza dyskusja jest bezcelowa, bo mimo iż dużo osób próbuje Ci wytłumaczyć jak jest, Ty się upierasz dalej przy swoim. My nie przekonamy Ciebie, Ty nas, więc dalsza dyskusja jest kompletnie bezcelowa.

 

bo do ciągłego hamowania silnikiem przez kilka minut nikt mnie nie przekona, do innych rzeczy - owszem.

Kończąc dyskusję - pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cię przekonam - podpinasz się linką pod TIR-a, włączasz silnik, wbijasz odpowiedni bieg i się ciągniesz za nim powyżej tej granicznej (odcięcie), załóżmy 1500 obr. :P Jednak nie o to chodzi :P

Ustalmy że może do 30 sek. jest to możliwe potem tylko z górki lub za kimś na sznurku ;-)

Zazwyczaj jest to jedynie kilka sek. z normalnej prędkości tak do 120 km/h, ate kilka sek. można przyjąć, że jest to chwila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalmy że może do 30 sek. jest to możliwe potem tylko z górki lub za kimś na sznurku ;-)

 

W sumie nikt nigdzie nie mówił, że na prostej drodze. Ja często hamuję silnikiem np jak widzę 300/400m przede mną światło się zmienia na czerwone to sobie puszczam gaz (jadąc na 4ce), zejdzie mi do około 2 tyś obrotów -> zmieniam szybko na 3kę (bez gazu), znów schodzi do około 2 tyś obrotów -> zmieniam na 2kę i często jest tak, że dojeżdżająć na 2ce (mając około 1600 obrotów) do skrzyżowania włącza się zielone światło, a ja wtedy dopiero sobie gazuję, plusy są takie, że w tym czasie dojeżdżania do krzyżówki samochód mi nic nie spala (no, przy zmianie biegów trochę, ale to ułamki sekund) + nie tracę hamulców, bo nie muszę nimi hamować. Często również jadąc z górki wrzucam sobie jakiś niższy bieg (4 lub 3) i zjeżdżam z niej, przy czym obroty oscylują w granicach 2000/2500 obrotów. I w takich sytuacjach jak opisałem - podczas hamowania silnikiem, nie jest pobierane paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo do ciągłego hamowania silnikiem przez kilka minut nikt mnie nie przekona, do innych rzeczy - owszem.

To pojedż sobie w Alpy. :P Tam bez hamowania silnikiem klocki wymieniałbyś co tydzień.

Najdłuższy odcinek jaki przejechałem to ok 15 km ciągle w dół. Gdybym używał tylko hamulców to świeciły by się w ciemności (o smrodzie nie wspominając :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wystarcza serpentynki do Zakopca? Tam na biegu mozna dlugo zjezdzac i wychodzi nam piekna srednia spalania - sprawdzalem :P

W 1.5DCI zaczyna podawac paliwo ponizej ok. 1200 obrotow, pomimo dalszego hamowania silnikiem - to chyba wystarczajacy dowod na odciecie. I nie jest to zadna chwila bo jak sobie zjezdzamy z gorki to sie wcale szybko nie wytraca predkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również jadąc z górki wrzucam sobie jakiś niższy bieg (4 lub 3) i zjeżdżam z niej

przecież każda szkoła jazdy tak zaleca a dokładniej zjeżdżać z górki na tym samym biegu na którym się pod nią podjeżdża,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky, problemem hamowania przy zjeździe z górki nie jest zużycie hamulców tylko temperatura która sie wydziela i która chcąc nie chcąc grzeje płyn hamulcowy, który zagotowany ma bardzo dobre właściwości kompresji, a co za tym idzie fatalne do hamowania..

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam, chciałbym trochę odświeżyć temat. Mam Megankę (jedynka po lifcie, 2002 r., 1,9 dTi) i zastanawiam się nad zakupem alufelg 16'. Jednak szukając tego rozmiaru często napotykam się na szerokość 7'. Czy ktoś z Was ma takie szerokie felgi w swojej Megi? Jak się sprawują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do postu wyżej. Ja mam co prawda megankę III. Założone mam teraz alufelgi 16 cali o szerokości właśnie 7J. Zresztą nawet 6,5J nie było do wyboru. Nie mam żadnych zastrzeżeń.

 

A co do tematu.

Miałem oryginalnie autko na stalówkach 15calowych. Oponki 195/65/15.

Teraz zamieniłem na alufelgi 16cali. Oponki 205/55/16. (edit. poprawiłem bo wdał się błąd i źle podałem)

I co do spalania. Żadnych różnic. Tyle ile było,tyle jest. Średnie oscyluje w granicy 7litrów na setkę.

 

Jedyne co się odczuwa po zamianie to delikatnie niższy komfort oraz zdecydowanie lepsze przyklejenie do drogi. Niby w szerokości różnica rzędu 1cm,ale zdecydowanie lepiej się prowadzi.

Gorzej na nierównych nawierzchniach. Wtedy podczas ruszania,hamowania delikatnie ściąga.

Edytowane przez Cruel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!