Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lampka Kontrolna Usterki Elektronicznej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Widziałem podobne tematy, ale odpowiedzi i sam problem był bardziej zróżnicowany od mojego, dlatego chciałbym opisać go w innym temacie. Jestem "zielony" jeżeli chodzi o mechanikę, dlatego proszę o przejrzyste odpowiedzi.

Opis problemu: Cały problem zaczął się około tydzień temu. Kiedy przekręciłem kluczyk została mi Lampka kontrolna usterki elektronicznej (ta z zygzakiem), która wcześniej gasła. Kiedy odpaliłem samochód, obroty "wskoczyły" na około 2000 i zaczęły drgać. Nie sprawdzałem, czy samochód reaguje na pedał gazu. Od razu wyłączyłem go i odpaliłem znowu. Kontrolka, która wcześniej się paliła zgasła, a samochód znowu zaczął działać tak, jak powinien. Dzisiaj jednak było trochę inaczej, otóż, po przekręcaniu kluczyka ta sama kontrolka nie zgasła, ale kiedy uruchomiłem samochód nie było żadnych objawów, które wymieniłem wcześniej. Auto reagowało na pedał gazu. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka zgasła.

Silnik meganki: 1.4 16v beznyzna.

Dodam, że samochód oprócz tych dwóch zdarzeń nie sprawia żadnych problemów.

Z góry dziękuję za odpowiedzi. ;)

Edytowane przez aston76

Moim zdaniem, trzeba podjechać na komputer i odczytać błędy. Pewnie będzie taniej i szybciej niż wymiana kolejnych czujników, czyszczenia przepustnicy i sprawdzanie dolotu.

Kontrolka gaśnie, więc jest to jakiś błąd chwilowy, np luźna wtyczka.

• 3 tygodnie później...

Witam. Dla ciekawskich problem rozwiązany. Winna tego problemu była brudna przepustnica. ;)Trochę zabawy przy tym było, ale teraz nie muszę się martwić, że w trybie awaryjnym będę musiał jechać X kilometrów. :) Temat do zamknięcia. ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.