Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic II] DF017, DF025 , auto odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, to mój pierwszy post na forum.

 

Mam problem ze swoim ScenicII 1.9 dci. Pojawia mi się serwis, po jakimś czasie znika, potem znowu się pojawia. Po zczytaniu CLIPem błędów wskazało dwa błędy (takie jak w temacie).

Czytałem inne tematy związane z tym problemem, ale zazwyczaj auto nie odpalało. U mnie odpala.

Sprawdziłem świece - grzeją, oporność 0.5 Ohma. Sprawdziłem przewody doprowadzające zasilanie do świec - 12V.

Co jeszcze może być ? Mechanicy niestety mają nie wiele do powiedzenia... ;/

Dzięki

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ja miałem te same błędy.

DF017 i DF025.

Na początku pojawił się komunikat dotyczący wtrysku na tablicy a auto miało utrudniony rozruch. W takim przypadku standardowo do sprawdzenia poszły świece żarowe. Proste pomiary miernikiem, trzy świece 1,3 Ohma a jedna 0. Poszła do wymiany ale tu moje zdziwienie bo komunikat dalej jest a auto dalej odpala jak bez dogrzania. Po pomiarze nowa świeca ma 0,8 Ohma. Sprzedawca twierdził, że to na 100% odpowiednia świeca i nie warto kupować droższych.

Ktoś ze znajomych sugeruje, że on miał podobnie bo dał inne świece. Więc kupuje kolejną o oporności 1,3 Ohma ale niestety dalej nic.

No więc pod komputer i diagnoza: DF017 i DF025.

Sprawdzam bezpiecznik pod skrzynką elektryczną obok aku, 70A sprawny. No to zamówiłem używany sterownik ( to nie jest przekaźnik ) świec żarowych. Podmieniłem sterownik a tu dalej to samo. Posprawdzałem kable do bezpiecznika 70A, od bezpiecznika do sterownika, od sterownika do świec i wszystko OK. Przeczyściłem wszystkie styki i masy i pomyślałem, że może jak sterownik mam odkręcony od masy i wisi w powietrzu to brak masy może będzie przyczyną. Odwróciłem go "oczkiem" do góry i spiąłem z minusem w akumulatorze. Auto bezproblemowo odpaliło a komunikaty zniknęły. Uradowany dokładnie wyczyściłem miejsce montażu sterownika aby miał dobry styk i poskładałem wszystko do kupy. Odpalam... i znowu błędy! Ponowny demontaż i dalsze poszukiwania.

Po ponownym sprawdzeniu przewodów do sterownika okazało się, ze ten cienki brązowy z pinu 9 był ugnięty w miejscu gdzie na wiązce jest nawinięta folia ochraniająca sterownik. Szybkie lutowanie, osłonka z koszulki termo i usterka usunięta.

Koszty usunięcie usterki to świeca żarowa MaxGear ( 0,8 Ohma ) - 25 zł. Następna świeca NGK ( 1,3 Ohma ) w miejsce tego MaxGear'a - 55 zł. Używany sterownik z wysyłką - 35 zł.

Realne koszty które były konieczne to tylko świeca za 55 zł. Reszta to "frycowe".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam, dokładnie jak w temacie, wszystko sprawdzone a efektów brak. Powracające uporczywie dwa błędy: DF017, DF025. Po odpaleniu zimnego silnika zapala się pomarańczowa lampka. Po lekkim nagrzaniu silnika, zgaszeniu i ponownym odpaleniu - wszystko ok, lampka gaśnie. Sprawdzono wszystko: wymieniony komplet świec, początkowo na sprawne stare, później na nowe, nowy sterownik świec, przełożony komputer (po skopiowaniu softu ze starego i wgraniu na inny). Sprawdzone połączenia między sterownikiem i ECU (wykonałem nawet baypassy dwóch przewodów do diagnostyki modułu - w tym brązowego z pinu 9,o którym napisał mirecc). Po wymianie poszczególnych elementów zaczyna wszystko grać, ale trwa to góra jeden lub dwa dni i problem powraca. Ostatnią czynnością była wymiana świec na nowe (BERU), było to podczas mrozów, myślałem że rozwiązałem problem bo bezpośrednio po wymianie odpalam i lampka gaśnie (gasła już nawet podczas kręcenia, jeszcze przed odpaleniem silnika). Było tak przez 3 dni, później nie używałem auta przez tydzień. Odpalam po tygodniu - lampka nie zgasła, zamrugała i po chwili zgasła. Tak się stało kilka razy a później wszystko wróciło do stanu sprzed naprawy!!!  Na szczęście nie ma to wpływu na odpalanie i pracę silnika, ale pomarańczowa lampka doprowadza mnie pomału do obsesji. Fachowcy z którymi rozmawiałem rozkładają ręce, pewnie jeszcze nie trafiłem na właściwego. Układ grzania świec nie jest skomplikowany ale nie mam już pomysłów, proszę o sugestie, dzięki!

Edytowane przez smil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, smil napisał:

- Sprawdzone połączenia między sterownikiem i ECU (wykonałem nawet baypassy dwóch przewodów do diagnostyki modułu - w tym brązowego z pinu 9,o którym napisał mirecc).

 - Po wymianie poszczególnych elementów zaczyna wszystko grać, ale trwa to góra jeden lub dwa dni i problem powraca. Ostatnią czynnością była wymiana świec na nowe (BERU), było to podczas mrozów, myślałem że rozwiązałem problem bo bezpośrednio po wymianie odpalam i lampka gaśnie (gasła już nawet podczas kręcenia, jeszcze przed odpaleniem silnika).

- Było tak przez 3 dni, później nie używałem auta przez tydzień. Odpalam po tygodniu - lampka nie zgasła, zamrugała i po chwili zgasła. Tak się stało kilka razy a później wszystko wróciło do stanu sprzed naprawy!!!  

- Na szczęście nie ma to wpływu na odpalanie i pracę silnika, ale pomarańczowa lampka doprowadza mnie pomału do obsesji.

Proponuje ;

  - zaktualizowanie sterownika ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!