Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca ciepłego silnika na wolnych obrotach


Acanel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Moje autko: Megane I phI. 1.6i, 55KW,75kM, 1598cm3, BA0L.

Od pewnego czasu zauważyłem, że szwankuje mi praca silnika na biegu jałowym. Otóż sytuacja wygląda tak, że na zimnym silniku i póki wskazówka temperatury nie osiągnie 2 poziomu wszystko jest ok.Gdy wskazówka przekroczy ten magiczny 2 poziom zaczynają się schody. Samochód ma pełną moc i jej nie traci. Natomiast na biegu jałowym obroty utrzymują się od 1100 do nawet 2500. Obroty nie skaczą tylko utrzymują się w stałej pozycji lub lekko rosną i w różnych momentach zatrzymują się i utrzymują się na jednym poziomie. Zauważyłem, że gdy silnik zrobi się ciepły i otworzy się termostat to obroty działają normalnie. Dopiero gdy silnik przekracza pewną temperaturę ( nie wiem jaką ;-) ) to wtedy obroty wariują. Tak samo jest gdy podczas jazdy przy każdej prędkości wcisnę sprzęgło i przytrzymam to obroty też wariują- oczywiście na ciepłym silniku.

Wymieniłem już termostat i silniczek krokowy. Układ chłodzenia jest odpowietrzony. Znajomy powiedział mi, że może to być wina uszkodzonego czujnika temperatury wody.

Gdzie znajdę ten czujnik? Czy jest to dolny czujnik w obudowie termostatu czy górny? Znajomy mówił mi, że górny czujnik odpowiada za pracę wskazówki od temperatury na desce rozdzielczej, a dolny za wysyłanie informacji o temperaturze do komputera i pracę silnika na wolnych obrotach, ale nie był co do tego na 100% pewien.

 

Z góry dzięki za pomoc

Acanel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że problem leży w przepustnicy. Albo jest brudna, albo się zacina klapka, albo szwankuje czujnik położenia przepustnicy, albo zacina się silniczek krokowy.

Wyczyść porządnie przepustnicę (włącznie z kanałem silniczka krokowego), wyczyść silniczek krokowy, poskładaj wszystko, uszczelnij połączenia. Może pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi. Tak czy inaczej, od tego zacznij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki Kreciq. Rozebrałem całkowicie przepustnice, wyczyściłem ją, odtłuściłem, dodatkowo wyczyściłem cały silniczek krokowy i wszelkie kanały w przepustnicy. Niestety problem nie zniknął. Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej i pojawił się błąd odnośnie przepięć elektrycznych w silniku. Poza tym wszystko jest sprawne i działa, żadnych dodatkowych usterek poza ABS, które muszę zrobić.( czujnik ABS prawy tył muszę jeszcze wymienić, ale najpierw sprawdzę czy kostka połączeniowa nie jest zaśniedziała). Czy ktoś wie o jakich przepięciach może być mowa i w jaki sposób przeprowadzić diagnozę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posprawdzaj punkty masowe silnika (plecionka karoseria-silnik oraz przewód na komputer).

Posprawdzałem masę i przeczyściłem dwa połączenia ECU karoseria i pompa ABS karoseria oraz połączenie silnika- karoseria nad alternatorem. Jak na razie nie zauważyłem problemu z obrotami, także myślę, że został rozwiązany :-)

Odnośnie ABS zdjąłem bęben i wyczyściłem wszystko, bo bardzo był zabrudzony. Przeczyściłem połączenie czujnika ABS z przewodami, połączenie przewodów z pompą ABS. Jak zrobiłem pomiar miernikiem czujnika ABS we wtyczce to niestety nic mi nie pokazał ( miałem ustawiony miernik na 2k ohma- gdzieś na forach wyczytałem, że czujnik powinien pokazywać 1,06k ohma). Czyli jednak czujnik będzie do wymiany, porównam jeszcze z drugim czujnikiem z drugiej strony.

 

Dodano: 25 cze 2015 - 09:56

Czujnik ABS uszkodzony i do wymiany :-) Można zamknąć temat.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!