Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówna praca ciepłego silnika na wolnych obrotach


Acanel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Moje autko: Megane I phI. 1.6i, 55KW,75kM, 1598cm3, BA0L.

Od pewnego czasu zauważyłem, że szwankuje mi praca silnika na biegu jałowym. Otóż sytuacja wygląda tak, że na zimnym silniku i póki wskazówka temperatury nie osiągnie 2 poziomu wszystko jest ok.Gdy wskazówka przekroczy ten magiczny 2 poziom zaczynają się schody. Samochód ma pełną moc i jej nie traci. Natomiast na biegu jałowym obroty utrzymują się od 1100 do nawet 2500. Obroty nie skaczą tylko utrzymują się w stałej pozycji lub lekko rosną i w różnych momentach zatrzymują się i utrzymują się na jednym poziomie. Zauważyłem, że gdy silnik zrobi się ciepły i otworzy się termostat to obroty działają normalnie. Dopiero gdy silnik przekracza pewną temperaturę ( nie wiem jaką ;-) ) to wtedy obroty wariują. Tak samo jest gdy podczas jazdy przy każdej prędkości wcisnę sprzęgło i przytrzymam to obroty też wariują- oczywiście na ciepłym silniku.

Wymieniłem już termostat i silniczek krokowy. Układ chłodzenia jest odpowietrzony. Znajomy powiedział mi, że może to być wina uszkodzonego czujnika temperatury wody.

Gdzie znajdę ten czujnik? Czy jest to dolny czujnik w obudowie termostatu czy górny? Znajomy mówił mi, że górny czujnik odpowiada za pracę wskazówki od temperatury na desce rozdzielczej, a dolny za wysyłanie informacji o temperaturze do komputera i pracę silnika na wolnych obrotach, ale nie był co do tego na 100% pewien.

 

Z góry dzięki za pomoc

Acanel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że problem leży w przepustnicy. Albo jest brudna, albo się zacina klapka, albo szwankuje czujnik położenia przepustnicy, albo zacina się silniczek krokowy.

Wyczyść porządnie przepustnicę (włącznie z kanałem silniczka krokowego), wyczyść silniczek krokowy, poskładaj wszystko, uszczelnij połączenia. Może pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi. Tak czy inaczej, od tego zacznij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzięki Kreciq. Rozebrałem całkowicie przepustnice, wyczyściłem ją, odtłuściłem, dodatkowo wyczyściłem cały silniczek krokowy i wszelkie kanały w przepustnicy. Niestety problem nie zniknął. Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej i pojawił się błąd odnośnie przepięć elektrycznych w silniku. Poza tym wszystko jest sprawne i działa, żadnych dodatkowych usterek poza ABS, które muszę zrobić.( czujnik ABS prawy tył muszę jeszcze wymienić, ale najpierw sprawdzę czy kostka połączeniowa nie jest zaśniedziała). Czy ktoś wie o jakich przepięciach może być mowa i w jaki sposób przeprowadzić diagnozę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posprawdzaj punkty masowe silnika (plecionka karoseria-silnik oraz przewód na komputer).

Posprawdzałem masę i przeczyściłem dwa połączenia ECU karoseria i pompa ABS karoseria oraz połączenie silnika- karoseria nad alternatorem. Jak na razie nie zauważyłem problemu z obrotami, także myślę, że został rozwiązany :-)

Odnośnie ABS zdjąłem bęben i wyczyściłem wszystko, bo bardzo był zabrudzony. Przeczyściłem połączenie czujnika ABS z przewodami, połączenie przewodów z pompą ABS. Jak zrobiłem pomiar miernikiem czujnika ABS we wtyczce to niestety nic mi nie pokazał ( miałem ustawiony miernik na 2k ohma- gdzieś na forach wyczytałem, że czujnik powinien pokazywać 1,06k ohma). Czyli jednak czujnik będzie do wymiany, porównam jeszcze z drugim czujnikiem z drugiej strony.

 

Dodano: 25 cze 2015 - 09:56

Czujnik ABS uszkodzony i do wymiany :-) Można zamknąć temat.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!