Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montaż termometru-porada


Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem dodać do mojej Megi "bajer" w postaci termometru. Do tej przeróbki użyłem oryginalnej wiązki drzwiowej od dawcy, czujnika temperatury i wyświetlacza centralnego z opcją wyświetlania temperatury. Przypominam, że wiązka do Megane różni się od Megane Scenic. Po wyciągnięciu wyświetlacza zwróćcie uwagę czy w czarnej kostce jest biały przewód. Jeśli tak, to fabryczną instalację od wyświetlacza do słupka drzwiowego, mamy zrobioną przez producenta:

thumb_hosting_zdjec_1433062612__bialy_kabel.jpg

Do roboty potrzebujemy torxy, 2 płaskie śrubokręty, płaską szpatułkę, klucz 8 fajkowy i 2-3 godz wolnego czasu. Czemu tak długo? Powiem później.

Zaczynamy od kompletowania diwajsów. Ja poszedłem w oryginał- chciałem mieć jak z fabryki. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie by dorobić wiązkę drzwiową.

Co do wyświetlaczy- jak wiadomo w M1Ph1 są różne typy, ale różnice ograniczają się do matrycy radiowej. Ważne, żeby matryca godziny miała rząd do wyświetlania temperatury w dolnym rogu.

thumb_hosting_zdjec_1433088643__porownanie_2.jpg

 

Najpierw ściągamy parapet, by wymienić środkowy wyświetlacz. 2 torxy pod maskownicą głośników i szarpiemy parapet do góry:

thumb_hosting_zdjec_1433063926__parapet.jpg

 

Odkręcamy trzy śrubki od wyświetlacz odpinamy kostki-niebieską, czerwoną( jeśli macie wyświetlacz z matrycą radiową), szarą i czarną.

thumb_hosting_zdjec_1433064146__wys.jpg

 

Zakładamy wyświetlacz z opcją temperatury i przykręcamy parapet. Temperatura powinna wskazywać -40*C ponieważ nie mamy jeszcze czujnika zewnętrznego. Aaaaa, istnieje możliwość wymiany samej matrycy zegara. Wystarczy podważyć 4 zatrzaski.

Teraz czas na drzwi. Należy zacząć od zdjęcia maskownicy lusterka, ciągnąc równomiernie do siebie by nie uszkodzić kołków. Gdy to wykonamy odkręcamy lusterko od drzwi- 3 nakrętki "8".

thumb_hosting_zdjec_1433064551__2015-05-30_120723.jpg

Zabieramy lusterko ze sobą do warsztatu i rozbieramy je. Zaczynamy od wyjęcia szkła lustra. Do tej operacji potrzebujemy płaskiej szpatułki (jak najszerszej) i mnóstwo cierpliwości. Ostrożność wskazana, bo szkło mocno kruche. Można pomagać sobie długim płaskim śrubokrętem odchylając plastikowe zaczepy za lustrem.

thumb_hosting_zdjec_1433064837__2015-05-30_125154.jpg

Po wyjęciu szkła, odchylamy zaczepy by zdjąć tylną pokrywę lustra. Wpinamy czujnik i przeprowadzamy kable, tuż obok linek sterujących-można najpierw przewlec twardy drut, przymocować do niego przewody i przeciągnąć wewnątrz lustra. Jest to czynność wybitnie pracochłonna, dlatego, że kable są dość krótkie, a należy je przeprowadzić z rozwagą. Zwłaszcza, gdy chcemy korzystać z opcji składania lusterek, nie martwiąc się, że wyrwiemy je z czujnika.

Skręcamy wszystko i zakładamy szkło.

thumb_hosting_zdjec_1433087067__czuj.jpg

thumb_hosting_zdjec_1433087094__dut.jpg

Po przykręceniu lusterka do drzwi bierzemy się za instalację. Ściągamy boczek drzwiowy i układamy wiązkę. Ja użyłem oryginału.

thumb_hosting_zdjec_1433087355__2015-05-30_155329.jpg

Następnie przeciągamy ją od lusterka, przez peszel, do wtyczki w drzwiach. Wpinamy się szarym kablem w drugi pin od góry w środkowym rzędzie wtyczki, a białym w 3 pin.

thumb_hosting_zdjec_1433087661__przewody.jpg

Wpinamy wtyczkę, zakładamy boczek i... cieszymy się ze wskazań temperatury. :)

thumb_hosting_zdjec_1433087873__2015-05-30_163312.jpg

Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!