Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samochód opornie przyspiesza do 2.5 tyś obrotów


Adammo

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jak w temacie, wciskam gaz do dechy i do 2.5, 3 tysięcy obrotów auto zbiera się bardzo opornie (niegdyś ruszenie z piskiem opon było codziennością, dzisiaj muszę najpierw go wkręcić do 3-4 tysięcy żeby coś boksowało). Później idzie raczej normalnie, chociaż bliżej 4 tysięcy odczuwalne jest lekkie wahnięcie mocy, którego przedtem nie zauważyłem. Co podejrzewacie? Ja stawiam na potencjometr pedału gazu, czy słusznie? Poza tym problemem wyświetla się tylko Check Injection na zimnym silniku, ale to temat jakiegoś przekaźnika od świec, z mocą nie ma nic wspólnego. A i jeśli to potencjometr pedału gazu to na co powinienem zwrócić uwagę przy zakupie nowego?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziw się, że coś się psuje skoro ruszanie z piskiem opon było u Ciebie codzinnością pewnie nie raz na zimnym silniku. Ten samochód to dobre auto ale tylko wtedy kiedy masz do niego szacunek to nie rajdówka. Podłącz go pod kompa na zwykłym programie powinno Ci pokazać błąd potencjometru jeżeli to on. Poza tym to może być turbo, egr, zawór odmy i milion innych rzeczy. Jak auto Ci odpala na zimnym silniku? Czy kopci? Zobacz czy wszędzie jest sucho na silniku i wokół niego. Jak stan oleju nic nie ubywa? Najłtawiej pojechać do kogoś kto lubi robić francuzy i ma do tego sprzęt w większości wypadków dobry program powie Ci wszystko i przynajmniej połowa problemu z głowy.

Edytowane przez bauu100
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny błąd na podłączonym komputerze to ten od świec. Auto odpala bez najmniejszego problemu, w ogóle nie kopci, silnik jest suchutki, oleju nie ubywa. Gdybym znał kogoś w okolicy kto lubi robić francuzy to już byłbym z nim na ty. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zobaczył egr jeżeli masz jakieś małe pojęcie o rozkręcaniu śrubek możesz go sam wyczyścić. Na YT jest taki filmik gdzie młody chłopak pokazuje jak wyczyścić EGR i możesz popatrzyć w necie ja pierwszy raz rozkręcałem z tym filmikiem i chyba jakimiś opisem i dałem radę. Nawet jeśli to nie EGR nie zaszkodzi go przeczyścić :P . Wiem też że jak miałem problem z potencjometrem to pokazywało go na jakimś tanim programie za 40 zł z allegro. Jak filtr powietrza?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr w porządku, auto na bieżąco serwisowane. Ok, postaram się obczaić EGR, zabierałem się za to już kiedyś, ale trudno umiejscowione te śrubki, muszę dorwać jakiś super klucz. I raczej mam odmę do wymiany, bo po bliższym przyjrzeniu się puszcza w miejscach, o których pisali w innych tematach. Ludzie sugerują zaślepianie EGR'a, słuszny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam, że jeżeli jest tam ten EGR to powinien być i koniec. Ale ilu kierowców tyle opini. Wysłałem Ci na priv linki na temat EGR. Teraz sobie przypomniałem, że korzystałem tylko z filmika. Dużo WD40 trochę stukania śrubokrętem i gumowym młotkiemi i poszło. Potem czyszczenie w nafcie EGR'u, delikatne wyciąganie nagaru z kolektora i montaż na nowo. A może pomóc :) Na pewno nie zaszkodzi! Co do odmy masz nad zaworami taką puszeczke plastikową to jest zawór odmy wyjmij go podwarz śrubokrętem i sprawdź czy jest membrana jeśli została sama spężynka a membrana się skawaliła natychmiast ją całą zeskrob bo wszystko poleci w turbo i 1300 za regeneracje :P . No i oczywiście nowy zawór ja już szukam miesiąc bo w serwisie 317 zł a zamienników nie ma w sklepach już 6 miesięcy :/

Edytowane przez bauu100
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr wyczyszczony zgodnie z zaleceniami, jest gorzej. Był zdrowo za[ciach], już miałem nadzieję, że pomoże, a zaszkodziło, auto przyspiesza jeszcze oporniej. Jakieś pomysły?

 

Dodano: 03 cze 2015 - 18:58

Chociaż no nie, powiedzmy, że jest porównywalnie. Można przyjąć, że większej różnicy nie ma. Jedno co na pewno to chodzi ciszej. Co jeszcze może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi auto na wolnych obrotach cicho i równo czy burczy i trzęsie? Sprawdź teraz ten zawór odmy który jest centralnie nad silnikiem ten plastikowy krążek wygląda jak puszka po paście do butów możesz go rozłożyć na dwie części w środku od dołu patrząc plastikowa obudowa sprężynka potem duża gumowa membrana i druga część plastikowej obudowy jeżeli jest sama sprężynka a membrana czarna rozwalona albo rozpuszczona zdrap i jeszcze trochę będziesz mógł pojeździć ale trzeba dolewać oleju i oczywiście jak najszybciej wymienić cały zawór plus wyczyścić wszystkie te rurki z syfu. Możliwe jeszcze, że membrana jest ale już pęknięta dziurawa w tym wypadku też należy wymienić bo prędzej czy później cała frunie w trubo i je psuje. Odpisz co z pracą i napisz jak wygląda zawór.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki nie wymienisz zaworu na nowy bo używany średnio się opłaca to nic się nie zmieni zdrapanie membrany jest tylko po to żeby nie wleciała do turbo i go nie zepsuła. Jak pisałem w serwisie 317zł zamienniki były za 165 ale od 6 miesięcy ich nie ma. Widziałem kombinowanie polegające na wyjmowaniu membrany z zaworu od 1.5 dci i wkładaniu w stary swój od 1.9 nie robiłem tego i nie wiem czy się sprawdzi podobno tak. Jeżeli nie trzęsie i normalnie odpala możesz odpuścić sobie w 95% wtryski. Jesteś teraz w zasadzie w mojej pozycji jeżeli szybciej wymienisz zawór niż ja i wymienisz filtr powietrza olej i filtr oleju plus wyczyścisz odme i samochód zacznie dobrze jeździć to pisz jeśli nie będziemy dalej myśleć tak samo jeśli ja będę pierwszy na pewno napisze co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję podpiąć pod komputer ale zanim to zrobisz wsiądź do auta uruchom motor i przygazuj na biegu jałowym. Obserwuj ruch wskazówki obrotomierza, czy reaguje na wciśnięcie pedału gazu momentalnie czy z jakimś opóźnieniem, czy wskazówka idzie do góry proporcjonalnie z siłą z jaką wciskasz pedał gazu. To pozwoli na wstępną ocenę czy ta usterka ma związek z potencjometrem pedału gazu. Ja bym wykonał jeszcze następujące testy. Wiesz gdzie znajduje się turbina? Zapewne masz turbo ze zmienną geometrią wsadzasz łapkę od góry za silnik i lokalizujesz turbinkę idzie do niej cienki gumowy wężyk podciśnienia do tzw. gruszki od gruszki idzie tzw. sztanga na dół złap za sztangę i palcami pchaj ją ku górze idzie z oporem ale powinieneś móc nią ruszać tak na około 1.5-2 cm. To jest właśnie test czy kierownice turbiny pracują czy zawalone są sadzą ze spalin (częsta przypadłość) dzieje się to tak jak w przypadku EGR widziałeś jaki był syf a w kierownicy może być gorzej. Jak kierownica nie chodzi w pełnym zakresie to masz takie właśnie objawy. Następnie sprawdź czy wężyki podciśnień siedzą na swoich miejscach. Jak zdejmiesz wężyk podciśnień to też masz taki objaw. Jak masz kolektor ssący to na górze jest czarny zawór z 3 króćcami na dwóch powinny być cienkie wężyki a jeden króciec jest bez wężyka sprawdź to. Za akumulatorem masz zawór sterowania turbiną taki metalowy w gumowej osłonie od niego idą dwa wężyki podciśnienia jeden do turbiny. Jeżeli wężyki siedzą na swoich miejscach kierownica turbo chodzi załóż na podmiankę zawór sterowania turbiną. A no i jeszcze możesz odpiąć wtyczkę od przepływomierza i przejechać się z odpiętą przepływką jak się poprawi to przepływka uszkodzona. Jak to sprawdzisz i dupa to pisz pomyślimy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj ruch wskazówki obrotomierza, czy reaguje na wciśnięcie pedału gazu momentalnie czy z jakimś opóźnieniem

O to to, dokładnie. Ma opóźnienie, nie reaguje momentalnie tak jak kiedyś. Resztę sprawdzę jutro, wielkie dzięki za odzew.

 

Dodano: 08 cze 2015 - 14:07

A wiesz może czy każdy potencjometr pedału gazu podpasuje pod moją Megane? Pytam, bo jak dzwoniłem do serwisu aby spytać o cenę to mnie chłop pytał o skrzynię biegów, o tempomat... Nie chciałbym kupić złego.

 

Dodano: 09 cze 2015 - 20:02

Jest tu ktoś kto doradzi mi w kwestii potencjometru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupujesz w sklepie internetowym dzwonisz przed zakupem mówisz jakie masz auto rocznik silnik skrzynia itp itd i oni albo mają część do samochodu albo nie. Teraz każdy sklep internetowy działa na zasadzie serwisu więc marne szanse żeby źle Ci dobrali ewentualnie można zawsze zwrócić.

 

Chce napisać, że wymieniłem zawór odmy kosztował dokładnie 384zł w serwisie, wyczyściłem egr, separator oleju i wymieniłem olej z filtrem i filtr powietrza. Silnik nareszcie suchutki odpala od strzała czego nie mogłem powiedzieć przed wymianą. Ale dalej mam dziwny problem z jazdą co jakiś czas auto przestaje na chwilę reagować na wciśnięty pedał gazu. Przyhamowuje i po chwili znowu zaczyna przyśpieszać. Co jakiś czas świeci mi się kontrolka silnika. Jak ktoś ma pomysł to będę wdzięczny. Może to EGR umarł albo ten czujnik ciśnienia?

 

Dodano: 17 cze 2015 - 19:05

Znaleziona przyczyna, wymiana: EGR, POTENCJOMETR GAZU, CZYSZCZENIE UKŁADU DOLOTOWEGO WRAZ Z INTERCOOLEREM.

Edytowane przez bauu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!