Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

w aucie czuć spaliny, paliwo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wewnątrz mojego auta czuć spali - paliwo.

Scenic I 2.0 8V - niestety nie mogę namierzyć dlaczego tak się dzieje.

Ewidentnie czuć z kanałów wentylacyjnych. Pod kanapą tylną wszytko szczelne i nic nie czuć. Filtr paliwa wymieniony, węże na filtrze węglowym i doprowadzenie dalej do zaworu i do przepustnicy - suche. Węże doprowadzające paliwo do wtrysków też suche. Uszczelki pod wtryskiwaczami paliwa wymienione.

Czasami od razu po odpaleniu silnika mocno czuć spaliny w aucie.

Macie jakieś propozycje - bo póki co mechanik nie ma pomysłu skąd zaciąga zapach paliwa.

Wentylator ciągnie powietrze przez podszybie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcesz nie zaglądaj, ale wystarczy że uszczelka w baku nie jest już szczelna i śmierdzi, to samo przy kole może tylko opaska się rozłączyła tylko poco zaglądnąć jak można wymienić połowę auta a śmierdzieć będzie dalej. Sprawdź też działanie sondy najlepiej pod komputerem z podglądem na realne dane co pokazuje no i zajrzeć czy na złączu na kolektorze wydechowym nie wypaliła się uszczelka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcesz nie zaglądaj, ..........tylko poco zaglądnąć jak można wymienić połowę auta a śmierdzieć będzie dalej. ..........no i zajrzeć czy na złączu na kolektorze wydechowym nie wypaliła się uszczelka...

A skąd ten wniosek, że mi się nie chce? Założyłem ten post bo parę rzeczy już zrobiłem i ciągle nie wiem skąd się bierze mój problem.

Miesiąc temu naprawiałem pływak, regulowałem jego zakres, uszczelka wyczyszczona, nie sparciała, dobrze założona i jak już pisałem - pod kanapa nic nie czuć i ewidentnie zaciąga wentylatorem - czuć z kanałów wentylacyjnych.

Kolektor wydechowy wygląda ok. a w sobotę wstawiłem nową rurę od kolektora wydechowego do katalizatora + podkładki i pasta. Wszystko wygląda szczelnie.

W odmie wymieniłem w sobotę uszczelkę + nowa opaska bo się pociła i od soboty też tam sucho - a ciągle zaciąga zapach do kabiny. Odma wyczyszczona 2 miesiące temu, ciągle czysta i drożna aż do przepustnicy.

Dojście i powrót paliwa od wtrysków też suche.

Powietrze do środka dostaje się tylko prze podszybie-filtr-wentylator i kanałami do kabiny, czy inaczej jest skonstruowane to wszystko? Pytam bo już nie wiem skąd może iść ten zapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy koledzy mogą zacząć czytać ze zrozumienim?

Napisałem, że w sobotę wstawiłem nową rurę od kolektora wydechowego do katalizatora, a w niej jest plecionka (oczywiście wszystko nowe razem z plecionką).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem Ci odmę jako potencjalnego winowajcę bo miałem podobne objawy u siebie (co prawda SII). Okazało się że odma była szczelna tylko wypięła się z dolotu czego nie było widać a była tuz pod chwytem powietrza do kabiny, ciąg dalszy już pewnie znasz... Jak rozumiem wszystkie połączenia masz szczelne, w takim razie się poddaję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Odmę u mnie widze doskonale i jak pisałem wymieniłe simering bo mi się pociło przy niej. Do tego mam ją na opsace metalowej.

Wszystko mogę wizualnie, ręcznie i nosem ;) sprawdzić, prócz kolektora wydechowego. Wiem, że tam jest sucho(ale może się wygrzewa podczas pracy silnika), a przy odpaleniu może tamtędy wydmuchuje - nie wiem jak to sprawdzić.

Wypiąłem odpowietrzenie baku i dziś było czuć przy odpaleniu. Czyli 1 obieg oparów wykluczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

założyłem nowe oringi pod wtryski i dzień było dobrze, a dziś normalnie widzę jak spod 2i /lub3 wtrysku (listwy) leci paliwo na kolektor dolotowy i zbiera się na nim.

Listwa wtryskowa na jakiej jest uszczelce - możliwe, że ją wydmuchało. Normalnie zbiera się paliwo...

 

Dodano: 07 lip 2015 - 09:46

wymieniłem wszystkie uszelki wtrysków - bo kazało się, że mechanik wymienił tylko najednym wtrysku i jest znacznie lepiej.

Kupiłem oringi - wymiary dobrałem na podstawie starych. Czy ktoś wie jakich wymiarów są oryginalne oringi (duży i mały)wtryskiwaczy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!