Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Nie pisze tego posta aby uzyskac jakas pomoc bo problem mam juz rozwiazany. Pisze go aby podzielic sie moim skromnym aczkolwiek nie przyjemnym (czytaj: kosztownym) przezyciem z moja Megi.

 

Wszystko zaczelo sie od buczenia w kolach. Na poczatku nie zdawalem sobie sprawy z tego jak moze skonczyc sie dalsze uzytkowanie samochodu (moj pierwszy wlasny samochod w zyciu).

 

Objawy:

- przy predkosci ok 60-80 km/h rozpoczynalo sie buczenie, powyzej 80 km/h powoli zanikalo.

-przy dodawaniu gazu lub zwalnianiu (bez znaczenia czy na biegu czy na luzie) buczenie

-przy skrecaniu buczenie, chociaz czasami az tak mocno nie buczalo

 

Czytalem troche o tym na forum i pierwsza wlasna diagnoza: lozyska w kolach. Niby blacha sprawa ale nie moglem dojsc do tego czy beda to lozyska na przodzie czy na tyle. Zaczalem jezdzic po mechanikach. Pierwszy po probie krecenia kola w powietrzu nie wykryl niczego nazdwyczajnego ale mowil ze dopiero po rozkreceniu wszystko bedzie widac, nie mial za bardzo wolnych terminow wiec pojechalem do nastepnego. Mechanik podarowal sobie krecenie kola w powietrzu, wsiadl za kolko pojechal kawalek i stwierdzil wymiane przedniego lozyska zaznaczajac ze nie ma jeszcze tragedi. Uradowany ta diagnoza dalem sobie spokuj. Moja radosc nie twala dlugo :-|

 

Od paru dni zauwarzylem ze samochod w pewnych momentach rzuca na boki. Moje pierwsze skojazenie: koncowka drazka od kierownicy (podobny problem mialem u ojca w Peugeocie 309) Wiec nie tracac czasu dalem samochod do sprawdzenia, lecz tym razem do mechanika o ktorym slyszalem pare dobrych slow. Zostawilem samochod i po paru godzinach dostaje telefon.

 

- koncowka drazka jest ok, do wymiany tylko gumy na stabilizatorach

- lozyska do wymiany, ale nie na przodzie jak podejzewalem tylko na tyle :-x jedno lozysko bylo tak zapieczone ze kolo chodzilo na boki (stad te rzucanie na boki podczas jazdy) a wiadomo jak moze skoczyc sie taka jazda.

- dodatkowo do wymiany poszly szczeki

 

Podsumowanie kosztow= chwila strachu :-> Jako ze nie spie na $ probowalem wyeliminowac pewne punkty naprawy, ale gosciu mowil ze tutaj nie ma z czego rezygnowac i trzeba to zrobic.

 

Wszytsko wyszlo mi odpowiednio:

-wymiana lozysk na tyle: 480zl

-szczeki: 180zl

-gumy na stabilizatorach 110zl

-zbierznosc: 50zl

 

Dla mnie to zawrotna cena, ale jak trzeba to trzeba. Moze przeplacilem, ale teraz przynajmniej moge spokojnie jezdzic.

 

He... troche sie rozpisalem :?: ale moze kiedys komus przydadza sie moje informacje (mam nadzieje ze nie)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplaciles i to zdrowo, gumy na stabilizatorach kupisz po ok 8 zl za sztuke, wymienic moglbys sam bo to zadna filozofia-raptem jedna srubka. Łożysko oryginalne na tyl ok 80 zl wymiana max 40 zl od strony. Niezle Cie skroili. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym mial wiecej czasu to moze pojezdzilbym jeszcze po innych mechanikach, ale potrzebuje na codzien samochod (czesto kursuje na trasie Bydgoszcz-Torun) a do tego jeszcze w weekend jade w gory swietokrzyskie a jak juz rozebrali mi samochod to postanowilem zeby jednak mi go zrobili mimo tej zawrotnej ceny. Przerazil mnie jeszcze ten tekst:

jak bede dalej jezdzil samochodem w takim stanie to moge urwac kolo

Stalo sie i juz tego nie odwroce.

 

P.S. W jednym warsztacie chcieli 600zl za wymiane tylnich lozysk i to jeszcze niby po znajomosci :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!