Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maksymalna prędkość 60km - Kontrolka stop i silnika


koegh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niestety moje boje ze Scenic'em ciąg dalszy. Starałem się wyszukać podobne problemy na forum, jednak nie znalazłem. Opiszę moją niefortunną przygodę. Tydzień temu wyruszyłem na urlop nad morze, to jest ok. 250 km od mojego miejsca zamieszkania. Po przejechaniu ok. 90 km zauważyłem dziwne zachowanie silnika, taką nierówną pracę lekkie przyspieszenie i znowu powrót do stałej prędkości. Po chwili zapaliła się kontrolka stop i silnika zjechałem na pobocze i sprawdziłem poziom oleju, płynu chłodniczego i wszystkie wtyczki. Nie miałem możliwości wezwać nikogo do pomocy – warsztaty w niedzielę nie pracują. W akcie desperacji postanowiliśmy pojechać dalej, albo dojedziemy albo się rozsypiemy, a z naszym szczęściem do tego samochodu mieliśmy już wszystkiego dosyć. To co zauważyłem to po ruszeniu z „1” praktycznie nie miał mocy, musiałem szybko zmienić na „2” bo zaczynał szarpać i się dławić i tak na każdym biegu. np. na „4” maksymalna prędkość to 50km/h troszkę więcej i zaczynał się dławić i szarpać, na „5” maksymalna prędkość to 60km/h. Jechaliśmy tak całą trasę w międzyczasie jakby wszystko wróciło do normy, tzn. kontrolki zgasły i zachowanie silnika było prawidłowe – po przejechaniu paru km problemy wróciły. Szczęśliwie dojechaliśmy do celu. Następnego dnia samochód zachowywał się normalnie. Jednak nie mam do niego zaufania, wczoraj wróciliśmy do domu bez przygód. Jednak jak tak zaczynam się myśleć to wcześniej mogłem się zorientować że coś może być nie tak, musiałem dolać płyn chłodniczy, który nagle zaczął ubywać zauważyłem również że po wyłączeniu silnika wiatrak od chłodzenia jeszcze jakiś czas pracuje, ale zrzuciłem to na podwyższoną ostatnio temperaturę. Żadna kontrolka nie sygnalizowała za wysokiej temperatury a wskaźnik temp. nie przekraczał tego co zawsze. Przepraszam za długi opis, ale starałem się jak najlepiej opisać sytuację. Czy może miał ktoś podobny problem? Sam nie wiem czy warto mi po raz kolejny inwestować w samochód czy go zmienić. W ciągu ostatniego roku wymieniałem skrzynię biegów, turbinę, filtry a ostatnio o mało co nie „zgubiłem” silnika bo okazało się że trzymał się tylko na jednej śrubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej poradzić ZMIEŃ AUTO, gorzej tego dokonać....

Druga sprawa, co jest znacznie prostsze, ZMIEŃ MECHANIKA skoro zostawia takie niedoróby, jak samoistnie rozlatujące się zawieszenie silnika.

Co do opisanej sytuacji, to silnik wszedł w opcję awaryjną z ograniczoną mocą.

Tu bym przyczyny szukał albo w przepływomierzu na dolocie powietrza, albo w kiepskim paliwie, skoro w drodze powrotnej te problemy nie występowały. (jeśli tankowałeś w międzyczasie)

Trzeba się jednak wnikliwie przyglądnąć przyczynom ubywania płynu w układzie chłodzenia.

Powodów może być kilka, od zwykłej nieszczelności na przewodach i złączkach, po uszczelkę pod głowicą.

Ta ostatnia opcja też ma wpływ na pracę silnika, jak płyn przesącza się do któregoś z cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!