Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż siłownika centralnego lewe tylne drzwi


Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze - pomóżcie, bo utknąłem.

Przejrzałem manuale, ale wychodzi, że tak "daleko" nikt jeszcze nie był.

Chodzi o lewe tylne drzwi w Megane 1 Ph 1 mojej Mamy.

Problem w tym, że padł mi siłownik centralnego znajdujący się w module zamka lewych tylnych drzwi.

Tapicerka zdemontowana bez problemu, 3 torxy z tyłu drzwi wykręcone, klamka zdemontowana i odpięta, odłączone cięgno klamki wewnętrznej i ... zostaje linka łącząca "słupek" zamykania z zamkiem. Czy to się w ogóle demontuje od strony zamka? Ten bowden wchodzi jaky w plastikowy biały, mocujący lejek z nacięciem osadzony na obudowie zamka, który wygląda, jakby się go dało wysunąć z obudowy metalowej zamka ale ... no właśnie - nie da się. Czy trzeba to zrobić na zasadzie siła x gwałt, czy wymontować linkę od strony przekładki kierunku przy słupku i potem na zasadzie jej elastyczności próbować jakoś to przepchnąć nie demontując od strony zamka?

 

No i pytanie natury ogólnej jak już wszystko mam w ręce i względnie to "lata" to finalnie zamek "wyciąga się" za prowadnicą (patrząc od środka, czyli bliżej zewnętrzego poszycia auta), czy przed prowadnicą (czyli od tej strony, po której prowadzi wspomniana wyżej linka? Jak to wyjąć z drzwi?

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten bowden wchodzi jaky w plastikowy biały, mocujący lejek z nacięciem osadzony na obudowie zamka

Chyba domyślam się o co chodzi ;)

Napisane tak, że czytałem parę razy zanim zrozumiałem o co Ci chodzi.

Cięgno od klamki do zamka wchodzi w ucho na zamku i jest zabezpieczone taką plastikową klamerką. Klamerka jest włożona w ten sam otwór co cięgło i jednocześnie opasuje go, z jednej strony ma nacięcie, wystarczy go przekręcić o 90°, prostopadle do osi cięgła i uwolnisz cięgło.

thumb_hosting_zdjec_1434565831__zamek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Niestety to nie jest to.

Element który zaznaczyłeś (3) to mocowanie cięgła klamki wewnętrznej od strony zamka - z tymi dałem sobie radę bez problemu, bo znam trick (wiem też, że łatwo pękają ;-) ).

Chodzi mi o przewód w pancerzu (taki jak w hamulcach rowerowych), który łączy element 2 z zamkiem 5. Na tym rysunku go nie ma :(.

 

Odnośnie demontażu zamka - dowiedziałem się już w międzyczasie, że niestety aby go wyjąć z tylnych drzwi, trzeba wyjąc prowadnicę (tylną) oraz szybę, zatem to robota na dłużej.

Jak wymontuję prowadnicę, to wtedy nie będzie problemu z tym bowdenem - powinien być na tyle elastyczny że bez demontażu mocowania z przodu pewnie da się wyjąć cały zamek.

 

Pozdrawiam,

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wyjąc prowadnicę (tylną) oraz szybę,

Prowadnicę pewnie tak, ale czy szybę, nie jestem pewien. Podnieś szybę do samej góry i spróbuj wyjąć prowadnicę, oczywiście wcześniej ją odkręć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Może komuś się przyda.

Wymieniałem jakiś czas temu siłowniki w prawych i lewych tylnych drzwiach, zamek wyjąłem w całości bez demontażu prowadnicy.

Wystarczyło odkręcić śrubę mocującą, sprawne ręce i zamek wychodzi, trzeba po prostu go wyciągnąć patrząc na jego kształt i starając się przepchnąć go między zewnętrzna blacha a prowadnica...

Mi cała operacja zajęła w jednych drzwiach 25 minut z czyszczeniem i smarowaniem zamka...

Pozdrawiam! I życzę powodzenia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!