Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przednie swiatlo przeciwmgielne - jak demont


Rekomendowane odpowiedzi

Witam spalila mi sie zarowka w halogenach od strony kierowcy sa tam dwa wkrety torch jeden pod spodem samochodu jego da sie odkrecic i jeden na wierzchu w zderzaku u gory lampy krecilem w obie strony - on nie daje sie wykrecic . Probowalem takze go wypchnac nie zdolalem czy ktos kiedyas robil cos takiego , jesli tak prosil bym o wskazowki . Szukalem w ksiazce WKL ale nic tam nie moglem znalezc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei

Żarówkę na pewno się da wymienić bez wykręcania lampy, ale mogą być trudności, bo trzeba to zrobić na "macanego"

Nie piszesz jakie masz światła, tzn okrągłe czy podłużne.

Jeżeli podłużne to ma zderzaku masz taką plastikową zatyczkę trzeba ją zdjąć pod nią są śrubki do odkręcenia lampy. Przypuszczam, że kręcisz śrubką służącą do ustawienia wysokości świecenia lamp i dlatego nie możesz wykręcić.

Śrubki zamocowane są w zderzaku za pomocą takich blaszek w kształcie U, śrubka przechodzi przez jedno ramie, zderzak i drugie ramie. Jeśli masz nie nigdy nie były odkręcane to mogły po prostu zardzewieć i teraz nie chcą się wykręcić, weź jakieś kombinerki i próbuj wykręcać jednocześnie ciągnąć śrubę, może zaskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałem... :-P

Ale popatrzyłem na allegro i wydaje mi się, że trzeba wsadzić rękę pod zderzak, wymacać kabelki. Złapać za to coś wystające, do którego wchodzą kabelki i spróbować przekręcić.

Jeżeli się nie mylę to powinna wyjść żarówka

332688482

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu halogenu na środku masz okrągłą zakrętkę - mogą do niej dochodzić kabelki lub nie (w zależności od wykonania). Odkręcasz tą zakrętkę i masz dostęp do żarówki - żarówka nie wyjdzie razem z zakrętką. Trzyma ją jeszcze blaszka lub drucik - to również w zależności od wykonania.

Wygodniej wymontować cały halogen - wystarczy odkręcić jednego torxa od dołu i podważyć dwa plastikowe zatrzaski z tyłu lampy w obu górnych rogach Zatrzaski popychasz do góry i lampa powinna dać się wysunąć do przodu - prawdopodobnie niewiele bo zatrzyma się na przewodzie, który można rozłączyć. Pierwszy raz to może być trudno ale to się da zrobić. Wymieniałem już oba halogeny (stłuczone szybki) i łacznie widziałem 3 wersje tych lamp ;-(

W zależności od wersji i wykonania (oryginał czy mniej-oryginał) żarówka jest H1 lub H3.

Wymiana żarówki czy całej lampy to 5 min roboty ale niestety trzeba się położyć bo inaczej ciężko to zrobić - może na kanale byłoby lepiej ale bez przesady ;-)

Aha, P_r_z_e_m_o - na tym zdjęciu masz jakieś inne lampy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aopole wielkie dzieki , wkreta na dole odkrecalem i prubowalem wypychac halogen ale sie nie dalo to czarne pokretlo znalazlem ale nie moglem tego odkrecic reka w takiej pozycji jakiej sie ona znajdowala po wlozeniu ja pomiedzy te plastiki dzis juz nie zdarze ale we wtorek z samego rana sie za to wezme i napisze jak mi poszlo jeszce raz wielke dzieki :?:

 

 

 

 

Wlasnie Skonczylem niestety moj halogen jest zmasakrowany tzn te zatrzaski co tam mialy byc to jakis kawalek plastiku i kupe silikonu tak samo z ta nakretka od zarowki cala oblepiona silikonem zmienilem zarowke ale nie dziala .We wtorek sprawdze czy to wina halogena czy moze zarowka jakas trefna lub tez kabel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!