Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

miska olejowa


kecaj999

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 lata później...

witam. pozwolę sobie odgrzać temat. Mnie też czeka wymiana miski. Czy ktoś z forumowiczów posiada wiedzę czy do meganki 1.4 16v benz. r 1999 pasuje miska z np kangoo czy megane 8v czy inych modeli renault? Na alledrogo zdjęcia misek są bardzo podobne.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) nie, bo 8V to zupełnie inny silnik, ale jak dorwiesz miskę z K4M700 (1,6/16V) lub K4J750 , czyli taki jak Twój to będzie pasować, te silniki były również montowane w innych modelach Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy wielkie dzięki za błyskawiczną odpowiedź.

Po wymianie miski zamierzam zamontować "sanki ochronne" pod miską aby po raz trzeci rozwalić miski. Amorki z przodu są tak miękkie że renata przysiada mocno przy cofaniu z krawężnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

renault megane kombi ph2 rok 1999 1,4 benzyna 75KW bez gazu przebieg 280 tys

~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~

witam po przerwie

~~~~~~~~~~

otóż wymieniałem już amorki. Meganka ma to do siebie że jest miękka i przysiada dobrze przy podbiciu. Ale mam teraz inny problem.

Temat ten był poruszany wiele razy lecz nigdzie nie ma jednoznacznej prognozy. dziwny to przypadek i narazie żaden mechanik nie pokusił się o diagnoze.

Komputer nie wykazał nic. Jeśli znalazlby się szpec ktory na podstawie tych objawów uchroniłby mnie od wymieniania wszystkiego pokolei.

~~~~~~~~~~

Po dłuższym postoju , kiedy jest zimno odpalam silnik bez problemów. Obroty w okolicach 2000. Jest tak dopuki nie dotknę pedału gazu. Po naciśnięciu, choćby na chwile, obroty zaczynają falować miedzy 1800 a 2500 obr. Jesli wyłącze silnik i włączę powracają stabilne obroty około 2000.

Ta checa z obrotami trwa aż silnik się rozgrzeje, lecz nie zawsze. Czasem po przejechaniu kilku, czy kilkudziesieciu kilometrów kiedy redukuje biegi widze ze obroty falują. Jeśli wyłącze silnik po takiej jeździe i odpale po np20 minutach falowanie obrotów ustepuje, choć czasem też nie. Zawsze, kiedy jest problem z falowaniem (nazimnym czy rozgrzanym silniku)kiedy zwolnie pedał gazu, silnik sam pcha auto. Komputer wskazuje spalanie w granicach 6l na 100km. Samochod rozpedza sie aż obrotomierz osiągnie około 2200 obr./min. Zauważyłem ,że zawsze brakuje mi około 10litrów do wskazań komputera pokładowegow skali pełnego baku.Pół na pół jazdy parkingowej i jazdy na trasie. Sądze że spala je własnie podczas biegu jałowego i jazdy "bez gazu" na biegu. Linke gazu sprawdzałem i jest luźna. Nie zauważyłem spadku mocy silnika, z rury nie kopci inaczej niż zwykle. Filtr paliwa wymieniany niedawno, powietrza też, pare dni temu nowy silniczek krokowy, czyściłem też czujnik podcisnienia. Za zimno teraz żeby coś rozkręcać np przepustnice. Może ktoś miał podobny problem. Dziwne że że, właśnie po postoju kiedy silnik jeszcze nie ostygł odpalam auto wszystko działa jak należy, a po przejechaniu paru kilometrów przy zmianie biegu wraca falowanie i silnik sam pcha auto.

~~~~~~~~~~~~

Jeśli ktoś ma sugestie na temat czujników to prosiłbym o rysunki gdzie one się znajdują. Rysunek czujników z działu download odnosi sie do starszej meganki

~~~~~~~~~~~~

pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewe powietrze na przepustnicy, było tyle razy, że jak byś wrzucił w szukajkę trafił byś na interesujący Cię temat po 2-3 łykach piwa. :l:

Na Dwonloadzie masz manual. Przy okazji wyczyść przepustnice i silniczek krokowy i tak będziesz miał wszystko na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak też podejrzewam. z szukajki korzystałem wiele razy. Objawy opisane na forum są podobne ale nie te same. Jak juz spomniałem czekam na odwilż i sam się tym zajme. Jeden z warsztatów w mojej miejscowości chciał mi wymieniać sonde lambda w kolektorze, drugi cewki. Z tutoriala skorzystam , bo jest rewelacyjny.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeję temat, nowego nie będe zakładał. Czeka mnie wymiana miski w mojej Meg, i chcąc się upewnić zapytam, czy z 1,6 16v Scenic podejdzie?. Numery fabryczne się zgadzają/7700108299/.

Drugie nasuwajace się pytanie czy na kanale da się to zrobić samemu, co by uniknąć wizyty u mechanika.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli chodzi o zmianę to trudno będzie ,ale jest możliwe po uprzednim odkręceniu poduszki podniesieniu i podwieszeniu silnika.Uważaj na prawidłowe ułożenie przegrody pomiędzy miską a blokiem silnika,absolutnie jej nie wyrzucaj! Nie jestem pewny czy w każdej aluminiowej jest mocowanie, ale jeżeli masz półoś z podporą a kupisz miskę bez mocowania ,to nie będziesz miał do czego przykręcić podpory.(niniejsza uwaga jest nieaktualna jeżeli każda miska ma to mocowanie).W bloku silnika jest miejsce na podpore nawet jeżeli nie występowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!