Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka ładowania


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z autkiem Modus 1,2 (16v, 75KM)

Po przejechaniu ok 5-7 km zapala się kontrolka ładowania, po zatrzymaniu zagaszeniu silnika i odpaleniu kontrolka normalnie gaśnie i znowu można przejechać kilka, kilkanaście km.

Ładowanie 13,72 - 13,75 V, stałe, niezależnie od ilości odbiorników, włączyłem wszystko co się dało, po kilkusekundowym spadku napięcia do 13,65V napięcie wzrosło i ustabilizowało się na w/w wartości.

Jedynie po włączeniu klimy wzrasta do 13,85V, a następnie spada do w/w wartości.

Napięcie mierzone na klemach jak wyżej, bezpośrednio na alternatorze 13,82-13,85V.

Sprawdzone:

- napięcie paska akcesorii

- rolki,

- alternator, ręcznie, czy coś go nie blokuje, czy łożyska nie mają jakiegoś luzu,

- sprawdzone wtyczki

Wszystko w należytym porządku.

Ktoś podpowie co się dzieje? Czemu nagle zapala się kontrolka ładowania, a po restarcie silnika już się nie pali?

Sprawdziłem w swerisówce napięcie ładowania dla tego auta powinno utrzymywać się w przedziale 13,8 - 14,1 V. Niby to co pokazał woltomierz jest ciut niższe ale jaki już się mierzy na alternatorze jest w zakresie.

Jakieś pomysły?

Podejrzewam regulator napięcia, ale nie wiem jak go zdiagnozować, sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem ostatnio podobny problem to kończył się mostek diodowy nie do końca prostował prąd i wywalał błąd ciężko było to zlokalizować wyszło dopiero po podcięciu oscyloskopu. Niemniej alternator do pełnej regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj dobrze połączenia alternatora - dokręć dobrze przewody.

A jak myślisz, co zrobiłem w pierwszej kolejności.

Czyli nie ma co kombinować tylko wyciągać alternator z auta i do warsztatu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic innego nie wymyślisz, jedynie co możesz sprawdzić czy masz alternator samowzbudny czy obcowzbudny czy w przypadku obcowzbudnego podaje Ci 12V na alternator ale nawet jeśli nie podawał to i tak ładowanie nie powinno przekroczyć 7V, możesz też sam rozebrać i zrobić alternator większej filozofii nie ma, tylko przed zalutowaniem nowego mostka warto sprawdzić czy uzwojenie nie ma przebić najlepiej miernikiem. A jak nie chcesz się bawić to każdy ogarnięty elektryk lub mechanik Ci to zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na pewno sam wyjmę alternator, niestety nie mam bardziej zaawansowanego sprzętu a zwykłym multimetrem, nie wszystko się da pomierzyć.

Już namierzyłem dwa warsztaty naprawiające alternatory. Zobaczymy co powiedzą, dam znać.

Dzięki.

 

Dodano: 22 paź 2015 - 19:46

Okazało się że jakiś paprok połamał (jak???) wtyczkę na regulatorze napięcia, a potem pokleił silikonem :blink:

Sprawdzenie w zakładzie zajmującym się naprawą alternatorów kosztowało mnie 20 zł. Alternator wybebeszyłem sam.

Okazało się, że piny we wtyczce i w regulatorze napięcia były pogięte. Poprostowałem, wtyczkę wsadziłem w regulator, owinąłem taśmą izolacyjną i dodatkowo zabezpieczyłem trytytką.

Na razie problem się powtórzył.

Wtyczkę już zdobyłem, jak będę miał czas to podmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

@P_r_z_e_m_o Czy wymiana wtyczki załatwiła sprawę ?

Mam ten sam problem w swoim modusie i na razie 1 mechanik i 1 elektryk samochowody rozłożyli ręce.

Problem się pojawił wtedy kiedy auto wróciło od mechanika po regeneracji alternatora.

 

Piotrek

Edytowane przez Lippi13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!