Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
P_r_z_e_m_o

Kontrolka ładowania

Recommended Posts

Problem z autkiem Modus 1,2 (16v, 75KM)

Po przejechaniu ok 5-7 km zapala się kontrolka ładowania, po zatrzymaniu zagaszeniu silnika i odpaleniu kontrolka normalnie gaśnie i znowu można przejechać kilka, kilkanaście km.

Ładowanie 13,72 - 13,75 V, stałe, niezależnie od ilości odbiorników, włączyłem wszystko co się dało, po kilkusekundowym spadku napięcia do 13,65V napięcie wzrosło i ustabilizowało się na w/w wartości.

Jedynie po włączeniu klimy wzrasta do 13,85V, a następnie spada do w/w wartości.

Napięcie mierzone na klemach jak wyżej, bezpośrednio na alternatorze 13,82-13,85V.

Sprawdzone:

- napięcie paska akcesorii

- rolki,

- alternator, ręcznie, czy coś go nie blokuje, czy łożyska nie mają jakiegoś luzu,

- sprawdzone wtyczki

Wszystko w należytym porządku.

Ktoś podpowie co się dzieje? Czemu nagle zapala się kontrolka ładowania, a po restarcie silnika już się nie pali?

Sprawdziłem w swerisówce napięcie ładowania dla tego auta powinno utrzymywać się w przedziale 13,8 - 14,1 V. Niby to co pokazał woltomierz jest ciut niższe ale jaki już się mierzy na alternatorze jest w zakresie.

Jakieś pomysły?

Podejrzewam regulator napięcia, ale nie wiem jak go zdiagnozować, sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem ostatnio podobny problem to kończył się mostek diodowy nie do końca prostował prąd i wywalał błąd ciężko było to zlokalizować wyszło dopiero po podcięciu oscyloskopu. Niemniej alternator do pełnej regeneracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj dobrze połączenia alternatora - dokręć dobrze przewody.

Lub faktycznie tak jak pisze Merkaba , mostek się kończy. Wystarczy jedna z diodek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj dobrze połączenia alternatora - dokręć dobrze przewody.

A jak myślisz, co zrobiłem w pierwszej kolejności.

Czyli nie ma co kombinować tylko wyciągać alternator z auta i do warsztatu :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic innego nie wymyślisz, jedynie co możesz sprawdzić czy masz alternator samowzbudny czy obcowzbudny czy w przypadku obcowzbudnego podaje Ci 12V na alternator ale nawet jeśli nie podawał to i tak ładowanie nie powinno przekroczyć 7V, możesz też sam rozebrać i zrobić alternator większej filozofii nie ma, tylko przed zalutowaniem nowego mostka warto sprawdzić czy uzwojenie nie ma przebić najlepiej miernikiem. A jak nie chcesz się bawić to każdy ogarnięty elektryk lub mechanik Ci to zrobi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sam wyjmę alternator, niestety nie mam bardziej zaawansowanego sprzętu a zwykłym multimetrem, nie wszystko się da pomierzyć.

Już namierzyłem dwa warsztaty naprawiające alternatory. Zobaczymy co powiedzą, dam znać.

Dzięki.

 

Dodano: 22 paź 2015 - 19:46

Okazało się że jakiś paprok połamał (jak???) wtyczkę na regulatorze napięcia, a potem pokleił silikonem :blink:

Sprawdzenie w zakładzie zajmującym się naprawą alternatorów kosztowało mnie 20 zł. Alternator wybebeszyłem sam.

Okazało się, że piny we wtyczce i w regulatorze napięcia były pogięte. Poprostowałem, wtyczkę wsadziłem w regulator, owinąłem taśmą izolacyjną i dodatkowo zabezpieczyłem trytytką.

Na razie problem się powtórzył.

Wtyczkę już zdobyłem, jak będę miał czas to podmienię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

@P_r_z_e_m_o Czy wymiana wtyczki załatwiła sprawę ?

Mam ten sam problem w swoim modusie i na razie 1 mechanik i 1 elektryk samochowody rozłożyli ręce.

Problem się pojawił wtedy kiedy auto wróciło od mechanika po regeneracji alternatora.

 

Piotrek

Edytowano przez Lippi13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×