Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lekkie stukanie z przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś tygodnia zaobserwowałem lekkie stukanie z przodu w mojej Megane'ce hatchback 1.6 16V 107KM. Stukanie rozpoczyna się w momencie, gdy wrzucę już 3 bieg i trwa to aż do piątego. Jest to dziwne zjawisko, bo wystarczy, że puszcze gaz i przestaje pukać. Na sprzęgle dodam gazu, też nie puka. Wynika z tego, że tylko gdy dodaje gazu i dostaje on obrotów to zaczyna się pukanie i tak jak pisze, tylko od 3-ki.

Czy ktoś miał podobną sytuacje, może ktoś wie czego jest to przyczyna i czy może się coś stać grubszego?

Planuję za kilka dni jechać ponad 400km i nie chce żeby mi się wysypał na trasie.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ELF nfj 75W80 weszło ok. 4L, teraz zauważyłem kolejną problem. Pukanie na zakrętach i raczej jest to wina luźnych łożysk na przegubie, może to stanowi cały problem tajemniczego "pukania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowalikd, nie wprowadzaj ludzi w błąd!

W MI wszystkie przeguby da się zdjąć lecz nie zawsze dobierzesz pasujący i nie zawsze jest to opłacalne.

Czasem jest tak że półoś z przegubem jest tańsza niż sam przegub.

A tu masz fote jak to wygląda po rozczepieniu, kilka dni temu zmieniane manszety.

 

thumb_hosting_zdjec_1437220167__t9uyir.jpg

Edytowane przez shu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też problem z przegubem wewnętrznym. U mnie to jest tak że jest wyciek z przegubu wewnętrznego i przy ruszaniu z 1 i dwójki przy gwałtownym ruszeniu słychać stuki z okolic własnie tego przegubu wewnętrznego i to jest tak jakby ktoś młotkiem szybko i cyklicznie uderzał i jak puszcze gaz to nic nie słychać i jak znów gwałtownie przyspieszę to znów te stukanie słychać. Natomiast gdy spokojnie ruszam i szybko zmieniam biegi (przy 2200 obrotów) to nic nie słychać. Zdjęcia półosi w załączniku poniżej daje.

 

Kolejnym problemem jest to że u mnie też są łożyska mcpersona do wymiany bo słychać stukanie przy kręceniu kierownicą. No i jak traf chciał dolna poduszka jest też naderwana i teraz takie pytanie która rzecz może to powodować te stukanie... Wszystkie zdjęcia w załączniku.

post-73995-0-65547500-1437864378_thumb.jpg

post-73995-0-71985000-1437864383_thumb.jpg

post-73995-0-27852400-1437864451_thumb.jpg

post-73995-0-99051400-1437864456_thumb.jpg

post-73995-0-18726000-1437864462_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta plastikowa poduszka co masz prawie nic nie tłumi, a z tego co widzę to jest jeszcze oryginalna (kiedyś mi w sklepie mówili że plastikowe szły na pierwszy montaż).

Wymieniaj ją na inną, najlepiej sztywniejszą bez dużej ilości "wyciętego" materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o poduszkę firmy Sasic? Zdjęcie poniżej w załączniku.

 

A jeżeli chodzi o tą półoś to wymieniać sam przegub wewnętrzny czy całą półoś? Jeżeli sam przegub wewnętrzny to gdzie go dostanę bo allegro przeszukałem i nie ma ;/ .

post-73995-0-52075600-1437900714_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej poduszki są 4 rodzaje i każda jest po prostu do d..y.

Podjedź do sklepu jakiegoś motoryzacyjnego i niech Ci dobiorą taką która jest prawie cała zalana gumą, coś w tym stylu

Ta akurat jest do silnika 2.0 16V ale jeżeli by długością pasowało to mógłbyś taką zastosować, chodzi mi głównie aby była "sztywniejsza".

 

thumb_hosting_zdjec_1437941724__8200399539.jpg

 

Co do półosi czasem jest tak (przeważnie) że cena przegubu jest większa niż cała półoś.

Zdiagnozuj dobrze problem i jeżeli coś nie tak z przegubami to osobiście kupiłbym już całą półoś, coś w granicach 300zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o poduszkę to ktoś wie jaki wymiar jest?

 

Natomiast w przegubie wewnętrznym na 90% jest luz i trzeba wymienić bo kolega w passacie też ma taki sam problem i taki sam dźwięk jest przy ruszaniu. A półoś kupować używaną oryginalną? czy nową zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z wytrzymałością nowego zamiennika półosi? Czyli wystarczyłoby wymienić sam krzyżak w przegubie wewnętrznym czy lepiej wymienić całą półoś. Natomiast jeżeli chodzi o używane półosie to lepiej nie kupować ? Bo na allegro chodzą po 150-200 zł.

 

A jeżeli chodzi o nową to taka może być?:

 

http://allegro.pl/polos-przednia-lewa-renault-megane-i-1-4-1-6-1-9d-i5018090361.html

Edytowane przez pawelosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z wytrzymałością bo nie miałem okazji wymieniać, staram się utrzymywać osłony półosi hermetycznie zaciśnięte na swoich miejscach tak aby nie dostawał się tam piach i nie wyleciał smar.

Wyjmij półoś i zobaczysz jak to wygląda. Z tą półosią podjedź do sklepu motoryzacyjnego i tam Ci nowy zamiennik dobiorą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!