Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czy ktoś z was montował relingi w Megane 3 grandtour przed liftem?

Mam zdjętą podsufitkę, z przodu relingi pasowałyby bez większych problemów - z tyłu nie bardzo chcą spasować. Tam chyba nie ma miejsca żeby je gdzieś przytwierdzić...

Prośba o jakiekolwiek info :)

 

znalazłem na forum tematy:

http://megane.com.pl/topic/56718-bagazniki-dachowe/page__p__399082__hl__relingi__fromsearch__1#entry399082

http://megane.com.pl/topic/62124-relingi-dachowe-w-kombi/page__p__426635__hl__relingi__fromsearch__1#entry426635

 

jednak nie jest tam potwierdzone przez kilka osób że się nie da. W jednym tylko ktoś pisze że się nie da ale nikt tego nie potwierdził..

Edytowane przez qweluke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz z tyłu przyspawane mocowania do relingów to można montować. Z przodu uchwyty są przystosowane ( mają gwint) a z tyłu żeby przykręcić reling to musisz dokupić takie blaszki z gwintem, które wsuwa się w mocowania. Później już tylko otwory w dachu i po wszystkim :-)

Jakbyś kupował komplet to potrzebujesz relingi, śruby oryginalne i te wsuwane blaszki z tyłu. Otwór można zrobić samemu, np otwornicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro porobie fotki aby podzielić się na forum.

Obecnie okazało się że relingi które mam są z laguny 3 więc są za krótkie (tak, laguna 3 kombi ma krótsze relingi niż megane) i nie pasują do grandtour :(

Dla potomnych zostawiam numer relingów z Laguny:

738210001R

738210006R

 

ile te blaszki kosztuja? Masz jakiś numer części?

Edytowane przez qweluke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcia swoich mocowań w aucie to Ci potwierdzę czy dasz radę zamontować czy nie :-)

Jak znajdę chwilę to poszukam zdjęć tych blaszek na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dla Ciebie dobrą informację, możesz montować :)

 

Posłużę się Twoimi zdjęciami, chociaż na tych z przodu nie widać otworów (widać je od spodu).

Teraz małe sprostowanie. Myślałem, że z przodu gwint jest na stałe przy uchwycie - nie, nie jest, trzeba dokupić nakrętki.

 

Na przód, na jedną stronę trzeba kupić 2 nakrętki z blaszkami, czyli na cały przód potrzebne będą 4 sztuki. Numerów oryginału nie znam, na blaszkach nie ma ich.

 

thumb_hosting_zdjec_1437940797__dsc_0331.jpg

 

Blaszki są z jednej strony zawinięte, więc wsuwa się je we wspornik przyspawany do dachu. Otwory na śruby we wspornikach są, więc wystarczy wywiercić otwory tylko w płacie dachu (cienka blaszka).

thumb_hosting_zdjec_1437941192__reling_przod.jpg

 

Na tył na jedną stronę idzie jedna czarna blacha z gwintami pod śruby.

Numer oryginału, lewy i prawy jest taki sam:

731860008R

thumb_hosting_zdjec_1437940882__dsc_0329.jpg

 

wsuwa się ją tu:

thumb_hosting_zdjec_1437941071__reling_tyl.jpg

 

Relingi są przykręcone takimi śrubami:

thumb_hosting_zdjec_1437940900__dsc_0332.jpg

 

Potrzebne jest 8 śrub.

 

Także komplet potrzebny do założenia relingów w megane III Kombi:

Reling lewy i prawy

Maskownice śrub - pewnie są w komplecie z relingami.

Podłużne podkładki pod relingi (między reling a blachę dachu).

8 śrub

4 nakrętki z blaszkami na przód

2 blachy na tył.

Coś do wywiercenia otworów - fabrycznie są to dość duże fasolki. Długości nie znam, ale średnica wynosi 24mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Postanowiłem trochę ruszyć z tematem.

Czarne blaszki o których kolega pisał kosztują po 50zł za sztukę. Niestety przednich jak i śrub nie można kupić osobno.

Są za to zestawy montażowe w cenie 199zł za stronę. To już jest komplet:

4 śruby, 2 blachy, nakrętki itp

 

Tak to wygląda w ASO

thumb_hosting_zdjec_1478943450__image001.png

 

Części są sprowadzane z Francji i trwa to około 2 tygodni.

 

numery części:

738315439R

738319767R

Edytowane przez qweluke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam!

Czy udało się już komuś z Panów dokonać tego ciekawego eksperymentu? U mnie zakupione relingi leżą już 2 lata...;) Zdecydowałem się po Waszych postach ruszyć z tematem tej wiosny. Czy takie zestawy montażowe są gdzieś dostępne poza ASO??? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Dnia 18.03.2017 o 18:26, gresfucinio napisał:

Cytowanie.

@gresfucinio ja założyłem. Masz opisane wszystko w poście wyżej. Da się jeśli masz gotowe mocowania w podsufitce. Niestety żeby to sprawdzić musisz ją zdjąć a z tym jest trochę roobty.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.13 cytowanie - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
Dnia 3.09.2017 o 13:39, qweluke napisał:

@gresfucinio ja założyłem. Masz opisane wszystko w poście wyżej. Da się jeśli masz gotowe mocowania w podsufitce. Niestety żeby to sprawdzić musisz ją zdjąć a z tym jest trochę roobty.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.13 cytowanie - mireczek01

Witam. Co masz na myśli "gotowe mocowania w podsufitce"? Chodzi Ci o te blaszki i blaszki ze śróbkami? Mam GSC III i jest to bardzo podobne. Relingi ze śróbami już mam. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!