Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam od dłuższego czasu problem z moją megane z 96 r z silnikiem 1,4 Benzyna, Zakładałem wcześniej tematy, zerwała mi się poduszka pomogliście co i jak ale wtedy po zmianie mechanik źle mi założył i musiałem kupić nową poduszkę, założyłem i spokój był na tydzień i od nowa, tzn od 30 km/h zaczyna się wycie czym szybciej tym głośniej, myślałem że opony Kupiłem nowe micheliny ale nic to nie dało, wycie jest tak głośne że po wyżej 80 km/h radia nie słychać podczas skręcania w prawo nawet delikatnie cichnie jak w nowym aucie jak w lewo skręcam to dalej wyje i przy jeździe na wprost proszę o pilną pomoc bo po prostu nie da się tak jeździć chyba że w stoperach bo można ogłuchnąć ...

 

Poduszki, opony końcówki drążków zmienione reszta ok sprawdzane na trzepakach i domowymi sposobami bez najmniejszego luzu

Dodam jeszcze może się przyda wyje to cały czas obojętnie czy jadę na luzie, czy wciśniętym sprzęgle obojętnie jaki bieg, na wyłączonym silniku też wyje, gdy stoję na biegu jałowym silnik nie wydaje żadnych niepokojących głosów, więc nie wiem, może jakieś łożysko ? tylko jak mam sprawdzić jak to "wycie" zaczyna sie tak od 20-30 km/h

Edytowane przez Kamil52494
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie będzie to łożysko koła, tymbardziej że wyeliminowałeś opony wymieniając je. Intensywność hałasu rośnie wraz ze wzrostem prędkości, maleje przy skręcaniu w daną stroną. Maleje podczas skrętu bo odciążasz koło z uszkodzonym łożyskiem. Jak skręcasz w prawo i wyje mniej to znaczy, że prawdopodobnie łożysko z prawej strony. Wtedy też jak skręcasz w lewo wyje bardziej bo koło mocniej obciążone i odwrotnie. Aczkolwiek mnie ostatnio ta teoria zawiodła i okazało się, że wyło zupełnie inne łożysko niż to wynikało z praw fizyki.

Przód łatwo sprawdzić które łożysko wyje. Dobrze zablokuj samochód, zaciągnij ręczny i podnieś jedno przednie koło. Wsiądź do samochodu, odpal i po prostu rozpędź to koło silnikiem. Jak nie ma hałasu to opuść koło, podnieś drugie i powtórz test. Jak nic nie będzie wyło to znaczy, że łożysko na tyle, a to od której strony zacząć może zasugerować słabnięcie hałasu podczas jazdy po łuku w lewą lub prawą stronę.

Od razu odradzam kupowanie łożysk CX, paskudny szajs. ABS to średnia półka i niestety u mnie wytrzymało tylko rok. Jak na razie najlepiej sprawdzają się łożyska SNR i takie mogę polecić :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył odrazu chyba mogę odrzucić bo dźwięk słychać jak by z przodu, gdy skręcam w prawo to cichnie jak napisałem jak w lewo jęczy tak samo jak na wprost wgl sie nie nasila, mam podnośnik co podnosi całe auto w góre to najwyżej spróbuje, i szczerzę pewnie nić nie wykryje bo koła będą podniesione bez obciążenia i nic nie będzie słychać jak przy skręcaniu ...

Edytowane przez Kamil52494
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to faktycznie łożysko to na pewno będzie słychać po podniesieniu koła/kół. Rozbujaj do tych 80 i zgaś silnik żeby nic nie zagłuszało albo poproś drugą osobę żeby nasłuchiwała, które koło wyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umnie to będzie raczej przód bo dźwięk dochodzi z przodu ... Orientujecie się jakie łożyska są na przednich piastach ? tzn rozmiar itd, Rocznik 96, silnik 1,4 Energy Renault 75 km

 

Dodano: 24 lip 2015 - 20:28

dzięki za pomoc zrobiłem tak jak mi kazałes i okazało sie że strasznie wyje lewe łożysko przednie i delikatnie już prawie bierze i trzeba będzie zmienić oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!