Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Auto gaśnie po odpaleniu silnika


damianoodm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od kwietnia jestem posiadaczem Renault Megane II z czerwca 2005 roku. Kilka dni temu zmieniałem rozrząd, jednak koła zmiennych faz nie ruszałem bo go nie słychać i olej w jego okolicach nie cieknie. Miesiąc po zakupie pojawił się taki problem, że po odpaleniu samochód nagle zgasł, ale za 2-3 razem odpalił i było ok. Dziś problem się nasilił, auto na zimnym silniku gaśnie, mianowicie odpaliłem samochód ok 10-15 sekund auto gaśnie, odpaliłem jeszcze raz chciałem ruszyć gaśnie, wcisnąłem sprzęgło i znów zgasło. Po przejechaniu ok 2 km problem znika. Co może być nie tak? Wina będzie w filtrze paliwa, czy gdzieś indziej? Proszę o szybką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem przepustnicę, i problem jest taki że teraz po włączeniu zapłonu ona piszczy a wcześniej tego nie robiła. Sprawdzałem dziś u jakiegoś obcego gościa i przepustnicy nie słychać po włączeniu zapłonu. Druga sprawa jest taka, że byłem autem na komputerze i pokazało usterkę obwodu rozrządu, więc wygląda na to że mechanik składając go coś schrzanił. Nie wiem też co z tą przepustnicą? Czyżby padła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczeniem się nie martw, może gdzieś coś się zawilgociło.

Jeżeli działa, to bez obaw.

Jeżeli chodzi o błąd, to może być czujnik położenia wałka lub zawór od KZFR, wszystko zależy od tego, czym były odczytywane błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokażesz mi w którym miejscu jest ten zawór KZFR? I w którym miejscu jest czujnik położenia wałka? Jak mogę sprawdzić te dwa elementy aby w ciemno nie kupować nowych? Widziałem że zawór KZFR kosztuje 370 zł;/

Edytowane przez damianoodm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przeczyszczony został elektrozawór KZFR wtyczki do niego i wtyczki do czujnika położenia wałka rozrządu. Auto wydaje się chodzić normalnie, znikł problem gaśnięcia po odpalaniu, więc pojechałem z nim na komputer i sprawa wygląda tak:

 

0530 -Obwód czujnika czynnika chłodzącego, napięcie poza zakresem tolerancji -nieciągły

0340 - Obwód czujnika wałka rozrządu; pomiar faz poza zakresem - obecny

0010 - Czujnik położenia wałka rozrządu; problem z natężeniem sygnału - obecny

 

KZFR jest dobry na pewno. elektrozawór KZFR tez jest dobry bo został sprawdzony

Co jest więc nie tak/co jest do wymiany? Sprawdzane w programie DELPHI.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Właśnie mam ten sam problem. Megane II 2004 1,6 16v, odpalam i gaśnie od razu, jak go odpalę z nogą na gazie (podciągnę go do 3000 obrotów) to chodzi normalnie, jak odpalę bez gazu, ciągnie tak do 1200 obrotów po czym schodzi do 0 i gaśnie. Jak w trakcie spadania obrotów dodam gazu to w pierwszym momencie jakby bez reakcji było a potem słychać tak jakby coś musiało się przepchać i zaczyna normalnie chodzić. Przy temperaturach poniżej -10 nie ma tego problemu. Przepustnica przeczyszczona, czujnik wałka rozrządu też wymieniony. Komputer nic nie pokazuje. Nic nie hałasuje z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!