Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kolor świec


rumcajs21

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem świecie i świeca z pierwszego cylindra wygląda następująco:

thumb_hosting_zdjec_1440674440__swiece.jpg

Na zdjęciu stare świecie które wymieniłem wszystkie wyglądały jak ta na drugim planie a jedna z pierwszego cylindra różniła się znacznie. Pomóżcie mi proszę co może powodować coś takiego?

Na wolnych obrotach na benzynie (i tylko na niej bo na gazie nigdy tego nie zaobserwowałem) czasem pojawiają się dwa błędy DF059 oraz DF065 czyli wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Czy coś takiego może powodować uszkodzony wtrysk benzynowy? W jaki sposób mogę w CLIP sprawdzić jakie są czasy wtrysku na poszczególnych wtryskach, żeby porównać czy ten pierwszy nie odstaje od reszty? Cewki zamieniałem miejscami, a świece wymieniłem wszystkie na nowe.

Bardzo proszę o pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony wtrysk, albo zasysa lewe powietrze przez uszczelkę przy wtryskiwaczu.

Możliwe jest też, że to nie cewka jest winna, a tylko jej zasilanie, wyczyść porządnie styki.

Zamieniałeś cewki na chwilę, czy była to dłuższa jazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki zamieniłem na stałe. Zresztą mam jedną na zapas więc dziś założę jeszcze tą nową (beru). Styki dziś wszystkie wyczyszczę i psiknę kontaktem. W jaki sposób mogę sprawdzić czy wtrysk bierze lewe powietrze? Czy zobaczę to na CLIP'ie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komputer silnika jest w stanie korygować czasy wtrysku dla każdego wtryskiwacza oddzielnie? Nie sądzę. Jest tylko jedna wspólna sonda lambda dla wszystkich cylindrów. Teoretycznie niby jest to możliwe, bo można uchwycić moment przepływu spalin przez sondę z danego cylindra ale taki odczyt byłby pewnie obarczony sporym błędem, a do tego nie wiem czy sonda jest na tyle szybka. No ale może czegoś nie wiem. Do sprawdzenia szczelności dolotu, w tym gniazd wtryskiwaczy możesz użyć samostartu psikajac nim tu i ówdzie na uruchomionym silniku. Jeśli silnik zacznie przygasnąć, to znaczy ze znalazłeś nieszczelność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że sterownik ustala oddzielnie czasy da każdego wtryskiwacza to wiem. Taka jest idea sekwencji. Chodzi mi o to, czy sterownik jest w stanie stwierdzić że któryś wtrysk dawkuje za mało i dla tego wtryskiwacza stosuje indywidualną korektę. Na przykładzie tych fotografii można stwierdzić że jednak tego nie potrafi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj robiłem pomiar kompresji. Wyszło równo po 12 czy to dobry wynik, ile powinno być w tym silniku?

Martwi mnie jednak to,że po 20tys. świeca z pierwszego cylindra wygląda dokładnie tak samo jak poprzednio (zdjęcie).

Co może być tego powodem? Na clipie żadnych błędów :(

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że nie masz instalacji lpg. Tak jak już zresztą zostało to powiedziane, jeśli kolektor jest szczelny to wszystkie znaki na niebie wskazują, że jest trefny wtryskiwacz. Może się przytkal, nie wiem czy można je czyścić. na dłuższą metę taka jazda jest nie wskazana bo wypali zawór i głowica będzie do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma instalację LPG (dodałem w opisie silnika) i jak na niej jeżdżę problem się nie pojawia. Przełączenie na gaz w szczególności teraz odbywa się bardzo szybko więc na wtryska benzynowych prawie nie jeżdżę. Oczywiście im zimniej tym dłużej odbywa się jazda na benzynie. Prawda jest taka, że świecie były wymieniane w październiku 2014 roku czyli jakieś 20tyś. temu. Jakby nie patrzeć więc jedną zimę mają zaliczoną więc trochę na benzynie jeżdżone było.

Ja w clipie nie znalazłem, aby można było odczytać czasy wtrysków dla poszczególnych wtryskiwaczy, jest podany tylko jeden parametry. Teraz pytanie czy taki wtryskiwacz się da wyczyścić ewentualne czy można wymienić tylko jeden i czy np. może on być nowy (czy nie będzie odstawał za bardzo od pozostałych).

Edytowane przez rumcajs21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich efektów nie da przytkany wtryskiwacz benzynowy, bo przy jeździe na LPG świeca szybko by się oczyściła.

Nie wiem czy w 2,0T listwa wtryskowa jest rozbieralna i można mieszać wtryskiwaczami, ale można by było zrobić pewien eksperyment.

Wtryskiwacz benzynowy z 1 cylindra przerzucić na 2, a LPG z 1 na 3.

Jeżeli to problem zasilania paliwem, to od razu będzie widoczne, który wtryskiwacz bruździ.

Na odpalonym silniku popsikaj lekko plakiem w okolice kolektora dolotowego i obserwuj, czy coś się zmienia w pracy silnika.

Z plakiem ostrożnie, bo jest łatwopalny.

Możliwe, że jest nieszczelność nie na uszczelkach kolektora (co najbardziej prawdopodobne), ale w miejscu gdzie jest wkrętka od wtryskiwacza LPG w kolektorze.

Edytowane przez Pawel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po przeczyszczeniu wtrysków benzynowych przestał pojawiać się błąd wypadania mieszanki na pierwszym cylindrze na wolnych obrotach na benzynie. Nie wiem w jaki sposób były czyszczone wtryski bo na pewno nie była to profesjonalna firma tym się trudniąca. Fajnie, że błąd się nie pojawia, ale... nadal mam problem z moim autkiem :(

Nie chodzi równo ja to czuję bo ten silnik znam. Czasem nie wiadomo dlaczego jak go odpalę obojętnie czy na zimnym czy na ciepłym jest strasznie głośny, trzęsie całą budą. Nawet jednak jak silnik chodzi spokojnie to i tak czuję w plecach, że nie chodzi tak jak wcześniej. Dalej jest tak, że go przymuli na gazie przy dużym bucie z niskich obrotów, ale do gazownika jadę we wtorek. Oprócz tego jeździ normalnie.

Pojawia mi się jeszcze błąd "obwód czujnika czynnika chłodzącego" - napięcie poza normą, ale to chyba problem z klimatyzacją bo czasem nie chłodzi, ale to mega sporadyczny przypadek. Rozwalony jest też tłumik środkowy, ale on też raczej nie ma związku.

Dodaję tym razem zdjęcia wykresów zrobionych na CLIP'ie. Prośba by mógł ktoś rzucić na nie okiem fachowca bo mi one nic nie mówią :(

thumb_hosting_zdjec_1443810327__1.jpg

thumb_hosting_zdjec_1443810506__2.jpg

thumb_hosting_zdjec_1443810529__3.jpg

Ewentualnie jakby mógł pomóc jakiś inny wykres napiszcie tylko jaki i postaram się go zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!