Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie odpala po tankowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj spotkała mnie dosyć przykra sytuacja - pierwszy raz w życiu samochód padł mi na amen.

Samochód: Megane II ph II kombi, benzyna 1.6 16V, produkcja 2007

Sytuacja wygląda następująco:

1. Deszczowy wieczór po deszczowym popołudniu, około 12-14*C

2. 10 minut przed zdarzeniem wyruszyłem w drogę do domu, samochód odpalił bez problemu, stojąc wcześniej kilka godzin na zewnątrz

3. Zajechałem na stację i zatankowałem do pełna benzynę (sprawdziłem 3 razy + na rachunku, że nie wlałem przypadkiem diesla)

4. Po wejściu do samochodu naciskam START, rozrusznik szaleje, nic się nie dzieje.

5. Wyłączyłem rozrusznik, odczekałem kilkanaście sekund, odpalam znowu, trzymając gaz - silnik wskoczył na 4k obrotów.

6. Udało mi się przejechać kilka naście metrów, podczas których gdy odejmowałem gaz, samochód mocno hamował, jakby silnik w ogóle nie chciał pozostać na obrotach

7. Próbowałem jeszcze kilka razy START + gaz. Wygląda to tak, że po kilku sekundach silnik odpala. Trzymając pedał w tym samym położeniu, silnik raz na sekundę schodzi z obrotów o 50-100.

8. Po kilku sekundach takiego rżnięcia zaczyna migać kontrolka silnika

9. Po puszczeniu gazu oczywiście silnik gaśnie.

 

Co to może być? Czy coś poważnego, czy może jakaś pierdoła, którą mogę sam w minutę naprawić? Nie ukrywam, że cała sytuacja trochę mnie przeraziła. Samochód przestał działać "z minuty na minutę", wcześniej nic mu nie było.

 

UPDATE:

Mimo że w nocy padało, rano auto zapaliło bez problemu. Zostawiłem je jednak na ciepłym silniku - może zalało cewki i zdążyło dzięki temu wyschnąć?

Wpadłem do elektryka, powiedział, że to mogą być cewki, ale skoro już samochód dobrze działa, to nie ma sensu nic wymieniać i palić kasy, bo nie ma pewności, czy to było to.

Mnie natomiast zastanawia jeden fakt - kable idące do cewek. Kable te w 99% są w osłonce, ale zaraz przed samymi wtyczkami cewek widać już brak osłonki i dwa kolorowe przewody. Czy tak powinno być? Czy może lepiej zalać te części np klejem na ciepło, żeby je uszczelnić? Trochę głupia sprawa, jeśli samochód nie jest deszczoodporny ;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś się z czymś takim spotkałem.

Okazało się wtedy, że na dnie zbiornika był syf, po zatankowaniu podniósł się z dna i idealnie wpasował się w smok pompy paliwa.

Efekty były jak u Ciebie, po jakiejś godzinie jak znowu wszystko opadło na dno, auto odpaliło bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź :) W sumie to od dnia zakupu mam problem z laniem paliwa (ciągle pistolet odbija). Olewałem to do tej pory, nie licząc wlania tych preparatów, ale najwyraźniej czas zająć się przed zimą tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!