Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpala i gaśnie, nie reaguje na gaz


igla771

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mój problem polega na tym ze kiedy odpalam auto to czasem chwile pochodzi, obroty spadają i gaśnie, a czasem odrazu po odpaleniu może z sekundę pochodzi i gaśnie dodam ze nie reaguje wtedy na pedal gazu. Kiedy chwile postoi nieodpalany to silnik odpala i chodzi ale kiedy chce jechać to przejedzie pare metrow i gasnie i jak pozniej probuje odpalic to od razu sie wylacza. Zaczelo sie to tak ze w trakcie jazdy silnik wkrecal sie do 4 tys obrotow i powyzej 4 tys tak jakby przygasał i nie reagowal na gaz. Dzisiaj spróbowałem na luzie go przygazowac i sprawdzic czy tez go przygasi, przygasilo go i calkiem zgasł i od tej pory tak sie dzieje.

 

Jakis miesiac temu wymienialem przepustnice razem z czujnikiem i silniczkiem krokowym bo problem bym bardzo podobny. Próbowałem wymienic na stary silniczek i czujnik i tez pochodzil jakis czas na wolnych obrotach przygazowalem do 4 tys i zgasl. Pozniej zmienilem na ten drugi i tez odpalil nawet pojezdzilem po ogródku (do przodu, do tylu), wyjechalem na ulice i tyle bylo ze musialem pchac go pod dom :).

 

Nie jestem pewny czy szukac problemu w przepustnicy czy calkiem gdzie indziej. Bo wczesniej silnik wkrecal na obroty +7tys ale gasnol jak tylko spuscilem noge z gazu a teraz na tym nowym i starym jest tak samo ze 4+tys i gasnie.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 12 wrz 2015 - 11:17

Dzisiaj przeczyściłem silniczek krokowy i przepustnice w miejscu silniczka i odpalił nawet wkręcił się na obroty 7 tys. Wyłączyłem silnik spróbowałem odpalić i już nie odpalił. Później wyciągnąłem silniczek i odpaliłem samochód i byl caly czas na obrotach 7+ i po minucie zgasł.

Edytowane przez igla771
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź multimetrem, czy po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie na stykach silniczka krokowego.

Możliwe, że zgniły kabelki, lub kostka jest zaśniedziała i poruszanie nią na chwile załatwia problem.

Na allegro można czasem kupić podróbki silniczków krokowych za 50zł, możesz wypróbować takie cudo i sprawdzić jaki będzie efekt u siebie.

Próbowałeś może przyuczyć silniczek?

Na forum niedawno ktoś wstawiał dokładny opis jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik wkrecal sie do 4 tys obrotow i powyzej 4 tys tak jakby przygasał i nie reagowal na gaz

W moim samochodzie dość podobne objawy zwiastowały początek końca świec, a jak się potem okazało także i kable WN były do wymiany. Nie wiem przy jakiej wartości obrotów, ale był moment, że łapał taką "turbo dziurę". Po raz pierwszy objawiło się to (o zgrozo) podczas wyprzedzania na trasie, skóra na dupie mi się zmarszczyła bo nagle w połowie wyprzedzania auto przestało reagować praktycznie na gaz, a z naprzeciwka jechał samochód...W każdym bądź razie niewiele później pojawiły się problemy z odpalaniem i to poważne. Wymiana kabli i świec całkowicie zlikwidowała problem, choć oczywiście u Ciebie może być co innego. Ja mogę Ci zaproponować wykręcenie świec i sprawdzenie szczeliny, jeśli jest wyraźnie za duża to spróbuj ją zmniejszyć i sprawdź czy jest lepiej. Jeśli to świecie to na krótki czas będzie lepiej.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz silniczek i sprawdź co się dzieje przy próbie odpalania auta z gazem wciśniętym do połowy lub do końca.

Co się w tym czasie dzieje z diodą immo, bo może to jest przyczyna problemów?

Ciśnienie paliwa na listwie oczywiście jest odpowiednie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy pojazd ma zamontowaną instalację LPG?? Osobiście uważam, że padła ci pompa paliwa. Mogę się mylić, ale miałem to samo zero reakcji na pedał gazu - nawet bym powiedział że pogarszało sytuację, powyżej około 3,5 tyś obrotów dławił się na każdym biegu, później nie chciał wejść na obroty... czasami mu przechodziło na trochę. Problem ustał po wymianie pompy. Wkład wymienisz w ciągu 1 godziny pozdr.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się w tym czasie dzieje z diodą immo, bo może to jest przyczyna problemów?

Ciśnienie paliwa na listwie oczywiście jest odpowiednie?

Ze wciśniętym gazem przy odpalaniu nic się nie dzieje. Silnik nie odpala albo odpala na sekundę i gaśnie.

Dioda zapala się i gaśnie. Paliwo dostaje.

Dzisiaj wykręciłem świece, raczej tak jak wspomniał droopy raczej wydaje mi się że one mogą być przyczyną problemu. Na 2 nie ma iskry a na 2 iskra lata na wszystkie strony. Świece są stare i na pewno nadają się do wymiany. Dzisiaj podjadę kupić świece i zobaczymy tak czy inaczej nie stracę bo i tak są do wymiany.

Mam jeszcze jedno pytanie. Jeżeli urwał mi się bezpiecznik (ten koło akumulatora) bo i się zapiekł kawałek blaszki w środku jak go usunąć?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień od razu świece i przewody, nie wiadomo też w jakim stanie mogą być cewki.

Skoro dioda immo reaguje prawidłowo, to tutaj wszystko powinno być OK.

Wyczyść jeszcze czujnik wału korbowego i zmierz jego oporność.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że jeszcze cewka jedna może być uszkodzona.

Skoro paliwo dochodzi, to pompę paliwa (chyba, że za niskie ciśnie, ale w to wątpię) i wyłącznik uderzeniowy można wykluczyć.

Dioda od immo też się zachowuje normalnie, więc tutaj też powinno być OK.

To jest proste auto, ale w tym momencie by chyba warto było je podłączyć pod CLIPa.

Może jednak komputer powie co go boli, bo tak to cały czas jest błądzenie po omacku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!