Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wariowanie obrotów po tankowaniu


dj55

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Megane I po lifcie (2002r.) z silnikiem 1.6 16V + LPG.

Problem jest następujący, w momencie zapalenia się rezerwy jadę na stację benzynową i tankuje zazwyczaj ok. 10-15 litrów benzyny.

Po odpaleniu samochodu obroty są za niskie tj. 400 i samochodem trzęsie jakby to był traktor, obroty po chwili skaczą do 1 100 i opadają do ok. 700-800.

Oczywiście dochodzi do tego zapach benzyny, tak jakby nie przepalał jej w całości.

W trakcie jazdy jest tylko jeden mankament, przy dojeździe do świateł, wrzuceniu luzu i zatrzymaniu auta obroty znowu spadają do 400 i po chwili ustawiają się na 700-800.

Problem ustępuje po ok. 2-3 dniach (ilość przejechanych kilometrów nie ma znaczenia).

Co najciekawsze problem występuje tylko po zatankowaniu benzyny, natomiast wariowanie obrotów występuje na benzynie i na gazie, co eliminuje problem rodzaju zasilania.

W pierwszej kolejności obstawiałbym, że jest coś nie tak z silnikiem na biegu jałowym.

 

Wymienione rzeczy w ostatnich 2-3 miesiącach, które mogą mieć na coś wpływ:

- silniczek krokowy,

- uszczelki na przepustnicy,

- filtr powietrza,

- cewki (BERU),

- pompa paliwa.

Spalanie jest na poprawnym poziomie (ostatnio na trasie 250 km komputer wskazał 4,6l/100km).

 

Czy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć mi co może powodować takie problemy?

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze, czy nie ma nieszczelności przy czujniku ciśnienia w kolektorze dolotowym.

To spalanie jest niezbyt poprawne, chyba że jedziesz max 70 km/h.

Ile pali realnie, a nie z komputera?

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność sprawdzę. Też się zdziwiłem tym spaleniem. Realnie nigdy nie sprawdzałem spalania, ta trasa o której pisałem głównie 80-90 km/h za tirami, tylko jakieś 30-40km po ekspresówce ok. 120 km/h.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co najciekawsze problem występuje tylko po zatankowaniu benzyny, natomiast wariowanie obrotów występuje na benzynie i na gazie, co eliminuje problem rodzaju zasilania.

U mnie po dolaniu świeżej benzyny problemy z odpalaniem znikały na jakiś czas, czyli odwrotnie niż tu i było to w corolli.

Co do reszty to ja w podobnych przypadkach zaczynam od zmniejszenia odstępów na świecach, a na gazie od razu ustawiam na 0.7 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpalania, to u mnie też występuje problem z odpalaniem na zimnym silniku (tylko benzyna), ale występuje to tylko i wyłącznie jak zbliżam się do rezerwy.

Po dolaniu jest ok, czyli taki symptom zwietrzonej benzyny, co niby jest normalnym zjawiskiem w tym modelu ze względu na pochłaniacz par paliwa, który w trakcie używania instalacji gazowej "wybiera" co lepsze z benzyny.

Świece mają jakieś 5 000 km i były zakładane oryginalne. Nawet nie wiem jaka jest ustawiona przerwa, bo ja tego nie robiłem.

Edytowane przez dj55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!