Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak możliwości wbicia biegów 3,4,5 oraz wstecznego


K_AMI7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Moje pytanie dotyczy samochodu Renault Megane I 1.9 dTi 100KM z 2000 roku z klimatyzacją w wersji kombi.

Otóż dziś spotkała mnie bardzo niemiła sytuacja. Ruszając ze świateł, po kolejnym włączaniu biegów od pierwszego poprzez drugi na trzecim się zatrzymałem, nie mając możliwości przesunięcia lewarka w pozycję kolejnych biegów.

Bieg 1 oraz 2 działa normalnie, ze sprzęgłem, bez sprzęgła, na włączonym i wyłączonym silniku. Nie mogę natomiast wbić biegu 3,4,5 oraz wstecznego. Objawia się to tym, że występuje opór, gdy kieruję drążkiem w pozycję tych biegów. Tak jakby ich nie było. To samo dotyczy biegu wstecznego. Jadąc samochodem nic nie chrupnęło, nic nie zgrzytnęło, po prostu biegi przestały być możliwe do wybrania.

Co ciekawe dzień wcześniej miałem sytuację, w której samoczynnie wyskakiwał mi piąty bieg. Działo się to w momencie puszczenia pedału gazu. Gdy chciałem przejść z biegu 4 na 5, w momencie odpuszczania sprzęgła słyszałem dźwięk tarcia z brzęczeniem (coś podobnego do wiercenia w stali), puszczając sprzęgło do końca bieg piąty wyskakiwał. Natomiast jeśli podczas zmiany biegów trzymałem gaz, tak żeby obroty nie spadły poniżej dwóch tysięcy, bieg piąty trzymał i nie było słychać przeraźliwego pisku.

Dziś natomiast już wybrać żadnego z biegów poza jedynką i dwójką.

Mam również wrażenie, że drążek zmiany biegów jest jakby przesunięty. Tak jakby obrócił się wokół osi podłużnej pojazdu w prawo. Bieg pierwszy i drugi jest jakby na środku. Możliwe, że to moje subiektywne wrażenie i wcześniej też tak było.

Przeczytałem już mnóstwo tematów, a to wodziki trzeba przestawić, a to założyć pancerz linki na wspornik, ale ni jak nie mam pojęcia jak do tego się zabrać w moim samochodzie. Podnoszę maskę, wszystko zabudowane, mnóstwo węży (samochód z klimatyzacją). Nie wiem z której strony szukać i czego szukać. Proszę Was o pomoc bo chciałbym jak najprędzej przywrócić samochód do życia. To mój jedyny możliwy transport do pracy i bez niego jest jak bez ręki.

Czekam niecierpliwie na Wasze sugestie.

Kamil

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nigdy tego nie robiłeś, to daj sobie z tym spokój.

Wyregulowanie wodzików jest bardzo upierdliwe i nawet mechanikom zajmuje trochę czasu.

W tym przypadku możliwe, że rozleciała się plastikowa część wybieraka przy skrzyni biegów (można kupić zestaw naprawczy w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem dziś na warsztat, gdzie można samemu podnieść samochód na bramie i w nim grzebać do woli. Sprawdziłem poduszkę, wygląda na sprawną. Podstawiłem pod skrzynię klocek drewniany i opuściłem samochód na podnośniku żeby blok wraz ze skrzynią uniósł się (zmienił pozycję) celem zobaczenia czy brak biegów jest spowodowany przechyleniem skrzyni. Nie pomogło.

Zacząłem więc majstrować pod samochodem i z tego co wywnioskowałem, to problem chyba nie leży w drążku zmiany biegów, lecz w mechanizmie pod skrzynią biegów (jest to bodajże dźwignia wybierania). Kiedy wychylam dźwignię w kabinie w lewo - dźwignia wybierania dociskana jest do obudowy skrzyni i istnieje możliwość wrzucenia pierwszego lub drugiego biegu. Kiedy chcę wybrać 3 lub 4 to teoretycznie dźwignia powinna być w pozycji neutralnej (jak na biegu jałowym), a ruch w przód lub w tył wybiera 3 bądź 4 bieg. 5 bieg - wychylam drążek w prawo, więc dźwignia wybierania odsuwa się od obudowy. I to właśnie w tym miejscu występuje opór. Celem sprawdzenia rozłączyłem drążek wyboru biegów z osią wybieraka i przesuwałem ręką dźwignię. Opór nadal występował. Wygląda to tak jakby coś blokowało dźwignię wybierania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rozłączyłem na końcówce regulacyjnej. Jeśli masz Sam Naprawiam to jest to element nr 5 na stronie 95.

Próbowałem też kombinować ze śrubokrętem wkładanym przez korek wlewu oleju do skrzyni biegów. Czuć było wyraźny opór przy poruszaniu śrubokrętem od dna obudowy do tyłu. W odwrotnym kierunku w pewnym momencie coś kliknęło i pozbawiłem się również pierwszego i drugiego biegu. Zacząłem więc znów poruszać śrubokrętem od dołu do góry, coś znów kliknęło i bieg 1 oraz 2 wrócił i działa bez problemu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!