Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak możliwości wbicia biegów 3,4,5 oraz wstecznego


K_AMI7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Moje pytanie dotyczy samochodu Renault Megane I 1.9 dTi 100KM z 2000 roku z klimatyzacją w wersji kombi.

Otóż dziś spotkała mnie bardzo niemiła sytuacja. Ruszając ze świateł, po kolejnym włączaniu biegów od pierwszego poprzez drugi na trzecim się zatrzymałem, nie mając możliwości przesunięcia lewarka w pozycję kolejnych biegów.

Bieg 1 oraz 2 działa normalnie, ze sprzęgłem, bez sprzęgła, na włączonym i wyłączonym silniku. Nie mogę natomiast wbić biegu 3,4,5 oraz wstecznego. Objawia się to tym, że występuje opór, gdy kieruję drążkiem w pozycję tych biegów. Tak jakby ich nie było. To samo dotyczy biegu wstecznego. Jadąc samochodem nic nie chrupnęło, nic nie zgrzytnęło, po prostu biegi przestały być możliwe do wybrania.

Co ciekawe dzień wcześniej miałem sytuację, w której samoczynnie wyskakiwał mi piąty bieg. Działo się to w momencie puszczenia pedału gazu. Gdy chciałem przejść z biegu 4 na 5, w momencie odpuszczania sprzęgła słyszałem dźwięk tarcia z brzęczeniem (coś podobnego do wiercenia w stali), puszczając sprzęgło do końca bieg piąty wyskakiwał. Natomiast jeśli podczas zmiany biegów trzymałem gaz, tak żeby obroty nie spadły poniżej dwóch tysięcy, bieg piąty trzymał i nie było słychać przeraźliwego pisku.

Dziś natomiast już wybrać żadnego z biegów poza jedynką i dwójką.

Mam również wrażenie, że drążek zmiany biegów jest jakby przesunięty. Tak jakby obrócił się wokół osi podłużnej pojazdu w prawo. Bieg pierwszy i drugi jest jakby na środku. Możliwe, że to moje subiektywne wrażenie i wcześniej też tak było.

Przeczytałem już mnóstwo tematów, a to wodziki trzeba przestawić, a to założyć pancerz linki na wspornik, ale ni jak nie mam pojęcia jak do tego się zabrać w moim samochodzie. Podnoszę maskę, wszystko zabudowane, mnóstwo węży (samochód z klimatyzacją). Nie wiem z której strony szukać i czego szukać. Proszę Was o pomoc bo chciałbym jak najprędzej przywrócić samochód do życia. To mój jedyny możliwy transport do pracy i bez niego jest jak bez ręki.

Czekam niecierpliwie na Wasze sugestie.

Kamil

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nigdy tego nie robiłeś, to daj sobie z tym spokój.

Wyregulowanie wodzików jest bardzo upierdliwe i nawet mechanikom zajmuje trochę czasu.

W tym przypadku możliwe, że rozleciała się plastikowa część wybieraka przy skrzyni biegów (można kupić zestaw naprawczy w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem dziś na warsztat, gdzie można samemu podnieść samochód na bramie i w nim grzebać do woli. Sprawdziłem poduszkę, wygląda na sprawną. Podstawiłem pod skrzynię klocek drewniany i opuściłem samochód na podnośniku żeby blok wraz ze skrzynią uniósł się (zmienił pozycję) celem zobaczenia czy brak biegów jest spowodowany przechyleniem skrzyni. Nie pomogło.

Zacząłem więc majstrować pod samochodem i z tego co wywnioskowałem, to problem chyba nie leży w drążku zmiany biegów, lecz w mechanizmie pod skrzynią biegów (jest to bodajże dźwignia wybierania). Kiedy wychylam dźwignię w kabinie w lewo - dźwignia wybierania dociskana jest do obudowy skrzyni i istnieje możliwość wrzucenia pierwszego lub drugiego biegu. Kiedy chcę wybrać 3 lub 4 to teoretycznie dźwignia powinna być w pozycji neutralnej (jak na biegu jałowym), a ruch w przód lub w tył wybiera 3 bądź 4 bieg. 5 bieg - wychylam drążek w prawo, więc dźwignia wybierania odsuwa się od obudowy. I to właśnie w tym miejscu występuje opór. Celem sprawdzenia rozłączyłem drążek wyboru biegów z osią wybieraka i przesuwałem ręką dźwignię. Opór nadal występował. Wygląda to tak jakby coś blokowało dźwignię wybierania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rozłączyłem na końcówce regulacyjnej. Jeśli masz Sam Naprawiam to jest to element nr 5 na stronie 95.

Próbowałem też kombinować ze śrubokrętem wkładanym przez korek wlewu oleju do skrzyni biegów. Czuć było wyraźny opór przy poruszaniu śrubokrętem od dna obudowy do tyłu. W odwrotnym kierunku w pewnym momencie coś kliknęło i pozbawiłem się również pierwszego i drugiego biegu. Zacząłem więc znów poruszać śrubokrętem od dołu do góry, coś znów kliknęło i bieg 1 oraz 2 wrócił i działa bez problemu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!