Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak możliwości wbicia biegów 3,4,5 oraz wstecznego


K_AMI7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Moje pytanie dotyczy samochodu Renault Megane I 1.9 dTi 100KM z 2000 roku z klimatyzacją w wersji kombi.

Otóż dziś spotkała mnie bardzo niemiła sytuacja. Ruszając ze świateł, po kolejnym włączaniu biegów od pierwszego poprzez drugi na trzecim się zatrzymałem, nie mając możliwości przesunięcia lewarka w pozycję kolejnych biegów.

Bieg 1 oraz 2 działa normalnie, ze sprzęgłem, bez sprzęgła, na włączonym i wyłączonym silniku. Nie mogę natomiast wbić biegu 3,4,5 oraz wstecznego. Objawia się to tym, że występuje opór, gdy kieruję drążkiem w pozycję tych biegów. Tak jakby ich nie było. To samo dotyczy biegu wstecznego. Jadąc samochodem nic nie chrupnęło, nic nie zgrzytnęło, po prostu biegi przestały być możliwe do wybrania.

Co ciekawe dzień wcześniej miałem sytuację, w której samoczynnie wyskakiwał mi piąty bieg. Działo się to w momencie puszczenia pedału gazu. Gdy chciałem przejść z biegu 4 na 5, w momencie odpuszczania sprzęgła słyszałem dźwięk tarcia z brzęczeniem (coś podobnego do wiercenia w stali), puszczając sprzęgło do końca bieg piąty wyskakiwał. Natomiast jeśli podczas zmiany biegów trzymałem gaz, tak żeby obroty nie spadły poniżej dwóch tysięcy, bieg piąty trzymał i nie było słychać przeraźliwego pisku.

Dziś natomiast już wybrać żadnego z biegów poza jedynką i dwójką.

Mam również wrażenie, że drążek zmiany biegów jest jakby przesunięty. Tak jakby obrócił się wokół osi podłużnej pojazdu w prawo. Bieg pierwszy i drugi jest jakby na środku. Możliwe, że to moje subiektywne wrażenie i wcześniej też tak było.

Przeczytałem już mnóstwo tematów, a to wodziki trzeba przestawić, a to założyć pancerz linki na wspornik, ale ni jak nie mam pojęcia jak do tego się zabrać w moim samochodzie. Podnoszę maskę, wszystko zabudowane, mnóstwo węży (samochód z klimatyzacją). Nie wiem z której strony szukać i czego szukać. Proszę Was o pomoc bo chciałbym jak najprędzej przywrócić samochód do życia. To mój jedyny możliwy transport do pracy i bez niego jest jak bez ręki.

Czekam niecierpliwie na Wasze sugestie.

Kamil

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nigdy tego nie robiłeś, to daj sobie z tym spokój.

Wyregulowanie wodzików jest bardzo upierdliwe i nawet mechanikom zajmuje trochę czasu.

W tym przypadku możliwe, że rozleciała się plastikowa część wybieraka przy skrzyni biegów (można kupić zestaw naprawczy w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojechałem dziś na warsztat, gdzie można samemu podnieść samochód na bramie i w nim grzebać do woli. Sprawdziłem poduszkę, wygląda na sprawną. Podstawiłem pod skrzynię klocek drewniany i opuściłem samochód na podnośniku żeby blok wraz ze skrzynią uniósł się (zmienił pozycję) celem zobaczenia czy brak biegów jest spowodowany przechyleniem skrzyni. Nie pomogło.

Zacząłem więc majstrować pod samochodem i z tego co wywnioskowałem, to problem chyba nie leży w drążku zmiany biegów, lecz w mechanizmie pod skrzynią biegów (jest to bodajże dźwignia wybierania). Kiedy wychylam dźwignię w kabinie w lewo - dźwignia wybierania dociskana jest do obudowy skrzyni i istnieje możliwość wrzucenia pierwszego lub drugiego biegu. Kiedy chcę wybrać 3 lub 4 to teoretycznie dźwignia powinna być w pozycji neutralnej (jak na biegu jałowym), a ruch w przód lub w tył wybiera 3 bądź 4 bieg. 5 bieg - wychylam drążek w prawo, więc dźwignia wybierania odsuwa się od obudowy. I to właśnie w tym miejscu występuje opór. Celem sprawdzenia rozłączyłem drążek wyboru biegów z osią wybieraka i przesuwałem ręką dźwignię. Opór nadal występował. Wygląda to tak jakby coś blokowało dźwignię wybierania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rozłączyłem na końcówce regulacyjnej. Jeśli masz Sam Naprawiam to jest to element nr 5 na stronie 95.

Próbowałem też kombinować ze śrubokrętem wkładanym przez korek wlewu oleju do skrzyni biegów. Czuć było wyraźny opór przy poruszaniu śrubokrętem od dna obudowy do tyłu. W odwrotnym kierunku w pewnym momencie coś kliknęło i pozbawiłem się również pierwszego i drugiego biegu. Zacząłem więc znów poruszać śrubokrętem od dołu do góry, coś znów kliknęło i bieg 1 oraz 2 wrócił i działa bez problemu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!