Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falujące obroty silnika


Morfeusz888

Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie,

 

Jestem posiadaczem samochodu Renault Megane I phI i do tej pory wszystko działało poprawnie. Po jego zakupie zostało wymienione u mechanika sprzęgło na nowe oraz dolany został olej do skrzynki, bo trochę go brakowało. Po tej naprawie wszystko działało dobrze, do pewnego momentu, kiedy po uruchomieniu silnika zaczęły falować obroty biegu jałowego (bez gazu). Niestety te falowania występują bardzo dziwnie. Już wyjaśniam o co chodzi.

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

  • Kiedy uruchamiam zimny silnik, to obroty biegu jałowego utrzymują się na poziomie 1000, potem spadają do 750 i tak jest przez cały czas - żadne wahania nie następują.
  • Przejadę pewien odcinek drogi, powiedzmy 1 km, silnik w tym momencie się zagrzeje, gaszę go i idę np. do sklepu.
  • Po załóżmy 5 minutowym postoju zapalam silnik, i w tym momencie zaczynają falować obroty biegu jałowego (jak wbiję bieg i ruszam to również występują falowania). Obroty wahają się pomiędzy 1000 a zgaśnięcia silnika (aż czuć jak cały samochód się trzęsie). Nie pomaga dodanie gazu - po zejściu do obrotów jałowych dalej są wahania.
  • Wbijam bieg i wystarczy, że przejadę się 100 metrów i falowania obrotów ustają i silnik chodzi jak żyleta.

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

Dodam, że wyżej wymienione przeze mnie objawy nie pojawiają się regularnie. Czasami mam 5 postojów i na żadnym z nich nie ma wahań obrotów, a niekiedy występują za każdym odpaleniem. Jeszcze raz przypominam, że wahania występują tylko wtedy, kiedy silnik jest ciepły. Na zimnym nigdy takich sytuacji nie miałem.

Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły co sprawdzić, na co zwrócić szczególną uwagę, to bardzo proszę o pomoc. Z góry wielkie dzięki.

P.S Była czyszczona przepustnica i od czystości aż się błyszczy.

Dane odnośnie samochodu:

<><><><><><><><><><><><><><>

Ty samochodu: Renault Megane phI

Rok produkcji: 1998

Silnik: 1,6 litra 90 koni

Przebieg: 136 tysięcy kilometrów

Brak instalacji gazowej, czysta benzyna

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

 

Proponuję Koledze zapoznać się z regulaminem forum, bo widać że ten punkt programu został pominięty podczas rejestracji.Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Papuga

Popieram. Miałem ten sam problem, który opisujesz w poprzednim samochodzie (inna marka - Skoda), ale objawy identyczne + dodatkowo od czasu do czasu obroty szły w górę i auto strasznie wyło - na światłach wszystkie panny się za mną obracały B)

Suma sumarun okazało się, że był to właśnie silniczek krokowy. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapalam silnik, i w tym momencie zaczynają falować obroty biegu jałowego (jak wbiję bieg i ruszam to również występują falowania).

Przyznam, że jak wyobrażam sobie falowanie wolnych obrotów, bo u mnie też to występuje, ale na zimnym silniku, to nie bardzo sobie wyobrażam falowanie obrotów, po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzegła. U mnie przy falujących obrotach, jak wrzucę bieg i sprzegło zacznie brać to obroty przestają falować, bo inaczej samochód poruszałby się skokami naprzód, albo występowałby poślizg na sprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!