Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wtryski,duże spalanie


Szybki54

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam problem z Renault grand scenic 2004r. Auto posiada słupek silnika 130KM, reszta 120KM i do tej pory posiadał również wtryski 130KM, jednak że był problem z odpalaniem

 

zostały zmienione wtryski na 120KM, jednak po zmianie wtrysków samochód stał się wyraźnie słabszy tzn bardziej mułowaty i dodatkowo wyświetla się błąd silnika z komunikatem ANTINQUINAMENTO ANOMALIA w jęz włoskim. Dodatkowym problemem jest bardzo wysokie spalanie wynoszące średnio 9-10l co jest wynikiem nie do przyjęcia. Pytanie co wtryski mają wspólnego z mocą silnika? Czy dałoby się założyć wtryski 130KM i pompę 130KM aby wyeliminować utrudniony rozruch? Co może być powodem tak wysokiego spalania? Przy wymianie wtrysków mechanik zwrócił uwagę, że przewody przelewowe wchodzą bardzo luźno i przez to może być zwiększone spalania. Proszę o jakąś pomoc, cenne wskazówki. Te wtryski 120KM pochodzą z tego samochodu. Był silnik 120KM w którym padła oczywiście panewka, wymieniłem silnik (słupek) na 130KM z wtryskami również 130KM z tym, że jest cały czas założona pompa 120KM. Przy tych wtryskach 130KM był problem z rozruchem (na powyższym filmiku) i wysokie spalanie nawet 10l. Wymienione zostały wtryski na 120KM odpala trochę lepiej tzn. po 2-3s i od razu wchodzi na obroty tak jak powinno być. Problem ze spalaniem pozostał, a dodatkowo samochód stał się bardziej mułowaty, mniej żwawy plus błąd po włosku, który po przetłumaczeniu oznacza coś w stylu zanieczyszczenie spalin odpowiednik angielskiego check emission. Dodam, że wtryski nie były programowane, kodowane

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam,że wtryski nie były programowane,kodowane

Wsadziłeś inne wtryskiwacze niż te, które miał zapamiętane sterownik.

Każdy wtryskiwacz jest trochę inny i trzeba go sprawdzić na stole, a następnie wygenerować do niego kod.

Ten kod mówi sterownikowi jaką wydajność mniej więcej oferuje dany wtryskiwacz.

Do tego wtryskiwacza sterownik ma przygotowaną odpowiednią strategię wtrysku.

Ty wsadziłeś inne wtryskiwacze, sterownik nie mogąc dopasować korekt do posiadanych danych, zaczął się do nich przystosowywać.

Mało tego sterownik nigdy nie dobierze do nich dobrych korekt, bo wtryskiwacze od 130 KM mają inną wydajność i są przystosowane do innego ciśnienia.

W wersjach 120 KM ciśnienie na listwie wtryskowej wynosi 1350 barów, a w 130 KM 1600 barów.

Tak więc nie ma to prawa dobrze działać.

Teraz po wsadzeniu ponownie starych wtryskiwaczy sterownik ponownie próbuje się do nich dostosować.

Gdybyś od razu założył stare wtryskiwacze, to tego problemu by nie było.

Sprawdź w CLIPie konkretnie jakie błędy Ci wyskoczyły i za co są odpowiedzialne.

Warto sprawdzić jakie masz ciśnienie na listwie wtryskowej i korekty na wtryskiwaczach.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale na 130KM silnik po za problemem z odpalaniem i dużym spalaniem chodził ładnie, super przyśpieszał itd. Po zamontowaniu 120KM osiągi stały się wyraźnie słabsze. A gdybym założył pompę od 130 i wtryski od 130? Problem z wysokim spalaniem cały czas występuje.

 

Po kropkach i przecinkach stosujemy spację. Poprawiono. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłeś wtryski po tym jak silnik w miarę dostosował się do tych od 130 KM.

Napisałem w miarę, ponieważ komputer nigdy poprawnie się do tych 130 KM nie dostosuje.

Teraz ponownie wróciłeś do wtryskiwaczy 120 KM i ponownie silnik stara się do nich dobrać odpowiednie korekty.

Kody są zapisane na wtryskiwaczu w formie alfanumerycznej, może być 6 lub 7 znaków.

Możesz przy pomocy CLIPa ponownie je zakodować i powinno być OK.

Pompy i wtryskiwaczy od tak sobie nie przełożysz ze 130 KM do 120 KM.

Inny jest sterownik silnika i chyba nawet częściowo wiązka elektryczna.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 130 KM jest zupełnie inna komora spalania i dlatego po założeniu wtryskiwaczy 0445110328 silnik ma moc. Jeżeli założysz spowrotem wtryski 0445110110B moc spadnie i to znacznie, a dodatkowo zostawiasz za sobą chmurę czarnego dymu. Piszesz o zawyżonym spalaniu, jeżeli na podstawie średniego żużycia podanego przez komputer to nie masz się czym martwić. Komputer po zmianie wtryskiwaczy zawyża średnio o 3 - 4 litry. Przed odpaleniem odepnij wtyczkę od czujnika temperatury cieczy chłodzącej i podłącz do niej rezystor o wartości 10 kΩ, powinien odpalić znacznie lepiej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

 

W aucie jest słupek silnika 130KM! Raczej nie kopci, czyli spalaniem mam się nie przejmować, aa po jakim czasie komputer będzie podawał prawidłowe wartości?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

 

Po kropkach i przecinkach stosujemy spację!!! Poprawiono. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 130 KM jest zupełnie inna komora spalania i dlatego po założeniu wtryskiwaczy 0445110328 silnik ma moc. Jeżeli założysz spowrotem wtryski 0445110110B moc spadnie i to znacznie, a dodatkowo zostawiasz za sobą chmurę czarnego dymu.

Jest i niestety trzeba iść na kompromis.

Zero kopcenia, zwyczajna moc i problemy z rozruchem, albo lekkie przydymianie i brak problemów z rozruchem.

Jeśli chodzi o moc, to nie ma wielkich różnic.

Można spróbować wprowadzić kody nowych wtryskiwaczy do komputera, ale nie wszystkie sterowniki od wersji 120 KM je przyjmie.

Z podłączaniem rezystora, szczególnie na stałe trzeba uważać, bo można wypalić dziurę w tłokach.

Jeżeli robi się hybrydę 120 KM i 130 KM, to powinno się do tego trochę inaczej podejść.

Dół wstawia się cały nowy, ale góra (głowica) wraz z osprzętem powinna być od wersji 120 KM.

Wtedy nie ma problemów z mocą, dymieniem, czy odpalaniem.

Takie zestawy były już wiele razy wypróbowywane i najlepiej się sprawdzają.

W aucie jest słupek silnika 130KM!

Cały słupek, czyli dół i głowica.

Właśnie o to chodzi artugowi.

Między 120 KM i 130 KM są spore różnice w ukształtowaniu komory spalania.

Wynikają one z inaczej ukształtowanych tłoków i innej głowicy, w której wtryskiwacze są pod innym kątem.

Żeby zniwelować tę różnicę najczęściej wkłada się głowicę od 120 KM wraz z całym osprzętem i wtedy problemu nie ma.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z dymieniem nie występował, lecz na wtryskach 130KM odpalał jak na filmiku jednak nie było żadnych błędów. Przy 120KM odpala nie idealnie ale akceptowalne tzn kręci 3-4s po czym odpala, jest jednak błąd zanieczyszczone spaliny + service. Spalanie jest cały czas dużo za duże przy 130KM i 120KM się nic nie zmieniło nawet 10l.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie korekty są na wtryskach?

Na spalanie z komputera nie masz co patrzeć, co już słusznie zauważył kolega powyżej.

Niestety najlepszym sposobem montażu silnika 130 KM i zostawienie osprzętu 120 KM, to wymiana samego dołu bez głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie wróciło do normy obecnie średnie z 300km 6,1l, błąd nadal świeci jutro jadę podpiąć pod komputer zobaczymy ;) Co do mocy to obawiam się, że nic na to nie poradzę

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!